Så fik jeg hentet køleren fra renovering idag. Nøj hvor ser den pæn og ny ud nu.
Desværre havde de den dårlige nyhed at den indbyggede oliekøler var utæt og med høj sandsynlighed har lækket olie i kølevandet eller/og kølevand i olien:(
Gearolien bliv sidst skiftet i sommers og bilen har ikke kørt ret mange kilometer siden. Olien er stadig kirsebær rød som da jeg fyldte den på og der var ikke nogen spor af olie da jeg tømte kølevandet af.
Spg 1: Kan jeg gøre meget andet end at skifte olien og håbe på at der ingen skade er sket på gearkassen? (der har ingen symptomer været fra gearkassen)
Spg 2: Udlufter oliekøleren sig selv eller der nogen speciel procedure når oliekøleren installeres igen?
Kølevand i gearolie...
Du skrev: "Gearolien bliv sidst
Du skrev: "Gearolien bliv sidst skiftet i sommers og bilen har ikke kørt ret mange kilometer siden. Olien er stadig kirsebær rød som da jeg fyldte den på og der var ikke nogen spor af olie da jeg tømte kølevandet af."
Ja og nu har du haft køleren til service (hvorfor har de ikke klaret oliekøler utætheden ??? det lyder som hovedet under armen) og de har sikkert smasket et nyt dæksel på, og så kommer der jo tryk på systemet (det var der sikkert ikke før), det her vil du ikke Roald. Lidt olie i vandet er nok ikke noget problem, men det omvendte er rimeligvis en katastrofe.
Jeg håber at du ikke betalte for reparationen, ville man have accepteret dette, hvis det var naturgasinstallationen i kælderen ?
Hilsen
Ham der Lykkemark
ps: lige da jeg fik Dampmaskinen, smed den gearolien. Meget røg (deraf ordet: bigstok.røgsystem). Jeg lavede et nyt slangesystem (undervist af Jørgen) frem og tilbage, fyldte olie (købt i bådcentret meget billigere) på medens maskineriet kørte, faktisk ligesom når man måler olien.
Det viste sig ved kontrolmålinger at være for meget, men da oliepåfyldningen ligger højest, lufter den med overvejende sandsynlighed ud den vej (ligesom når du sover på maven).
Overskydende olie kan sagtens suges ud med olieskiftersprøjten til (plæneklipperen)/ HAVETRAKTOREN (for os der stadig kan holde Banken hen i mørke).
Ja og nu har du haft køleren til service (hvorfor har de ikke klaret oliekøler utætheden ??? det lyder som hovedet under armen) og de har sikkert smasket et nyt dæksel på, og så kommer der jo tryk på systemet (det var der sikkert ikke før), det her vil du ikke Roald. Lidt olie i vandet er nok ikke noget problem, men det omvendte er rimeligvis en katastrofe.
Jeg håber at du ikke betalte for reparationen, ville man have accepteret dette, hvis det var naturgasinstallationen i kælderen ?
Hilsen
Ham der Lykkemark
ps: lige da jeg fik Dampmaskinen, smed den gearolien. Meget røg (deraf ordet: bigstok.røgsystem). Jeg lavede et nyt slangesystem (undervist af Jørgen) frem og tilbage, fyldte olie (købt i bådcentret meget billigere) på medens maskineriet kørte, faktisk ligesom når man måler olien.
Det viste sig ved kontrolmålinger at være for meget, men da oliepåfyldningen ligger højest, lufter den med overvejende sandsynlighed ud den vej (ligesom når du sover på maven).
Overskydende olie kan sagtens suges ud med olieskiftersprøjten til (plæneklipperen)/ HAVETRAKTOREN (for os der stadig kan holde Banken hen i mørke).
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Det skulle forståes sådan at
Det skulle forståes sådan at da de renoverede køleren fandt de ud af at oliekøleren har været utæt (spor af olie udenfor oliekøleren) og derfor reparerede den, så den er tæt nu...
Men da den har været utæt, mente de jeg lige burde skifte det gamle gearolie for ikke at risikere at der er kølevand i.
Køleren er ikke installeret endnu. Men hvis der er kommet kølevand i olien. burde det så ikke været muligt at se? (overskriften er måske lidt misvisende, da jeg ikke ved om der er kommet kølevand i gearolien)
Men da den har været utæt, mente de jeg lige burde skifte det gamle gearolie for ikke at risikere at der er kølevand i.
Køleren er ikke installeret endnu. Men hvis der er kommet kølevand i olien. burde det så ikke været muligt at se? (overskriften er måske lidt misvisende, da jeg ikke ved om der er kommet kølevand i gearolien)
Du skrev: "Gearolien bliv sidst skiftet i sommers og bilen har ikke kørt ret mange kilometer siden. Olien er stadig kirsebær rød som da jeg fyldte den på og der var ikke nogen spor af olie da jeg tømte kølevandet af."
Ja og nu har du haft køleren til service (hvorfor har de ikke klaret oliekøler utætheden ??? det lyder som hovedet under armen) og de har sikkert smasket et nyt dæksel på, og så kommer der jo tryk på systemet (det var der sikkert ikke før), det her vil du ikke Roald. Lidt olie i vandet er nok ikke noget problem, men det omvendte er rimeligvis en katastrofe.
Jeg håber at du ikke betalte for reparationen, ville man have accepteret dette, hvis det var naturgasinstallationen i kælderen ?
Hilsen
Ham der Lykkemark
ps: lige da jeg fik Dampmaskinen, smed den gearolien. Meget røg (deraf ordet: bigstok.røgsystem). Jeg lavede et nyt slangesystem (undervist af Jørgen) frem og tilbage, fyldte olie (købt i bådcentret meget billigere) på medens maskineriet kørte, faktisk ligesom når man måler olien.
Det viste sig ved kontrolmålinger at være for meget, men da oliepåfyldningen ligger højest, lufter den med overvejende sandsynlighed ud den vej (ligesom når du sover på maven).
Overskydende olie kan sagtens suges ud med olieskiftersprøjten til (plæneklipperen)/ HAVETRAKTOREN (for os der stadig kan holde Banken hen i mørke).
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 3 gæster