Det er mere et heads-up end noget andet. Men Igår fik jeg en bøde for at have custom plate foran. Det er første gang det sker og jeg har kørt forbi meget politi uden at blive stoppet.
Den lettere emsige politimand var heller ikke sen til at gøre opmærksom på at pga. flere automatiske fartfælder der ikke kan tage den bagerste nummerplade var de begyndt at se mere alvorligt på det.
Ved ikke om det bare var noget han sagde, men syntes lige i skulle have en advarsel om det.
Det var i Hellerup - og det var åbenbart hans lille baggård (han var en af den slags lidt for friske politimænd man bare ikke har lyst til at møde).
Hilsener
Andreas
Bøde for manglende nummerplade
-
Det er mere et heads-up
Det er mere et heads-up end noget andet. Men Igår fik jeg en bøde for at have custom plate foran. Det er første gang det sker og jeg har kørt forbi meget politi uden at blive stoppet.
Den lettere emsige politimand var heller ikke sen til at gøre opmærksom på at pga. flere automatiske fartfælder der ikke kan tage den bagerste nummerplade var de begyndt at se mere alvorligt på det.
Ved ikke om det bare var noget han sagde, men syntes lige i skulle have en advarsel om det.
Det var i Hellerup - og det var åbenbart hans lille baggård (han var en af den slags lidt for friske politimænd man bare ikke har lyst til at møde).
Hilsener
Andreas
Jeg har godt spekuleret over hvad politiet siger til de custom plader.
jo tak, sådan betjent mødte jeg også i 2007. Blev stoppet af en motorcykel betjent i Horsens midtby fordi jeg ingen nummerplade havde foran (gad ikke montere den aflange - ventede på at modtage nr 2 kvadratiske)
Efter han så har givet mig bøden for manglende nummerplade siger han så at nu han har stoppet mig kan han jo lige så godt tjekke om der er flere ulovlige ting på bilen:leaving:
Samtidig ankommer en af hans kollegaer, imens betjent nummer 1 går rundt og nærstuderer bilen, siger hans kollega at ham skal jeg ikke tage mig alt for meget af, han var altid så sur fordi han normalt passede telefonen og modtog alle klagerne nede på politigården:rofl:
Det endte med at jeg fik en bøde for manglende lys og nummerplade:)
Men jeg tog nu hele affæren med et smil, det var en dråbe i havet i forhold til de penge jeg brugte på benz den sommer

Jeg har godt spekuleret over
Jeg holdte inde ved fælledparken og small talked med et par betjente i en patruljevogn i 20 minutter sidste sommer uden de så meget som nævne den. Jeg tror det handler meget om hvilken slags betjent du møder. Nogle er bare meget mere large end andre.
Men som du også siger - de 500kr er en brøkdel af vores benzin forbrug :D
Jeg holdte inde ved fælledparken
Jeg holdte inde ved fælledparken og small talked med et par betjente i en patruljevogn i 20 minutter sidste sommer uden de så meget som nævne den. Jeg tror det handler meget om hvilken slags betjent du møder. Nogle er bare meget mere large end andre.
Men som du også siger - de 500kr er en brøkdel af vores benzin forbrug :D
Jeg blev fulgt til døren af en civil betjent, som havde sin lille dreng med i bilen. Han pustede sig vældig op mens han gjore mig opmærksom på, at det var ulovligt at køre rundt på prøveplader med mindre det var med salg for øje. Han havde vist lige fået hans politiskilt og jeg kunne heldigvis trække et tilsalg sklit op af handskerummet !! :sifone:
De fleste betjente er heldigvis normale mennesker, som da Sæbemanden og jeg, blev stoppet med en Corvette på en autotrailer uden lys og han bare skulle høre om den fede Corvette der stod på traileren.. :)
/Thomas..
-
Jeg har 2 episoder. OK. Der
Jeg har 2 episoder.
