Forsikring af C4

Alm. snak
Kim G

Forsikring af C4

Indlægaf Kim G » 5. mar 2009, 21:49

Da Thisted forsikring ikke forsikrer en C4 fordi den ikke er gammel nok kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor I andre der har en C4, har jeres bil forsikret samt hvad I giver i årlig præmie og hvad præmie dækker.

Jeg selv har min forsikret i Alm. Brand ansvar og kasko (350.000,-) jeg må køre km 5000 pr. år og giver kr. 7.700,- om året. Jeg kan ringe ind og meddele at jeg har pillet pladerne af bilen, således at bilen i den periode har en stilstandforsikring der dækker brand og tyveri.

Spændt på at læse hvad I andre har.
De bedste hilsener
Kim #725

454

Jeg har lige skiftet selskab

Indlægaf 454 » 6. mar 2009, 08:53

Jeg har lige skiftet selskab til Runa forsikring. Thisted ville ikke forsikre vore c3 vetter på helårbasis, så jeg hoppede af. Jeg her registreret at de forsikrer klassiske amerikaner biler. Kig ind på www.runa.dk.

Her er noget om classic cars...

* Du skal være medlem af en veteranklub, som er optaget i torhistorisk Samråd

* Du skal have en daglig bil

* Bilen skal være fyldt 25 år og må kun anvendes til liebhaverkørsel og ikke daglig kørsel

* Bilen skal være forsynet med 2 kg ildslukker og skal opbevares i aflåst garage

* Bilen skal fremstå i original stand, og totalvægten må max. være 3.500 kg

* Bilens handelsværdi må max. være 750.000 kr.

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Hej Svein ? Det er altså

Indlægaf Allan#373 » 6. mar 2009, 13:10

Hej Svein ?
Det er altså ikke helt korrekt:

Thisted Forsikrings betingelser for veterankøretøjer (incl årgang 1974):C3

Køretøjet kan anvendes til hobbykørsel i perioden fra den 15. marts til og med 15. november.
I perioden 16. november til og med den 14. marts er der ingen dækning for skader, hvis de opstår mens køretøjet er i brug som et trafikmiddel.
Hvis køretøjets forsikring skal udvides til at omfatte lejlighedsvis hobbykørsel hele året, er der et præmietillæg på 25%.
Der kan ikke foretages deponering af nummerplader.

Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Lysmand

Da Thisted forsikring ikke forsikrer

Indlægaf Lysmand » 6. mar 2009, 16:27

Da Thisted forsikring ikke forsikrer en C4 fordi den ikke er gammel nok kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor I andre der har en C4, har jeres bil forsikret samt hvad I giver i årlig præmie og hvad præmie dækker.

Jeg selv har min forsikret i Alm. Brand ansvar og kasko (350.000,-) jeg må køre km 5000 pr. år og giver kr. 7.700,- om året. Jeg kan ringe ind og meddele at jeg har pillet pladerne af bilen, således at bilen i den periode har en stilstandforsikring der dækker brand og tyveri.

Spændt på at læse hvad I andre har.

Meget mærkligt at de vil forsikre min C5 !? :confused:

/Thomas..

454

Hej Svein ? Det er altså

Indlægaf 454 » 6. mar 2009, 17:03

Hej Svein ?
Det er altså ikke helt korrekt:

Thisted Forsikrings betingelser for veterankøretøjer (incl årgang 1974):C3

Køretøjet kan anvendes til hobbykørsel i perioden fra den 15. marts til og med 15. november.
I perioden 16. november til og med den 14. marts er der ingen dækning for skader, hvis de opstår mens køretøjet er i brug som et trafikmiddel.
Hvis køretøjets forsikring skal udvides til at omfatte lejlighedsvis hobbykørsel hele året, er der et præmietillæg på 25%.
Der kan ikke foretages deponering af nummerplader.

Mvh
Allan

Hej Allan.

Jeg ringede til Thisted forsikring sidste år for at forsikre min kones c3 og refererede til Thisted's hjemmeside som bekreftede helårlig forsikring mod ekstrakostnad på 25%....

Videre blev jeg fortalt et man IKKE kunde får udvidet til helårlig mod de nevnte 25% i ekstrapremie!!! Jeg spurgte om hvorfor de så reklamerede for det på hjemmesiden?

Da fik jeg et bryskt svar istedet: SKAL DU HAVE EN FORSIKRING SÅ BLIR DET FRA 15.MARTS til 15.NOVEMBER. ELLER FÅR DU FINDE ET ANDET STED!!!
VI KAN FORSIKRE DIN BIL I DENNE PERIODEN OG IKKE NOGET ANDET.

Jeg blev så overrasket over hans svar, så jeg spurgte om dette var nye regler ved selskabet? Men han var så afvisende at jeg ville ikke bruge energi på å diskutere med ham om det.

