Olietryk

Teknisk relateret snak
Jacob

Olietryk

Indlægaf Jacob » 10. apr 2009, 20:48

Hej, jeg her et lille problem med at der ikke kommer olie op af 2 af mine stødstænger.
Er det noget med løfterne eller ?

Jeg har haft alle stødstængerne oppe og rense, så de er i orden og olietrykket er 35 psi.

Er der nogen der har et bud på hvad løsningen kan være.

Jacob.

Roald #606

Nu ved jeg ikke lige

Indlægaf Roald #606 » 10. apr 2009, 22:34

Nu ved jeg ikke lige om det er samme din fejler, men jeg havde samme problem på en 327'er der havde stået stille i over 20 år. Her skulle den blot stå med frisk olie i en måneds tid hvor motoren lige startes meget kort tid engang imellem med manuel smøring af vippetøj så var der hul igennem igen.

Eller er det et problem der lige er opstået efter ellers fejlfri drift?

Jacob

Nu ved jeg ikke lige

Indlægaf Jacob » 11. apr 2009, 08:58

Nu ved jeg ikke lige om det er samme din fejler, men jeg havde samme problem på en 327'er der havde stået stille i over 20 år. Her skulle den blot stå med frisk olie i en måneds tid hvor motoren lige startes meget kort tid engang imellem med manuel smøring af vippetøj så var der hul igennem igen.

Eller er det et problem der lige er opstået efter ellers fejlfri drift?

Hej Roald det er noget der er kommet efter sidste køretur altså i efteråret.
Jeg så det efter jeg havde skiftet oliehætter og var ved at stille ventilerne.

Jacob.

Jacob

Kan man blæse trykluft ned

Indlægaf Jacob » 14. apr 2009, 17:43

Kan man blæse trykluft ned igennem stødstangen og på den måde få hul, eller vil det skade løfteren.
Eller kan man sætte det i blød i et eller andet olie som vil rense.
Nogen der har et bud?

Mvh Jacob.

John #817

Ta' stødstængerne ud, og lig

Indlægaf John #817 » 14. apr 2009, 17:51

Ta' stødstængerne ud, og lig dem i renset benzin.

Jacob

Ta' stødstængerne ud, og lig

Indlægaf Jacob » 14. apr 2009, 17:57

Ta' stødstængerne ud, og lig dem i renset benzin.

Hej John
Jeg tror det er den hydrauliske løfter det er galt med, for alle stødstænger har været oppe og blive renset igennem.

Mvh Jacob

david

Kan man blæse trykluft ned

Indlægaf david » 14. apr 2009, 18:00

Kan man blæse trykluft ned igennem stødstangen og på den måde få hul, eller vil det skade løfteren.
Eller kan man sætte det i blød i et eller andet olie som vil rense.
Nogen der har et bud?

Mvh Jacob.

Det tror jeg ikke vil virke, du bør nok tage løfteren op og lægge den i rensebenzin eller lignende og blæse den igennem. Hvis man f.eks i stedet for at skifte olie blot spæder den op vil der efterhånden danne sig en masse carbon partikler og de kan nemt blokere for de små fine kanaler i løftere. Men noget olie må der næsten komme igennem når den kører ellers vil vippearm/stødstang hurtigt tage skade.

Jacob

Det tror jeg ikke vil

Indlægaf Jacob » 14. apr 2009, 18:23

Det tror jeg ikke vil virke, du bør nok tage løfteren op og lægge den i rensebenzin eller lignende og blæse den igennem. Hvis man f.eks i stedet for at skifte olie blot spæder den op vil der efterhånden danne sig en masse carbon partikler og de kan nemt blokere for de små fine kanaler i løftere. Men noget olie må der næsten komme igennem når den kører ellers vil vippearm/stødstang hurtigt tage skade.

Hej David.

Tror også det bliver løsningen at skille det af igen.
Men når løfteren er blevet renset og blæst igennem skal den så fyldes med olie igen inden jeg sætter den i eller fylder den sig selv?

Mvh Jacob.

John #817

Ok, af med indsugningsmanifolden, det

Indlægaf John #817 » 14. apr 2009, 19:46

Ok, af med indsugningsmanifolden, det koster kun et par nye pakninger.

david

Hej David. Tror også det bliver

Indlægaf david » 14. apr 2009, 22:35

Hej David.

Tror også det bliver løsningen at skille det af igen.
Men når løfteren er blevet renset og blæst igennem skal den så fyldes med olie igen inden jeg sætter den i eller fylder den sig selv?

Mvh Jacob.

det skader ikke at lægge den i olie, alternativt at give den lidt assembly lube mod knasten, husk at løftere skal ned på samme knast som den kom fra, man kan iøvrigt godt skifte løftere og genbruge knasten men ikke omvendt.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"