Hej,
jeg har lovet en af min gode kammerater at hjælpe ham med at få synet/klargjort sin corvette, som umiddelbart skulle være en stingray fra 1969, med 4,7l V8.
Jeg skriver i håb om at der er nogle der kan hjælpe mig med at opklare lidt spørgsmål, da de informationer jeg finder på nettet ikke helt stemmer overens med
VIN nummer.: 194378S404700
dette skulle være en Stingray, T-Top, fra 1968 ikke sandt, men så vidt jeg har kunne funde ud af skulle de seks sidste ciffre (løbenummer) starte med 1xxxxx og ikke 4 ??? hvis jeg derimod kigger på en årgang 1975 starter de med 4 ?????
hvis jeg kigger på bagenden har den fire runde røde lygter og den har startnøgle i instrumentpanelet hvilket umiddelbart skulle være den eneste årgang med dette, så det ser ud til at passe meget godt.... Eller ???
Motor.:
nummeret forrest til højre.: 15S416446, V0217CHB X
"Cast" nummer.: 3970010
Dato mærkning.: B105
Det jeg umiddelbart får ud af disse numre er at det er en motor fra 10 feb. 1975, og det er lykkedes mig at finde en side der tyder på at den er 350 motor med 165 HP fra en 1975 corvette.:
http://www.corvettemagazine.com/2000/january/code2/code2p16.asp
ellers kunne numrene tyde på at den evt. kan kunne komme fra en 75 Monte-carlo.
På carburatoren står der Quadrajet, men der er ellers ingen kendetegn
er der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er for et maskineri der er i bilen, og om det er en 1968'er.
På forhånd tak
Hjælperen ;-)
Lidt Corvette hjælp
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
1 = Chevrolet 9 = Corvette 4
1 = Chevrolet
9 = Corvette
4 = V8
3 & 7 = two door coupe
8 = 1968
S = St. Louis
De sidste er produktions nummeret (mine 2 68'ere starter også med 4)
startnøgle positionen og de 4 røde baglygter er unikke for årgang 68. Herudover er 90% af 68'er sæderne uden nakkestøtter. Der er seperate trykknapper på dørene. Der er ingen motordata på midterkonsollen. Dørsiden er også lidt anderledes end på 69+ (lidt mindre plads)
Motorens ydelse er måske svær at identificere udfra block nummeret alene idet den jo sagtens kan være renoveret/ombygget engang. Hvad med topstykkerne?
9 = Corvette
4 = V8
3 & 7 = two door coupe
8 = 1968
S = St. Louis
De sidste er produktions nummeret (mine 2 68'ere starter også med 4)
startnøgle positionen og de 4 røde baglygter er unikke for årgang 68. Herudover er 90% af 68'er sæderne uden nakkestøtter. Der er seperate trykknapper på dørene. Der er ingen motordata på midterkonsollen. Dørsiden er også lidt anderledes end på 69+ (lidt mindre plads)
Motorens ydelse er måske svær at identificere udfra block nummeret alene idet den jo sagtens kan være renoveret/ombygget engang. Hvad med topstykkerne?
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Har lige søgt på et
Har lige søgt på et par forskellige sider, og her er foreløbigt resultat:
VINnr. Ifølge www.vettescape.com er årgang 1968 coupe (targa) produceret på St. Louis i september 1967 (produktionsnummer 404700), så dét passer meget godt med dine informationer.
Motornummeret V0217CHB er ifølge http://www.nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-2.php enten 2 boltet 307 cui fra 1973 (115 hk i F, B eller X body), 4 boltet 350 cui fra 1975 (165 hk i corvette) eller 4-boltet 305 cui fra 1988 (190 hk TPI fra en Firebird)
Det andet nummer i blokken (15S416446) står for 1=chevrolet, 5=1975, S=St. Louis eller Ramos Arizpe, 416446=produktionsnummer
Cast nummer 3970010 blev ifølge http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php brugt til enten en 1968 2-boltet 327 cui eller i en 1969-1979 2- eller 4-boltet 350 cui. Sidstnævnte blev lagt i en del forskelligt ? heriblandt corvetter og med alt fra 185 til 370 hk.
Datomærkningen B105 skulle være B=februar, 10=10. i måneden, 5=1975
Meget af dét peger i retning af en 1975 350 cui 4 boltet vette-motor.
VINnr. Ifølge www.vettescape.com er årgang 1968 coupe (targa) produceret på St. Louis i september 1967 (produktionsnummer 404700), så dét passer meget godt med dine informationer.
Motornummeret V0217CHB er ifølge http://www.nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-2.php enten 2 boltet 307 cui fra 1973 (115 hk i F, B eller X body), 4 boltet 350 cui fra 1975 (165 hk i corvette) eller 4-boltet 305 cui fra 1988 (190 hk TPI fra en Firebird)
Det andet nummer i blokken (15S416446) står for 1=chevrolet, 5=1975, S=St. Louis eller Ramos Arizpe, 416446=produktionsnummer
Cast nummer 3970010 blev ifølge http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php brugt til enten en 1968 2-boltet 327 cui eller i en 1969-1979 2- eller 4-boltet 350 cui. Sidstnævnte blev lagt i en del forskelligt ? heriblandt corvetter og med alt fra 185 til 370 hk.
