Fjederklemmer til forfjedre?
Fjederklemmer til forfjedre?
Hej. Er der en der ved hvor man kan købe fjederklemmer til intern montering i forfjedrene? Helst i DK til en fornuftig pris. Det viste sig at der slet ikke er plads til eksterne fjederklemmer, så jeg kunne ikke bruge mit fornemme thansen sæt.
-
Hej Lars Du behøver ingen
Hej Lars
Du behøver ingen klemmer. Brug vogens vægt og det går som en leg.
PS. Støddæmperen tages af i tårnet, når den nye fjeder sættes på forhindre støddæmperen fjedren i at springe ud.
Henrik
Du behøver ingen klemmer. Brug vogens vægt og det går som en leg.
PS. Støddæmperen tages af i tårnet, når den nye fjeder sættes på forhindre støddæmperen fjedren i at springe ud.
Henrik
-
Hej. Er der en der
Hej. Er der en der ved hvor man kan købe fjederklemmer til intern montering i forfjedrene? Helst i DK til en fornuftig pris. Det viste sig at der slet ikke er plads til eksterne fjederklemmer, så jeg kunne ikke bruge mit fornemme thansen sæt.
Du kan nøjes med et stykke gevindjern + et fladjern på tværs. Det er en god og enkel løsning.

C3
Hej Henrik. Jeg forstår ikke
Hej Henrik. Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at bruge bilens vægt. Bilen er hævet foran og jeg har afmonteret støddæmperen. Næste problem er at få fjederen ud. For at kunne det skal jeg enten klemme fjederen sammen eller alternativt afmontere en bærearm eller lign.......? Mvh Lars
-
Når støddæmperen er fjernet. og
Når støddæmperen er fjernet. og den nederste bærearm hænger ned, kan fjederen brækkes ud af skålen. Den nye fjeder sættes i tårnet og i den nederste skål. Derefter sættes støddæmper på den nederste bærearm dette forhindre fjederen i at kan springe ud og skade dig. Herefter sættes en donkraft under nederste bærearm og der løftes forsigtig til fjedren er på plads. PS. se billede fra C3 sådan skal armen hænge ned.
Henrik
Henrik
-
Når støddæmperen er fjernet. og
Når støddæmperen er fjernet. og den nederste bærearm hænger ned, kan fjederen brækkes ud af skålen. Den nye fjeder sættes i tårnet og i den nederste skål. Derefter sættes støddæmper på den nederste bærearm dette forhindre fjederen i at kan springe ud og skade dig. Herefter sættes en donkraft under nederste bærearm og der løftes forsigtig til fjedren er på plads. PS. se billede fra C3 sådan skal armen hænge ned.
Henrik
Ja, gevindstangen er der kun for at trække fjederen et par tommer sammen, så er den nemmere at lirke ud og ind. (Ridser ikke den nylakerede nedre A-arm. :-)
C3
Tilbage til "Generelt teknisk forum"