lyd ved højre baghjul

Teknisk relateret snak
Benny

Hejsa corvette-piloter. Så er sæsonen startet

Indlægaf Benny » 24. apr 2009, 11:16

Hejsa corvette-piloter.

Så er sæsonen startet og jeg kører flittigt i min.( Tager den jævnligt på arbejde, 22 km hver vej samt mange hyggeture )

Hej Henrik

Jeg falder lige over din bemærkning om at du engang imellem nyder turen på arbejde i din fine C3.
Nu er det jo ikke så længe siden at der lige var en tråd omkring forsikringsdækning, så hvis du har din C3 registreret og forsikret som veteran skal du lige være opmærksom på ordlyden i dine forsikringsbetingelser.
Fælles for de veteranforsikringer jeg har set, er at de alle kun dækker lejlighedsvis brug af bilen. Dvs at de IKKE dækker brug af bilen hvis du bruger den som transport imellem hjem og arbejde. Uanset om du kun bruger din C3 til/fra arbejde engang imellem, vil selskabet betragte det som daglig brug, fordi du anvender den til en daglig rutine der ikke har noget med hobby eller fritid at gøre.

Mvh. Benny

Michael

Indmaden i min parkeringsbremse i

Indlægaf Michael » 24. apr 2009, 23:27

Indmaden i min parkeringsbremse i det ene baghjul sprang engang i luften og satte sig forskellige steder og lavede lyde. Har du tjekket dine baghjulslejer? Selvom det vist er en mere skurrende lyd...

Hej Roald - jeg tror ikke det er noget af den slags, og i øvrigt er lyden nu væk...
:hurray:

(udmeldt) C3

Hej Henrik Jeg falder lige over

Indlægaf (udmeldt) C3 » 25. apr 2009, 12:44

Hej Henrik

Jeg falder lige over din bemærkning om at du engang imellem nyder turen på arbejde i din fine C3.
Nu er det jo ikke så længe siden at der lige var en tråd omkring forsikringsdækning, så hvis du har din C3 registreret og forsikret som veteran skal du lige være opmærksom på ordlyden i dine forsikringsbetingelser.
Fælles for de veteranforsikringer jeg har set, er at de alle kun dækker lejlighedsvis brug af bilen. Dvs at de IKKE dækker brug af bilen hvis du bruger den som transport imellem hjem og arbejde. Uanset om du kun bruger din C3 til/fra arbejde engang imellem, vil selskabet betragte det som daglig brug, fordi du anvender den til en daglig rutine der ikke har noget med hobby eller fritid at gøre.

Mvh. Benny

Benny - det vist en FOR stram fortolkning af lejlighedsvis.

C3

Benny

Ja måske, men prøv selv

Indlægaf Benny » 25. apr 2009, 18:47

Ja måske, men prøv selv at læse nederst på side 2 i dette referat

http://www.motorhistorisk.dk/Nyhedsbrev1_2007.pdf

Det står jo så enhver frit at tolke det som man vil, men jeg er ret sikker på at der sagtens kan opstå en lang række diskusioner med selskabet hvis der opstår en skade på vej til arbejde.

Mvh. Benny

(udmeldt) C3

Ja måske, men prøv selv

Indlægaf (udmeldt) C3 » 25. apr 2009, 23:30

Ja måske, men prøv selv at læse nederst på side 2 i dette referat

http://www.motorhistorisk.dk/Nyhedsbrev1_2007.pdf

Det står jo så enhver frit at tolke det som man vil, men jeg er ret sikker på at der sagtens kan opstå en lang række diskusioner med selskabet hvis der opstår en skade på vej til arbejde.

Mvh. Benny

Så læste du vel også dette?

Efterfølgende har forsikringsselskabet anerkendt at dække kaskoskaden, idet det generelt fra forsikringsselskabet oplyses, at udgangspunktet er, at der dækkes skadestilfælde, hvor der er tale om, at veterankøretøj benyttes til fornøjelsesture, hvor køretøjet ikke dækker et egentligt kørselsbehov eksempelvis som dagligt transportmiddel til og fra arbejde. Dog vil skader der sker i forbindelse med, at man en enkelt gang har taget køretøjet med på arbejde med henblik på en fremvisning for kolleger eller i forbindelse med, at man på en fornøjelsestur taget har taget et smut omkring bageren elle lign. blive dækket.

C3

cab73

Hej Det er da værd at

Indlægaf cab73 » 25. apr 2009, 23:38

Hej

Det er da værd at tjekke op på. Jeg var ik opmærksom på dette.

Men har da et par andre dagligdags-køretøjer så det må da siges at være fornøjelse, selvom turen går til arbejde engang imellem.

Men super det lige blev nævnt, tjekker med thisted forsikr,

mvh Henrik

ngendk

Så læste du vel også

Indlægaf ngendk » 27. apr 2009, 10:15

Så læste du vel også dette?

Efterfølgende har forsikringsselskabet anerkendt at dække kaskoskaden, idet det generelt fra forsikringsselskabet oplyses, at udgangspunktet er, at der dækkes skadestilfælde, hvor der er tale om, at veterankøretøj benyttes til fornøjelsesture, hvor køretøjet ikke dækker et egentligt kørselsbehov eksempelvis som dagligt transportmiddel til og fra arbejde. Dog vil skader der sker i forbindelse med, at man en enkelt gang har taget køretøjet med på arbejde med henblik på en fremvisning for kolleger eller i forbindelse med, at man på en fornøjelsestur taget har taget et smut omkring bageren elle lign. blive dækket.

C3

Ret interressant - kunne godt være man skulle tjekke op på hvad de egentlig mener med fornøjelsestur. F.eks. så tog vi C3'eren ud i søndags og spiste brunch oppe nord for Hellerup. Strengt taget kunne vi jo have taget den anden bil.

Jeg syntes godt de kunne definerer reglerne helt - det gør det nemmere at forholde sig til.

bruno-886

Ret interressant - kunne godt

Indlægaf bruno-886 » 27. apr 2009, 11:15

Ret interressant - kunne godt være man skulle tjekke op på hvad de egentlig mener med fornøjelsestur. F.eks. så tog vi C3'eren ud i søndags og spiste brunch oppe nord for Hellerup. Strengt taget kunne vi jo have taget den anden bil.

Jeg syntes godt de kunne definerer reglerne helt - det gør det nemmere at forholde sig til.

det må du gerne for det var vel en fornøjelse:cheers2:

ngendk

Så er problemet bare når

Indlægaf ngendk » 27. apr 2009, 11:24

Så er problemet bare når man syntes det er en fornøjelse at tage på arbejde (især i en Corvette) :D

(sorry totalt off-topic)

(udmeldt) C3

Ret interressant - kunne godt

Indlægaf (udmeldt) C3 » 27. apr 2009, 17:39

Er du nu sikker på det? Alt for klare regler vil nok betyde en indskrænkning i den brug af veteranbilerne, som vi tror er inden for rimelighed.

C3

Tilbage til "Generelt teknisk forum"