Datomærkningen B105 skulle være B=februar, 10=10. i måneden, 5=1975
Meget af dét peger i retning af en 1975 350 cui 4 boltet vette-motor.
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Her er hvad jeg lige
Her er hvad jeg lige kunne finde på diverse sider:
VINnr. Ifølge www.vettescape.com er årgang 1968 coupe (targa) produceret på St. Louis i september 1967 (produktionsnummer 404700)
Motornummeret V0217CHB er ifølge http://www.nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-2.php enten 2 boltet 307 cui fra 1973 (115 hk i F, B eller X body), 4 boltet 350 cui fra 1975 (165 hk i corvette) eller 4-boltet 305 cui fra 1988 (190 hk TPI fra en Firebird)
Det andet nummer i blokken (15S416446) står for 1=chevrolet, 5=1975, S=St. Louis eller Ramos Arizpe, 416446=produktionsnummer
Cast nummer 3970010 blev ifølge http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php brugt til enten en 1968 2-boltet 327 cui eller i en 1969-1979 2- eller 4-boltet 350 cui. Sidstnævnte blev lagt i en del forskelligt ? heriblandt corvetter og med alt fra 185 til 370 hk.
Datomærkningen B105 skulle være B=februar, 10=10. i måneden, 5=1975
Så mit bud er en 1975 350 cui 4-boltet vettemotor.
VINnr. Ifølge www.vettescape.com er årgang 1968 coupe (targa) produceret på St. Louis i september 1967 (produktionsnummer 404700)
Motornummeret V0217CHB er ifølge http://www.nastyz28.com/gm-chevy-codes/chevy-engine-codes-suffix-2.php enten 2 boltet 307 cui fra 1973 (115 hk i F, B eller X body), 4 boltet 350 cui fra 1975 (165 hk i corvette) eller 4-boltet 305 cui fra 1988 (190 hk TPI fra en Firebird)
Det andet nummer i blokken (15S416446) står for 1=chevrolet, 5=1975, S=St. Louis eller Ramos Arizpe, 416446=produktionsnummer
Cast nummer 3970010 blev ifølge http://www.nastyz28.com/sbchevy/sblock.php brugt til enten en 1968 2-boltet 327 cui eller i en 1969-1979 2- eller 4-boltet 350 cui. Sidstnævnte blev lagt i en del forskelligt ? heriblandt corvetter og med alt fra 185 til 370 hk.
Datomærkningen B105 skulle være B=februar, 10=10. i måneden, 5=1975
Så mit bud er en 1975 350 cui 4-boltet vettemotor.
Til at starte med tusind
Til at starte med tusind tak for den hjælp jeg allerede har fået, jeg er mere vant til at rode med tyskere, så det er et helt nyt nætværk man skal have fat i
#2
sæderne er uden nakkestøtter, men det yder rigtigt med en 1968 altså, dog er der motor data i midterkonsollen (under gearskifter) 454 8,5:1 komp., men det passer vist ikke nogle steder, det ser heller ikke ud til at den motor kunne fåes i 1968.
Seperate trykknapper på dørene ??? der er en knap med lås i, og et længere håndtag "ovenpå" døren, som folder ned i døren, begge skal "aktiveres" samtidig for at åbne døren.
jeg har ikke kigget på toppene, så vidt jeg kan forstå skal man have ventildækslerne af for at finde det ikke, og kan jeg gøre dette unde at skifte pakninger ??
#3 og #4
Der er meget der peger på en 75 corvette motor, og endnu mere med dine informationer, en ting jeg ikke har nævnt er at den har 3trins automatgear, det var derfor at jeg regnede med at den var fra corvette, men det er heller ikke nogen fældende information ;-)
Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvilken bestykning bilen kom med, f.eks motor evt, også farve og indretning osv ???
Kan i evt. give mig lidt gode råd med en pålidelig reservedels kilde i nærheden, jeg bor i Bjæverskov mellem Køge og Ringsted ???
#2
sæderne er uden nakkestøtter, men det yder rigtigt med en 1968 altså, dog er der motor data i midterkonsollen (under gearskifter) 454 8,5:1 komp., men det passer vist ikke nogle steder, det ser heller ikke ud til at den motor kunne fåes i 1968.
Seperate trykknapper på dørene ??? der er en knap med lås i, og et længere håndtag "ovenpå" døren, som folder ned i døren, begge skal "aktiveres" samtidig for at åbne døren.
jeg har ikke kigget på toppene, så vidt jeg kan forstå skal man have ventildækslerne af for at finde det ikke, og kan jeg gøre dette unde at skifte pakninger ??
