Lakering

Alm. snak
rbering

Lakering

Indlægaf rbering » 4. feb 2009, 17:06

Hej.

Vi skal til at ha 1971 Vetten lakeret så den bliver lækker til en forhåbentlig god sommer.
Alt maling skal slibes af da den har ca. 1000 små bobler og krakelere.

Har hørt at den så skal ha epoxy og at det er det eneste der dur mht. fugt der kan komme indefra når det er glasfiber.

Hvad er jeres erfaring?, er i enig og har jeres biler fået samme tur ved maleren?:auto:

Martedal

Hvis det er den orginale

Indlægaf Martedal » 4. feb 2009, 21:09

Hvis det er den orginale lak der bobler tusinde steder havde jeg nok fundet en erfaren glasfiber/vette-maler der lige kunne vurderer tilstanden og mulig osmose(glasfiberpest).

Jeg har lige fjernet malingen på min egen, den sad så løst så jeg kunne varme/spartle den af og jeg er modig nok til at slibe på alle de lige flader, men med alle de kurver og kanter der er på vetterne, så er det vist ikke en dum anbefaling at lade maleren slibe eller som minimum have ham med på råd. Jeg vælger ihvertfald at lade ham slibe.

Hvis det ikke er osmose, men bare en dårlig lakering der bobler på din bil, kan der være masser af fornuft i nøjes med at slibe ned til primer/grunder og lade den originale gelcoat overleve.

Bundlinien er vist at tage den ned til maleren og lave en slibeprøve sammen med ham og vurderer derfra.

Martedal

rbering

Hej igen. jeg tror at

Indlægaf rbering » 5. feb 2009, 21:53

Hej igen. jeg tror at det "kun" er i lakken der er bobler, for når jeg skraber noget lak eller en bobel af er der et fint glat lag under. Ved ikke om det er gelcoat, men det virker helt glat og blankt. Jeg ved heller ikke om det er org. lakken eller om den har fået tur før.

Jeg prøver lig at vedhæfte et billede af stedet hvor jeg har skrabet noget lak af.
Vedhæftede filer
lllllllllllllll.jpg
lllllllllllllll.jpg (63.04 KiB) Vist 2954 gange

Tilbage til "Generelt forum"