Som nyt medlem og næsten i besiddelse af min C3 vil jeg lige høre om I har et godt tip til transport af min bil.
Den er lige kommet til Rotterdam og der skal den jo ikke blive. Den er taget hjem af Titan fra Florida og de tilbyder også en transport til Kolding, men på en åben autotransporter. Da den for det første er en cabriolet og for det andet sikkert ret chokkeret over at se sne - og dermed salt, så overvejer jeg at hente den selv.
Min bedste+billigste løsning er en autotrailer, desværre åben da det ikke er til at finde en lukket, og så pakke den ind i noget indpaknings-wrap(ved ikke lige hvad man kalder det) og nogle tæpper for til sidst at lægge en presenning over. Jeg vil lægge en presenning på traileren og køre op på den.
Synes I det er en dårlig løsning?
Mvh Lars
Så er min første C3 næsten hjemme
Jeg synes det er en
Jeg synes det er en dårlig løsning, bliver for dyrt og besværligt for dig, dernæst har du ingen forsikring på transporten medmindre du tegner en, jeg bruger altid DSV som er ganske rimelige med pris, samt bilen bliver leveret lige til døren på deres ansvar.
Jeg ved tilfældigt at Allan
Jeg ved tilfældigt at Allan Holmlund (medlem af CCD) ejer af Dream Factory har en lukket stående i nærheden af Odense. Det kunne jo være du kunne låne den, det er en lav lukket med Corvette malet udenpå så det "passer sammen".
http://www.dreamfactory.dk/
http://www.dreamfactory.dk/
Du vil altså ikke gøre
Du vil altså ikke gøre som jeg gjorde det, - dog kun fra Taulov til Bornholm.. ;-) .. ???

-
Ja det med sne huer
Ja det med sne huer mig ikke rigtigt, så jeg vil tjekke op på de forslag Tommy og Bjarne er kommet med.
Hvordan skal man egentligt forholde sig til vand, sne og især salt? Får I undervogns behandlet jeres biler eller hører det sig ikke til?
PS har lige leget lidt med billeder, signatur og album da der var lidt snak om det ..
Hvordan skal man egentligt forholde sig til vand, sne og især salt? Får I undervogns behandlet jeres biler eller hører det sig ikke til?
PS har lige leget lidt med billeder, signatur og album da der var lidt snak om det ..
Ja det med sne huer
Ja det med sne huer mig ikke rigtigt, så jeg vil tjekke op på de forslag Tommy og Bjarne er kommet med.
Jeg tror det er de færeste der har gjort overvejelser omkring dette da de fleste biler kun bliver brugt i sommer perioden.
-
Hvordan skal man egentligt forholde
Her er hvad jeg gør. Behandling med lys tynd pava ell. dinitrol indvendig i rammen. Ingen kørsel i sne eller salt, heller ikke vand hvis det kan undgås (solskin er bare sjovere i en cab)
Personligt synes jeg saltkørsel vil
Personligt synes jeg saltkørsel vil være blasfemi. ;-)
Når man ser hvor rustne fuglebur osv er i biler der har kørt ganske få år i salt-klima.
Når man ser hvor rustne fuglebur osv er i biler der har kørt ganske få år i salt-klima.
-
Jeg tog min "Gamle" C6
Jeg tog min "Gamle" C6 ud af garagen 14 dage for tidligt i 2006, det sås tydeligt på aluminiums rammen, at der stadig havde været salt på vejene, på trods af den dejlige forårssol.
-
Tak for jeres meninger! Jeg
Tak for jeres meninger! Jeg har heller ikke tænkt mig at tage bilen ud i slat og sne, men bare vores luftfugtighed og vinter temperatur kan vel næsten få rusten til at gro. Min anden bekymring har været at få transporteret bilen på en autotransporter og undervejs blive udsat for ophvirvlet saltholdig sjap og slud og måske også en regn/sne byge. Jeg har nu planlagt at få den renset af og givet en tynd Pava behandling når jeg har fået den hjem i næste uge. Men er der nogle skjulte rum/plader jeg skal gå efter hvis den er blevet sjasket til på turen?