Beholder med forbindelse til benzintank

Teknisk relateret snak
Erik
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. nov 2009, 15:19

Beholder med forbindelse til benzintank

Indlægaf Erik » 17. aug 2010, 22:00

Hej Alle
Hvad er formålet med den lille beholder som er placeret bag venstre forskærm, og som har forbindelse til benzintanken?

Mvh.
Erik
Svendborg

Gizmo69
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. maj 2008, 22:19

Det er noget med overskydende

Indlægaf Gizmo69 » 18. aug 2010, 00:20

Det er noget med overskydende benzindampe som som bliver suget tilbage til tanken....har hørt at det er noget med nogle Californiske miljøregler..

JR

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Det er en beholder med

Indlægaf Piet » 18. aug 2010, 08:37

Det er en beholder med et aktivt kulfilter, det har forbindelse til udluftningen på din tank og til din kaburator som trækker evt dampe ind og forbrænder.

Erik
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. nov 2009, 15:19

Slangen fra toppen af beholderen

Indlægaf Erik » 19. aug 2010, 10:22

Slangen fra toppen af beholderen er ikke forbundet nogen steder hen.
Kan det evt. være denne blokerede studs på forsiden af kaburatoren som den skal gå til?
(Se billede)

Mvh
Erik
Vedhæftede filer
IMG_2892.jpg
IMG_2892.jpg (75.8 KiB) Vist 8384 gange

Shark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. jun 2008, 18:44

Ja, det er vacuum tilslutningen

Indlægaf Shark » 20. aug 2010, 11:58

Ja, det er vacuum tilslutningen som suger dampene ud af beholderen når motoren starter.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

nej, den blokerede studs er

Indlægaf Piet » 21. aug 2010, 09:11

nej, den blokerede studs er til vacumavanceringen på din strømfordeler, faktisk sidder din vacumforbindelse til din strømfordeler forkert, du har weigted vacuum tilsluttet pt hvor du burde have konstant manifold vacuum (den blokerede studs).
typiske problemer med tilslutning til weigted vacuum er at motoren bliver for varm i tomgang og ved let cruise.
hvis du flytter slangen over til konstant vacuum vil tomgangen stige markant men den kan du bare skrue ned.

det gamle kulfilter element du har siddende i inderskærmen har ingen effekt mere efter 40år og din nye edelbrock kaburator har ingen tilslutningsmulighed, hvis du tilslutter slangen fra det gamle filter så bør det være i bunden af luftfilterkassen ellers vil din kaburator få alt for meget luft.

Det shark tænker på er den miderste tykke slange som er tilsluttet din PCV ventil den sidder korrekt.

Erik
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. nov 2009, 15:19

Hej Piet Se billede Mvh Erik

Indlægaf Erik » 22. aug 2010, 20:15

Hej Piet
Se billede

Mvh
Erik
Vedhæftede filer
Vaccum strømfordeler.jpg
Vaccum strømfordeler.jpg (101 bytes) Vist 8384 gange

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Det er ikke forkert perse'

Indlægaf Piet » 24. aug 2010, 10:09

Det er ikke forkert perse' men det er bedre at sætte slangen på den anden studs (den som er bændet af nu) grunden til at nogle sætter slangen på weigted vacuumsiden er for at få mindre co2 udslip i tomgang så bilen kan klare en udstødningstest i eks californien.
ulemperne er at bilen ingen vacuum avancering har i tomgang det gør at motoren ofte bliver for varm og tændrørerne har en tendens til at sode til.
hvis du flytter slangen over på den anden studs så vil din tomgang stige fordi vacumen nu avancerre tændingen med ca 15grader, det giver dig en roligere motorgang og bedre speeder respons, tomgangen skruer du bare ned på tomgangsskruen så den passer med hvor den stod før.

Erik
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. nov 2009, 15:19

Hej Piet Tak for svaret, det

Indlægaf Erik » 24. aug 2010, 11:36

Hej Piet
Tak for svaret, det vil jeg prøve.
Kan beholderen fjernes når den nu er inaktiv?

Mvh
Erik

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Selv tak, ja beholderen kan uden

Indlægaf Piet » 25. aug 2010, 00:26

Selv tak,
ja beholderen kan uden problemer fjernes.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst