Vinterhygge

Alm. snak
Martedal

Svinenemt at afklarer :) Jeg holder

Indlægaf Martedal » 30. dec 2008, 22:23

Svinenemt at afklarer :)

Jeg holder mig til sidste plan og smider den i som den er nu, som køleren var før stod temp nærmest låst på 210 uanset kørsel og udendørstemperatur.

Hvis dette ændrer sig skal jeg huske at gå ind og rette i tråden til den tid, i samme åndrag jeg renser køleren igen.

Mit eget gæt er nu dette.:

jeg havde lidt nedfoldede køleribber, masser af blade, snavs og endda resterne af en amerikansk pipfugl siddende i køleren.

Nu er den befriet for snavs og fremmede elementer, alle kølerriber er rettet ud jeg tror dette mere end rigeligt kompensere for at der er malet 1/2cm ind på ribberne (90% af ribbernes længde er jo stadig malingsfri). Jeg tror faktisk er der er endnu bedre køling nu end før..

Men som sagt teori er teori, den virkelige verden was ganz anderes.

På en side note er det langt om længe lykkedes mig at finde en skjult antenne der rent faktisk skulle virke - jubihuuu (har længe haft en drøm at fjerne antennen bagpå - nu lykkedes det. Så rigtig hjertelig goddag til en http://www.ecklers.com/product.asp?pf_id=51984&dept_id=1028 med en 4 kanals forstærker og et godt højttalersæt, samt en skjult Ipod med 4000 sange. Det burde kommer til at spille måsen ud af bukserne og samtidig være helt usynligt.

Inge & Finn 652

Den endelige afgørelse

Indlægaf Inge & Finn 652 » 30. dec 2008, 22:42

Kære Alle
Under dette forum
Skal vi ikke aftale og mødes til sommer.
Så sætter vi os i vandkanten på en strand ved ebbe.
Med bare tæer flettede sammen, sådan på pædagogisk vis, med hovedbeklædning.
Martedal, Roald, Kurt, Kim og jeg selv må så ud og investere i dette.
Så sniffer vi til gas fra en 11kg BP jern gasflaske (jeg tager med)
Sniffer til Lykkemarks Radiator cellulose maling ( Lykkemark tager rigeligt af dette med)
Sniffer til Martedal nitromors (tag nu rigeligt med Martedal)
Resten tager øl og kopper med
Der bliver vi så siddende til vi er enige. :sifone:
Uvedkommende CCD medlemmer er velkommen til at beskue dramaet fra sikkert område.:icon_bs:
Datoen vil blive annonceret under: Træfkalender
GOD SOMMER til Alle
Finn

Martedal

Næsten for nemt

Indlægaf Martedal » 1. feb 2009, 16:44

Hej. Så blev det tid til at opdatere tråden igen.

Bilen kom tilbage fra Glasfibermanden i fredags, han har lavet et super stykke arbejde, hele fronten, alle skærmkanter, antennehul, bagende, døre(den irreterende lille firkant der er brækket af på næsten alle vetter op hvor døren slutter), benzinhul/dæksel og en revne i kølerhjelmen. i tillæg sandblæste han mine dørhængsler... Super stykke arbejder og det hele pakket ind i en frisk ny coat klar til slibning..
(billeder nederst.)

Jeg havde små bobler i lakken og frygtede at der var en lille chance for lidt glasfiberpest, det var det ikke, det viste sig at lakken ikke kemisk var gået i forbindelse med coaten neden under... endnu et eksempel på et stykke dårligt US malerarbejde.... I dette tilfælde er jeg dog parat til at sende den maler en kæmpe tak, jeg kan slet ikke forestille mig hvormange timers slibearbejde han har sparet mig for :):sifone::auto:

Det tog mig ca 8 timer at fjerne alt lak på bilen !!!!! med varmeren på laveste trin og god afstand til lakken, så jeg ikke brændte coaten under lakken...! Nemmeste "møgjob" jeg nogensinde har lavet..!

Her er et i tillæg et billed af glasfiberarbe.

Så med et kæmpe storm skridt frem er jeg nu klar til at renovere styretøj/undervogn og smide nyt ledningsnet i dyret..