#3 og #4
Der er meget der peger på en 75 corvette motor, og endnu mere med dine informationer, en ting jeg ikke har nævnt er at den har 3trins automatgear, det var derfor at jeg regnede med at den var fra corvette, men det er heller ikke nogen fældende information ;-)
Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvilken bestykning bilen kom med, f.eks motor evt, også farve og indretning osv ???
Kan i evt. give mig lidt gode råd med en pålidelig reservedels kilde i nærheden, jeg bor i Bjæverskov mellem Køge og Ringsted ???
CHB = 75 Corvette 350ci,
CHB = 75 Corvette 350ci, 165hk, automat gear.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
#2 sæderne er uden nakkestøtter, men
#2
sæderne er uden nakkestøtter, men det yder rigtigt med en 1968 altså, dog er der motor data i midterkonsollen (under gearskifter) 454 8,5:1 komp., men det passer vist ikke nogle steder, det ser heller ikke ud til at den motor kunne fåes i 1968.
konsollen er sandsynligvis skiftet da 454'eren først kom i 1970 og kom først længere op i 70'erne med 8.5 i kompression (kan ikke huske det nøjagtige år)
Seperate trykknapper på dørene ??? der er en knap med lås i, og et længere håndtag "ovenpå" døren, som folder ned i døren, begge skal "aktiveres" samtidig for at åbne døren.
1969+ har blot håndtaget 'ovenpå' døren og ikke trykknappen som bruges til at åbne døren med. Det lyder til at være 68'er døre.
jeg har ikke kigget på toppene, så vidt jeg kan forstå skal man have ventildækslerne af for at finde det ikke, og kan jeg gøre dette unde at skifte pakninger ??
Jep dækslerne skal af, sandsynligvis bliver pakningerne utætte når du tager ventildækslerne af, så jeg ville have et ekstra par på hånden hvis det skulle ske. Hvis numrene på toppene også stemmer overens med en 75 corvette motor, så er sandsynligheden for data fra fronten af motoren passer nok lidt større.
#3 og #4
Der er meget der peger på en 75 corvette motor, og endnu mere med dine informationer, en ting jeg ikke har nævnt er at den har 3trins automatgear, det var derfor at jeg regnede med at den var fra corvette, men det er heller ikke nogen fældende information ;-)
Corvetter fra slut 60'erne og start 70'erne med automatgear kom med en 3 trins th-400. Jeg mener at nogle af de senere vette kom med en th-350
Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvilken bestykning bilen kom med, f.eks motor evt, også farve og indretning osv ???
Der sidder en lille plade i døråbningen ved vinduesrammen i førersiden, der skulle gerne sidde en plade som fortæller om interiør og farve
Kan i evt. give mig lidt gode råd med en pålidelig reservedels kilde i nærheden, jeg bor i Bjæverskov mellem Køge og Ringsted ???
eventuelt www.firstmile.dk hvis det skal være i dk
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 4. maj 2009, 10:01
Hej Jeg fandt ud af
Hej
Jeg fandt ud af at han (kåre) var medlem af klubben, så nu skriver jeg med Log-In :coolgleamA:
Angående gearkasse, ligner det en TH-350, den har en bundplade der er firkantet, med et affaset hjørne.
------
!!!!!!!!!
!!!!!! /
-----
Ses tydeligt Ikke ;-)
Et andet problem er tilsyneladende køling, det ser ud til at der er sat en større ventilator i på bekostning af den Schroud der skulle sidde og lede luften fra køler til ventilator, denne er skåret af forand ventilatoren, med forringet køling til følge. Det har dog hjulpet meget at der er blevet skiftet kølervædske, og jeg ville evt. prøve at "Flushe" systemet, er der nogle der har erfaringer med dette ??
MVH
Kristian (Kåre)
Jeg fandt ud af at han (kåre) var medlem af klubben, så nu skriver jeg med Log-In :coolgleamA:
Angående gearkasse, ligner det en TH-350, den har en bundplade der er firkantet, med et affaset hjørne.
------
!!!!!!!!!
!!!!!! /
-----
Ses tydeligt Ikke ;-)
Et andet problem er tilsyneladende køling, det ser ud til at der er sat en større ventilator i på bekostning af den Schroud der skulle sidde og lede luften fra køler til ventilator, denne er skåret af forand ventilatoren, med forringet køling til følge. Det har dog hjulpet meget at der er blevet skiftet kølervædske, og jeg ville evt. prøve at "Flushe" systemet, er der nogle der har erfaringer med dette ??
MVH
Kristian (Kåre)
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14
Der er ligeledes separarte baklygter
Der er ligeledes separarte baklygter firkantede hvide ,indbygget i karossen,
det med låsene passer også på en 68 ,det er den eneste model med disse låse.
det med låsene passer også på en 68 ,det er den eneste model med disse låse.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Der er ligeledes separarte baklygter
Der er ligeledes separarte baklygter firkantede hvide ,indbygget i karossen,
Lige præcis

Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster