Hvad vi sysler med

Alm. snak
Fiskerbrian

Tja holder lige en lille

Indlægaf Fiskerbrian » 17. jan 2009, 20:10

Tja holder lige en lille pause, efter at have fået synet den onsdags, og betalt afgift og plader i torsdags. Før syn fik den ny udstødning alt bremsesystem er skiftet på nær kalibrene som blev renoveret, alt affjedring er skiftet, nye motorophæng, da bubba mente at det var fint dragrace ophæng, hvor jeg syntes det var mere rart med gummi i. + en del andre bøsninger og stort set alle bolte er skiftet til nye i undervognen. Bærearmene bag under måtte også ud, og nye til. Et par rust angreb er blevet repereret, og til slut en gang af det tynde olie fra undervognsbehandleren.......:coolgleamA:

Lysmand

Jeg fik mellem jul og

Indlægaf Lysmand » 17. jan 2009, 20:34

Jeg fik mellem jul og nytår, monteret et sæt GHL Bullet på C5eren og hvilken lyd den har nu.. :drool5:

Og da den nu var på liften, fik jeg også skiftet olie, oliefilter, samt et nyt luftfilter, som var godt beskidt, selvom bilen kun har kørt 28.000km. Et godt råd til C5 banden, er at tjekke køleren for snavs, her lå der rigtig mange blade, som man let kan fjerne oppe under kofangeren.

Og i dag har jeg poleret C3eren, så nu er jeg klar til træf.. :lurk5:

Ps. Er der nogen gode forslag til, hvordan man nemmere får et sæt polerede alufælge til at skinne igen. Jeg brugte Slipol og næsten 3 timer i dag, inden jeg var tilfreds med resultatet.. :cuss:

/Thomas..

Brugeravatar
Anders #258
Geografisk sted: Skælskør

Lidt af hvert...

Indlægaf Anders #258 » 17. jan 2009, 21:03

Jeg har en ny tank inkl. alt accessories på vej hjem...- den nuværende har en lille tæring på undersiden omkring mellemstykket på rammen, hvor den hviler - så lidt, at det ikke drypper, men alligevel kan der sive dampe ud og fugte tanken. Og når så den er nede, kan jeg ligeså godt få det hele skiftet - så er jeg jo et skridt videre... :)

Samtidig er der også polerede magnaflow-potter på vej hjem, x-pipe mv., som skal bruges til et komplet 3" rustfrit system med afgang bagud...- så snart ryger de nye sidepipes af, og kommer på markedspladsen...:piggy: ...så hvis nogen skal have lidt mere lyd i en BB, så bare skriv/ring

Når tank og udstødning er monteret, skal motoren fin-justeres - bl.a. med justering af knast-bæltet, for at få lidt mere bundtræk.

Bliver der tid til overs, har jeg på 2. år et L88 air champer inkl. det originale L88 filter kit liggende...- så kunne der være håb for at det blev i 2009 det bliver monteret...

Men alt i alt bliver der nok et mere kontrolleret brøl i L88´eren, når forårsolen smider de spæde stråler på asfalten....:streger:

david

Skifter styretøj til servo .

Indlægaf david » 17. jan 2009, 21:52

Skifter styretøj til servo . Køleren er udtaget og , ved at få lavet en lukket alu opsætning til blæservingen . Venter på dele fra usa ,nye alu-remhjul m.m.

David... planer = debitore :cuss:

Ja Allan jeg tænkte jo nok at jeg ikke skulle have lade det blive ved det. So here we go-planer inden august: en 67 stingerhood (som bay import/export kommer med imorgen) + alm skærme inden maler forløbig farve originalfarven riverside red, så skal den have verdens hurtigeste rammeløft, et bigblock/sekstrins Ricmond "kit" som jeg har liggende tror jeg nok, synes også det kunne være sjovt at køre til Le Mans og så skulle man måske lade 327'ere ligge i og kun lægge overdrive gearkassen i, nu må lige se, der er også et par andre projekter jeg har lovet færdig inden foråret :party: men jeg var da ude at rulle lidt idag :cheers2:

david

Ja der er da noget

Indlægaf david » 17. jan 2009, 22:14

Ja der er da noget forskel, men den har nok også løftet på en del vetter i gennem tiden.