Min kones forsikring bliver også flyttet over til Runa nu. Det skal være op til os når vi vil ud for at køre med vettene, IKKE op til forsikringsselskabet!

Så dette min gode venn Allan, er nok HELT korrekt.:seeya:

mvh
Svein

Brugeravatar
Allan#373

Hej Svein Jeg er lidt uforstående

Indlægaf Allan#373 » 7. mar 2009, 19:08

Hej Svein
Jeg er lidt uforstående over den besked du har fået. Talte du med Ole Højgård i Fredericia, eller var det kontoret i Thisted?
Jeg skal tale med Ole på mandag i anden forbindelse, og vil MEGET gerne tage emnet op, vi må jo lis'som vide hvor vi står.

Hils Tone og sig, hun skal huske at få halm ud af køleren inden sæsonen :rofl:
Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

(udmeldt) C3

Jeg har lige skiftet selskab

Indlægaf (udmeldt) C3 » 8. mar 2009, 11:12

Jeg har lige skiftet selskab til Runa forsikring. Thisted ville ikke forsikre vore c3 vetter på helårbasis, så jeg hoppede af. Jeg her registreret at de forsikrer klassiske amerikaner biler. Kig ind på www.runa.dk.

Her er noget om classic cars...

* Du skal være medlem af en veteranklub, som er optaget i torhistorisk Samråd

* Du skal have en daglig bil

* Bilen skal være fyldt 25 år og må kun anvendes til liebhaverkørsel og ikke daglig kørsel

* Bilen skal være forsynet med 2 kg ildslukker og skal opbevares i aflåst garage

* Bilen skal fremstå i original stand, og totalvægten må max. være 3.500 kg

* Bilens handelsværdi må max. være 750.000 kr.

Det kan tilføjes at Runa nu har forladt kravet om medlemsskab af en veteranklub. Jeg fik brev herom sidste år.

454

Hej Svein Jeg er lidt uforstående

Indlægaf 454 » 8. mar 2009, 12:51

Hej Svein
Jeg er lidt uforstående over den besked du har fået. Talte du med Ole Højgård i Fredericia, eller var det kontoret i Thisted?
Jeg skal tale med Ole på mandag i anden forbindelse, og vil MEGET gerne tage emnet op, vi må jo lis'som vide hvor vi står.

Hils Tone og sig, hun skal huske at få halm ud af køleren inden sæsonen :rofl:
Mvh
Allan

Ja det er Ole Højgård. Og det var min kone der afsluttede telefonsamtalen med ham da vi sku ha forsikringen på bilen. Jeg opgav at tale med ham, da han nægtede at forsikre hele året. Jeg er ligeglad nu, men en sådan oplevelse vil jeg heller ikke ønske at nogen andre får, hvis de ønsker en helårlig forsikring.
Held og lykke med samtalen med ham...:seeya:

...og jeg mener køleren er fri for halm nu på Tone's vette.:rofl:

454

Jeg skal tale med Ole

Indlægaf 454 » 10. mar 2009, 23:10

Mvh
Allan

Ja, vi venter på hvad du fik til svar Allan......

Brugeravatar
Allan#373

Jeg har talt med Ole

Indlægaf Allan#373 » 11. mar 2009, 11:51

Jeg har talt med Ole Højgård Veteranforsikring Danmark i dag ang. 2 emner:
1. Rullende aldersgrænse for veteranbiler fortsætter (1974 er veteran i år)
Det er ikke tilfældet for klasiske køretøjer, der er grænsen fortsat
1983. Det begrundes delvist med, at nr. 2 bil i en husstand (daglig brugsbil)typisk kan forsikres som klasisk, og det er ikke hensigten med den billige præmie.

2. Veteran-helårsforsikring mod 25% præmieforhøjelse. Denne pasus er fjernet
fra Forsikringsbetingelser 01-01-2009. Adspurgt om år 2008 var svaret at:
"- man ikke uden videre fik en helårsforsikring, da "normale veteranbiler" ikke kører om vinteren, der skulle nærmest være en grund til ønsket. Endvidere
ønsker man ikke at forsikre veteranbiler om vinteren, der meget bekvemt holder klar i garagen, hvis Kadetten skulle svigte en vinterdag".
Ole forklarede endvidere at der har været rigtig mange skader de sidste par år,
både i corvetteklubben og også andre usa-klubber, og at man hellere vil lave begrænsninger i forsikringsbetingelserne, end lade præmien stige, for en præmiestigning vil jo også gå ud over "de rigtige veteranentusiaster"
Jeg kunne også fornemme hans skepsis ved at kalde en Corvette med 500-600hk. for en original veteran!!!!!!!!!
Mvh
Allan
medlemsinfo

Tilbage til "Generelt forum"