Hey John
Du skal overveje det med hvor meget plads du har brug for, vi har 72 m2 og med 2 biler er det alt for lidt, men til en bil og og værktøj og stumper, så kan 50 m2 godt være nok ..... hvis du da ikke samler for meget sammen:), held og lykke med byggeriet.
Hilsen Kenneth
Garage
Hey John Du skal overveje det
Hey John
Du skal overveje det med hvor meget plads du har brug for, vi har 72 m2 og med 2 biler er det alt for lidt, men til en bil og og værktøj og stumper, så kan 50 m2 godt være nok ..... hvis du da ikke samler for meget sammen:), held og lykke med byggeriet.
Hilsen Kenneth
Der må de fleste steder ikke bygges mere end de 50 m2 , og har man et udhus i forvejen regnes disse m2 også med ind under de 50 m2
prøvede selv at snørkle 70 m2 igennem , ved at de 20 m2 var som overdækning ..men :toetap05:
Har i høj rejsning på
Har i høj rejsning på jeres garage? (foto modtages gerne til inspiration)
Jeg vil gerne bygge en garage denne sommer, men med 2m + bilen så bliver der højt til loftet, hvis det er med flad tag.
/john
Hej John.
Her er et billede, hvor der er høj rejsning (på loftet) :sifone:

/Thomas..
-
Hey Allan Det er da topfesent
Hey Allan
Det er da topfesent at du ikke måtte bygge mere :confused:
Herude på savannen er det ikke noget problem, men det er nok noget med at grundene er lidt større :sifone:, de 72 m2 var godtnok bygget da vi købte huset, men jeg kunne godt bruge lidt mere .....
Hilsen Kenneth
Herude på savannen er det ikke noget problem, men det er nok noget med at grundene er lidt større :sifone:, de 72 m2 var godtnok bygget da vi købte huset, men jeg kunne godt bruge lidt mere .....
Hilsen Kenneth
-
Pyhaaa Allan, jeg ved det
Pyhaaa Allan, jeg ved det ikke......
Men sådan som jeg har det lige nu, er det ca. 5m x 10m, måske med høj rejsning. Men flad tag ville nok være billigere og en del hurtigere at lave (tror jeg)
Hvorfor ikke bygge ca. 7*7 m? Det giver en mere anvendelig garage med plads til 2 biler ved siden af hinanden.
Jeg byggede garage tag med rejsning for nogle år siden og jeg tror ikke det er væsentlig dyrere eller mere kompliceret end fladt tag. Flade tage ender altid med at have bagfald så der står vandpytter, der ødelægger pappet. Bølgeeternit er vist endda billigere end pap. Og langt bedre.
Med saksespær behøver taget ikke at være voldsomt højt for at få de nødvendige ca. 3m's frihøjde - eller helst lidt mere.
C3
Hej Jan, Jeg kan desværre ikke
Hej Jan,
Jeg kan desværre ikke bygge 7mx7m, jeg har 5m til hækken.
Det er ellers en god ide.
/John
Jeg kan desværre ikke bygge 7mx7m, jeg har 5m til hækken.
Det er ellers en god ide.
/John
Hey Allan Det er da topfesent
Hey Allan
Hilsen Kenneth
Meeeget topfesent :cuss:
John op på a træls kommune / teknisk afd. og hør Dem ad .
mht. til de 5 meter skal der normalt være min. 1 meter til skel . Det er muligt at du kan få disp. for dette ved en nabo høring
mv8
Allan
Meeeget topfesent :cuss: John op på
Meeeget topfesent :cuss:
John op på a træls kommune / teknisk afd. og hør Dem ad .
mht. til de 5 meter skal der normalt være min. 1 meter til skel . Det er muligt at du kan få disp. for dette ved en nabo høring
mv8
Allan
Hej Allan
Mht. den 1 metergrænse du nævner er det vel forskelligt fra kommune til kommune for her i vores kommune Fåborg-Midtfyn er afstanden 2,5m men ved en nabohøring samt andre krav kunne der gives disp. så jeg må bygge 1 m fra skel. skal i øvrigt til at lave garage i år også på 7,5*11m med 20 graders taghældning.
Hej John Vi byggede vores 8
Hej John
Vi byggede vores 8 x 7 meter og 7 meter høj, den ene halvdel med loft den anden til kip hvilket giver masser af plads. Vi vil lave en trappe i gavlen uden på garagen så det ikke tager plads indenfor.
Hilsen Bondemand:piggy:
46
47
Vi byggede vores 8 x 7 meter og 7 meter høj, den ene halvdel med loft den anden til kip hvilket giver masser af plads. Vi vil lave en trappe i gavlen uden på garagen så det ikke tager plads indenfor.
Hilsen Bondemand:piggy:
46
47
- Vedhæftede filer
-
- fc.jpg (74.32 KiB) Vist 6079 gange
-
- IMG_0002.jpg (96.35 KiB) Vist 6079 gange
-
Man må bygge 50 m2
Man må bygge 50 m2 i skel men når man bygger i skel må man ikke overstige 2,5 m i højden før man er 2,5 m fra skel her må man bygge højt.
Jeg har bygget en garage i skel på 2 sider. Jeg har sænket gulvet 20 cm.
Jeg har således 2,4 m til loftet langs de 2 sidere til skel indvendig mål,
efter 2,5 m inde i rummet er der bygget en pyramide med 4,5 m til loftet
Henrik
Jeg har bygget en garage i skel på 2 sider. Jeg har sænket gulvet 20 cm.
Jeg har således 2,4 m til loftet langs de 2 sidere til skel indvendig mål,
efter 2,5 m inde i rummet er der bygget en pyramide med 4,5 m til loftet
Henrik
Tilbage til "Snak / off topic"