Luft/varme kanaler

Teknisk relateret snak
Martedal

Luft/varme kanaler

Indlægaf Martedal » 3. jan 2009, 13:01

Hej vettefreaks.

jeg har søgt højt og lavt, men jeg synes ikke at jeg nogensteder kan finde nogle der sælger de ventilations kanaler som de 2 kugler der styrer luftstrømmen til kabinen sidder i..

De gamle er mørnet knækket inde bag dashboardet.

Er der nogle der ved hvorman kan finde disse ?

Martedal

Roald #606

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 3. jan 2009, 22:46

........................................................................................

Martedal

Hej Roald. Jeg begynder at tro

Indlægaf Martedal » 4. jan 2009, 11:00

Hej Roald.

Jeg begynder at tro på ham, altså med at der ikke laves reproduktioner, jeg tror jeg har brugt mere end 5 timer på at sidde og søge nu.

Mine ligner en overdimensioneret flexrør og det ser ud som om at fronten er brækket af, der sidder ihvertfald 3 skruehuller ved siden af speedometeret bag på dashborden hvor en kanal elelr en "housing" til kuglen der styrer luftstrømmeb kan skrues fast. Så jeg forestiller mig at den orginale er et lille hus kuglen kan monteres i og "flexrøret" kan skubbes ind over. Så nej jeg tror ikke dem du har linket er det rigtige.

Martedal

Roald #606

Hej Roald. Jeg begynder at

Indlægaf Roald #606 » 4. jan 2009, 12:40

Hej Roald.

Jeg begynder at tro på ham, altså med at der ikke laves reproduktioner, jeg tror jeg har brugt mere end 5 timer på at sidde og søge nu.

Mine ligner en overdimensioneret flexrør og det ser ud som om at fronten er brækket af, der sidder ihvertfald 3 skruehuller ved siden af speedometeret bag på dashborden hvor en kanal elelr en "housing" til kuglen der styrer luftstrømmeb kan skrues fast. Så jeg forestiller mig at den orginale er et lille hus kuglen kan monteres i og "flexrøret" kan skubbes ind over. Så nej jeg tror ikke dem du har linket er det rigtige.

Martedal

ok jeg har heller ikke noget at kigge efter (jo min AIM hvis jeg kunne finde den i flytterodet ) Nogenlunde sådan her ser det ud i den grå, men den er med AC, ved ikke om det gør en forskel.

Men da jeg skulle finde nogle selebeslag der åbenbart heller ikke reproduceres, havde jeg held med at tage nogle billeder og sende til nogle af de lidt mindre corvettepushere som havde dem brugt, eksempelvis http://www.tracyvette.com/ i mit tilfælde.

Eva og Poul

sådan ser den ud på en 68

Indlægaf Eva og Poul » 7. jan 2009, 18:48

Dette er fra en 68èr ,kuglen sidder med filt i det som vender fremad, og flexslangen du taler om sidder bagud,og de 3 flapper skruges på dashbordet,tror ikke de er til at få nogen steder,evt fra en skadet??
hilsen Peter1030
Vedhæftede filer
07-01-09_1820.jpg
07-01-09_1820.jpg (64.21 KiB) Vist 7206 gange

Jes # 454

luftventilem mm

Indlægaf Jes # 454 » 9. jan 2009, 20:15

Til Mr. Martedal, jeg fandt et link her som sælger lidt af hver til A/C systemer:
http://www.oldairproducts.com/catalog/ mvh Jes

Martedal

Dette er fra en 68èr

Indlægaf Martedal » 11. jan 2009, 12:14

Dette er fra en 68èr ,kuglen sidder med filt i det som vender fremad, og flexslangen du taler om sidder bagud,og de 3 flapper skruges på dashbordet,tror ikke de er til at få nogen steder,evt fra en skadet??
hilsen Peter1030

Hej Peter
Det ser ud som om det er præcis sådan 2 jeg mangler (går ud fra at de er ens i begge sider)

oldairproducts.com havde dem ikke... jeg må søge videre eller fabrikere en erstatning i noget tyndt metal.

Tak for hjælpen

Martedal

Eva og Poul

hva med???

Indlægaf Eva og Poul » 12. jan 2009, 18:10

Det slog mig lige, hvad med de der rør man kan få til basrefleks til højtalere, er det mon ikke ca den samme størrelse ,så er det bare at bore de 3 huller 0g tilslutte flexslangen med et spændebånd.den er ca 7,2cm i :reddevil:indvendigt mål de koster kun 30,00 kr + fragt. se evt

http://gato-shop.com/basrefleks-roer-45/72mm-basrefleks-roer-123.html

Tilbage til "Generelt teknisk forum"