Kom bare med lidt sommer:auto:

Martedal

vamdrup c3-954

Radio

Indlægaf vamdrup c3-954 » 1. feb 2009, 18:14

Jeg holder mig til sidste plan og smider den i som den er nu, som køleren var før stod temp nærmest låst på 210 uanset kørsel og udendørstemperatur.

Hvis dette ændrer sig skal jeg huske at gå ind og rette i tråden til den tid, i samme åndrag jeg renser køleren igen.

jeg havde lidt nedfoldede køleribber, masser af blade, snavs og endda resterne af en amerikansk pipfugl siddende i køleren.

Nu er den befriet for snavs og fremmede elementer, alle kølerriber er rettet ud jeg tror dette mere end rigeligt kompensere for at der er malet 1/2cm ind på ribberne (90% af ribbernes længde er jo stadig malingsfri). Jeg tror faktisk er der er endnu bedre køling nu end før..

På en side note er det langt om længe lykkedes mig at finde en skjult antenne der rent faktisk skulle virke - jubihuuu (har længe haft en drøm at fjerne antennen bagpå - nu lykkedes det. Så rigtig hjertelig goddag til en http://www.ecklers.com/product.asp?pf_id=51984&dept_id=1028 med en 4 kanals forstærker og et godt højttalersæt, samt en skjult Ipod med 4000 sange. Det burde kommer til at spille måsen ud af bukserne og samtidig være helt usynligt.

Hej Martedal......du kunne jo bestille en til mig også.....så deler vi transporten..he he:seeya:

vamdrup c3-954

Hej. Så blev det tid

Indlægaf vamdrup c3-954 » 1. feb 2009, 18:22

Hej. Så blev det tid til at opdatere tråden igen.

Bilen kom tilbage fra Glasfibermanden i fredags, han har lavet et super stykke arbejde, hele fronten, alle skærmkanter, antennehul, bagende, døre(den irreterende lille firkant der er brækket af på næsten alle vetter op hvor døren slutter), benzinhul/dæksel og en revne i kølerhjelmen. i tillæg sandblæste han mine dørhængsler... Super stykke arbejder og det hele pakket ind i en frisk ny coat klar til slibning..
(billeder nederst.)

Jeg havde små bobler i lakken og frygtede at der var en lille chance for lidt glasfiberpest, det var det ikke, det viste sig at lakken ikke kemisk var gået i forbindelse med coaten neden under... endnu et eksempel på et stykke dårligt US malerarbejde.... I dette tilfælde er jeg dog parat til at sende den maler en kæmpe tak, jeg kan slet ikke forestille mig hvormange timers slibearbejde han har sparet mig for :):sifone::auto:

Det tog mig ca 8 timer at fjerne alt lak på bilen !!!!! med varmeren på laveste trin og god afstand til lakken, så jeg ikke brændte coaten under lakken...! Nemmeste "møgjob" jeg nogensinde har lavet..!

Her er et i tillæg et billed af glasfiberarbe.

Så med et kæmpe storm skridt frem er jeg nu klar til at renovere styretøj/undervogn og smide nyt ledningsnet i dyret..

Kom bare med lidt sommer:auto:

Martedal

Hej igen ....Må man spørge om hvad du gav for det flotte stykke fiberarbejde.da min også trænger til det efter et nosehit plus lidt bobler hist og her.......hilsen Michael

Ilse

Det begyndte med lidt varcum

Indlægaf Ilse » 15. feb 2009, 11:10

Det begyndte med lidt varcum til lygter og visker det endte med nyt over alt
og når man er igang hvorfor så ikke skifte alt fiber optik samt lygter

Nåre ja viskermotoren kunne ikke holde til mit humør så den måtte også ud

og så det der var planlagt bare en ny TH 700R4???

og ny udstødning
og ny kardan
og ny crossmember
og ny shifter kit til vette 68
og ny LT1 hjelm + (maler) og maler igen nok bare et andet sted

Håber vi ses til forået
Ilse & Michael

Roald #606

Svinenemt at afklarer :) Jeg

Indlægaf Roald #606 » 24. feb 2009, 22:42

Ang. det der med maling af køler, jeg sendte jo min køler til renovering (udskiftning af element) og da jeg fik den tilbage havde de malet den sort. Så helt skidt kan det vel ikke være?