OK. Der var venstre sving forbudt, der kom ingen modkørende, nærmeste bil bagude var ca. 500 m. væk, så jeg tog chancen, men det var selvfølgelig en betjent der kom bagfra. Han stoppede mig og spurgte om jeg ikke havde set skiltet, joh heldigvis, jeg er skam opmærksom i trafikken, men jeg kunne ikke se at jeg kunne være til gene for nogen. Han tog blokken frem og begyndte at skrive, så kunne jeg ikke lade være med at sige: Du skriver vel da ikke en kollega, han stoppede skriveriet og sagde: Er du å politimand? Næh, jeg er Bondekarl. Han skrev videre.:beatdeadhorse5:
Anden gang var i en Landcruiser.
Betjenten sagde:
Hvor er din forreste nummerplade?
Den sidder på kofangeren svarede jeg.
Nej den gør ej.
Det gør den da når jeg siger det.
Nej den gør ej, kom selv ud og se, der er ingen nummerplade foran.
Nej, den sidder på kofangeren, som står hjemme i garagen.
Han grinede bare og sagde God Week-end.
Sådan kan de også være.Haha.:sifone:
Hilsen Flemming.
OK. Der var venstre sving forbudt, der kom ingen modkørende, nærmeste bil bagude var ca. 500 m. væk, så jeg tog chancen, men det var selvfølgelig en betjent der kom bagfra. Han stoppede mig og spurgte om jeg ikke havde set skiltet, joh heldigvis, jeg er skam opmærksom i trafikken, men jeg kunne ikke se at jeg kunne være til gene for nogen. Han tog blokken frem og begyndte at skrive, så kunne jeg ikke lade være med at sige: Du skriver vel da ikke en kollega, han stoppede skriveriet og sagde: Er du å politimand? Næh, jeg er Bondekarl. Han skrev videre.:beatdeadhorse5:
Anden gang var i en Landcruiser.
Betjenten sagde:
Hvor er din forreste nummerplade?
Den sidder på kofangeren svarede jeg.
Nej den gør ej.
Det gør den da når jeg siger det.
Nej den gør ej, kom selv ud og se, der er ingen nummerplade foran.
Nej, den sidder på kofangeren, som står hjemme i garagen.
Han grinede bare og sagde God Week-end.
Sådan kan de også være.Haha.:sifone:
Hilsen Flemming.
US størrelse på DK plader?
Jeg hørte på et tidspunkt at der skulle være planer om danske plader i US størrelse. Er der nogen der ved om det har noget på sig eller er det bare jungletrommerne der spiller falsk?
Roald: Havde du ikke papiret med hvorpå der står at man har ret til at køre uden den aflange nummerplade indtil man får den rigtige plade? Sådan en fik jeg da jeg fik plader på sidste år. Man skal så bare have pladen og papiret med i bilen indtil den rigtige plade kommer.
Karsten
Roald: Havde du ikke papiret med hvorpå der står at man har ret til at køre uden den aflange nummerplade indtil man får den rigtige plade? Sådan en fik jeg da jeg fik plader på sidste år. Man skal så bare have pladen og papiret med i bilen indtil den rigtige plade kommer.
Karsten
Jeg har godt spekuleret over
worst case:
Det findes til eksempel fra retspraksis U 1947.317 V som statuerer dokumentfalsk i et tilfælde med falske nummerplader.:willy_nilly:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=91805
-
Roald: Havde du ikke papiret
Karsten
ja det havde været godt at stikke betjenten sådan et stykke papir, men jeg havde desværre ikke lige fået søgt dispensation til den ekstra kvadratiske plade på det tidspunkt.
worst case: Det findes til eksempel
worst case:
Det findes til eksempel fra retspraksis U 1947.317 V som statuerer dokumentfalsk i et tilfælde med falske nummerplader.:willy_nilly:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=91805
ouch - men det er jo så også helt uden de rigtige nummerplader. Jeg har min danske nummerplade bag på.