KIM:sifone:

Hej Kim,

Ja "lidt" er det blevet til, at have lift er det halve arbejde, men at skifte bøsninger på en tosøjlet lift svarer til at skifte den bøsning som sidder i krumptappen og styrer højgearsakslen - på to corvette:willy_nilly: - men nu er det klaret :party1: en af de ting man udskyder og udskyder fordi det er bøvlet men så får klaret tilsidst :)

Nillerdrengen. #531

Ja Allan jeg tænkte jo

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 18. jan 2009, 09:03

Ja Allan jeg tænkte jo nok at jeg ikke skulle have lade det blive ved det. So here we go-planer inden august: en 67 stingerhood (som bay import/export kommer med imorgen) + alm skærme inden maler forløbig farve originalfarven riverside red, så skal den have verdens hurtigeste rammeløft, et bigblock/sekstrins Ricmond "kit" som jeg har liggende tror jeg nok, synes også det kunne være sjovt at køre til Le Mans og så skulle man måske lade 327'ere ligge i og kun lægge overdrive gearkassen i, nu må lige se, der er også et par andre projekter jeg har lovet færdig inden foråret :party: men jeg var da ude at rulle lidt idag :cheers2:

David

Bay import/export dukker op i dag som lovet.

Niels

Gæst

Har lige monteret nyt Dash

Indlægaf Gæst » 18. jan 2009, 09:57

Har lige monteret nyt Dash Pad og Firewall insulation og venter på at maleren skal komme og male nogle småting i kabinen som ikke er til at afmontere.
Derefter går det løs med at montere instrumenter,ledningsnet,pålime tæpper,mont. kaleshe,køler,dynamo,udstødning,dørbeklædninger,samle forruderamme incl alt hvad det indebærer og...........................................................................................
Jeg syntes ellers lige jeg havde nået en masse og ny føler jeg at det hele flyder sammen til en stor grå masse!!Kaldes det stress eller har man bare travlt?Nå men det skal heller ikke lyde som en sur pligt for det er jo bare dejligt at gå ud i garagen med kaffen og skrue:)

Gæst

Hej David Når du nu har

Indlægaf Gæst » 18. jan 2009, 10:06

Hej David
Når du nu har skiftet løftemøtrikkerne på din lift så har du selvfølgelig husket at smøre spindelen! Men gør dig selv den tjeneste at når liften er oppe så smør spindelen igen så møtrikkerne får fedt på vej ned.
Har du sat afstanden imellem løftemøtrik og sikkerhedsmøtrik på 22mm ?

Mvh Jørn

Nillerdrengen. #531

Har lige monteret nyt Dash

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 18. jan 2009, 10:11

Har lige monteret nyt Dash Pad og Firewall insulation og venter på at maleren skal komme og male nogle småting i kabinen som ikke er til at afmontere.
Derefter går det løs med at montere instrumenter,ledningsnet,pålime tæpper,mont. kaleshe,køler,dynamo,udstødning,dørbeklædninger,samle forruderamme incl alt hvad det indebærer og...........................................................................................
Jeg syntes ellers lige jeg havde nået en masse og ny føler jeg at det hele flyder sammen til en stor grå masse!!Kaldes det stress eller har man bare travlt?Nå men det skal heller ikke lyde som en sur pligt for det er jo bare dejligt at gå ud i garagen med kaffen og skrue:)

Batmand.:(

Jeg tror det er stress. Jeg har det nøjagtig som dig. Udover de ting der skal laves med bilen, er jeg igang med at få bygget en garage på 76 m2. Taget SKAL være på den 2 April. Lige nu er det bare et hul i jorden. Der skal der monteres døre, og vinduer - sættes loft op - isoleres, og trækkes ledninger, og hvad der nu ellers kommer af småting. Og så er der lige arbejdet der skal passes. Men som man siger. Det skal være surt inden det bliver sjovt.:seeya:

Niels

mercy

Hej jeg er ved at

Indlægaf mercy » 18. jan 2009, 10:47

Hej jeg er ved at gøre vores 71 lidt pænere, især børbeklædningen i den ene side skal udskiftes samt mange forskellige lister ved dørnene i begge sider. Det raslede lidt alle vegne(især ruderne) men det bliver vel snart rigtig godt, venter lige på vores dele, som kommer torsdag eller fredag fra Firstmile. Bagefter skal der pilles lidt ved motorrummet med lidt lækkert crom hist og her samt afmonteret aircon som vi aldrig kommer til at bruge (det er jo en cap man har):coolgleamA::coolgleamA:Vi skal nok nå det hele inden sommer:sifone:

Tilbage til "Generelt forum"