Oktantal i Jylland?

Alm. snak
Christian #384

Oktantal i Jylland?

Indlægaf Christian #384 » 25. apr 2009, 12:55

Jeg skal en tur til Jylland her i weekenden.

Brian har fortalt at oktantallet muligvis er lavere..... Han siger at Kurt's motor tikker meget. Kan det have sin rigtighed?

Hilsen Christian

Shark

Ja, det er helt rigtigt. Vær

Indlægaf Shark » 25. apr 2009, 15:18

Ja, det er helt rigtigt.
Vær også opmærksom på at du mange steder selv skal pumpe benzinen op med en håndpumpe fordi der endnu ikke er indlagt electricitet alle steder.
Pas også på de mange hestevogne der kører rundt herovre.

:piggy:

Til dem der evt. ikke lige fik det med: Just kidding of course :-)

(udmeldt) C3

Jeg skal en tur til

Indlægaf (udmeldt) C3 » 25. apr 2009, 15:41

Brian har fortalt at oktantallet muligvis er lavere..... Han siger at Kurt's motor tikker meget. Kan det have sin rigtighed?

Hilsen Christian

Nej, det er heldigvis en myte. I 'gamle dage' var det rigtigt. Men til sidst fik så mange sjællændere smadret deres motor ved besøg i Jylland at de krævede oktantallet op.
Alle tankstationer med VIN# over 152436 har den rigtige benzin. Der er nogle få tilbage med lavoktan, bl.a. den der ligger i Mørke.

C3

david

Jeg skal en tur til

Indlægaf david » 26. apr 2009, 18:55

Hilsen Christian

Det kan være noget så simpelt som et generatorbeslag fra kina som driller, dette beslag fra Wasco Kina har en så dårlig kvalitet i de "øjne" som holder generatoren at der hurtigt opstår en betydelig tolerance som lyder fuldstændig som løftere der ikke er justeret selv ved skift af øjene giver designet en klikkelyd :banghead:

og jeg kunne bliver ved, en 383'er som jeg har bygget skød og bragende som var det kinesisk nytår indtil det viste sig at vacuumforstillingen var over 30 grader :ack2:, så nu har vi bestilt en us-made som koster 3 gange så meget men er af 100 gange bedre kvalitet :Chevy_anim:

så ved motorproblemer, start med at checke tolerance og indstillinger på kinadelene, det tager lidt tid men det lønner sig :thumbs:

Tilbage til "Generelt forum"