Martedal

Update.

Indlægaf Martedal » 24. feb 2009, 23:13

Så blev det tid til at opdatere tråden, jeg er igang med alt det kedelige så billederne i bunden er ikke af flotte flunkende nye dele men bare arbejde i gang.

Benzintanken er afmonteret, renset, grundet mod rust og får en fin sort lak.
Jaaaaj bløv slat ik skaæv af de dampe:ack2:

Det gamle ledningsnet er revet ud og skiftet med et splinternyt, det er en ret spændende opgave at forsøge at regne 40års ombygninger af et ledningsnet ud, men en god dags arbejde og vupti så sidder der et nyt ledningsnet, med små mærkater så jeg ikke skal lege dedektiv når instrument bordet skal samles igen.

Min varmestyring havde sat sig godt fast gennem årene, så den fik lige en masse smøring ved samme lejlighed(knækkede kablet til fodluft/varme i førersiden, så hvis en af jer ligger inde med et så smid en mail)

Jeg har glædet mig rigtig meget til at begynde på undervogn og affjedring og nu er jeg endelig kommet der til, A-armene er på vej af og skal have nyt "det hele" og sikkert også en gang frisk lak. Lejer og skiver er helt friske så de overlever til en senere gang. Jeg skal hilse og sige at demontering af A-arme er et sjovere projekt når man er 2.. Niels AKA Nillerdrengen kom forbi og gav en hurtig hånd, specielt de cross bolte der holder øvre og nedre styre-kugle-leje eller hvad det nu hedder sad alvorligt godt fast.

jeg har set der har været skrevet lidt på forum omkring gevindstænger og fjederklemmer til afmontering af forfjedre, det er helt unødvendigt, pres A-armen lidt op med en donkraft, smid en sikkerhedskæde om fjeder og arm, demonter dæmper og løsne bolten øver styrekugle/leje så kommer fjederen lige så fint ud når man sænker, af med bolten på øverste arm og vupti så kan fjedren sænkes stille og roligt ud med donkraften.

Af er det kommet så nu er det rense rense tid (synes ikke jeg laver andet end at rense gamle dele :rofl:)
og på skal nye fjedre, dæmpere, idler-arm, swaybar, spreaderbar og strut-rods. Og ja ja jeg skal nok huske at de skal spændes med bestemt moment(har fået en chiltons i gave af fruen)
Swaybar´s er sku næsten dobbelt så tykke som de orginale, det bliver en spændende oplevelse at ramme et hul på de danske landeveje... :confused: til gengæld regner jeg med at den bliver en ren swing-king:reddevil:

Nu hvor jeg havde masser af plads satte jeg lige pitmanarmen i lås og jeg har intet slør i styreboksen overhovedet, der er 1cm ratslør og den sidder i ratstammen(øv, den bliver ikke sjov at finde) Der er en til salg på forummet der er renoveret, mon ikke jeg bare skulle hoppe på den.

Summa sumarum.. forårsmønstring kan jeg vist godt glemme hvis den er klar til sommetræffet er det vist en fin ambition.

Planen er:
For-ende over de næste 14 dage, så maling(uhh det bliver fedt) så undervogn og affjedring slut marts.
med lidt held er den skruet sammen slut april og vi kan ploppe motor/gearkasse i start maj
Utroligt hvad man udsætter sig selv for ..:conehead:

opdatere når jeg har forende samlet igen.http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=801

Roald #606

Hvis det er

Indlægaf Roald #606 » 24. feb 2009, 23:30

Hvis det er den med køleribberne, så skulle det gerne være en forstærker dims der sidder imellem din radio og højtalere

Lykkemark

Martedal Jeg er fuld af beundring,

Indlægaf Lykkemark » 24. feb 2009, 23:35

Martedal

Jeg er fuld af beundring, du er pissemodig. Gad vide om jeg nogensinde tør det du gør ?

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"