Nyt automobil i værkstedet...

For alt ikke-corvette relaterede emner, cars, billeder, spas o.s.v.
John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Men det sjoveste var nu

Indlægaf John #817 » 20. nov 2008, 16:07


Men det sjoveste var nu da vi stoppede på en tank på vej hjem fra Århus. Her skulle en mand fylde brændstof på hans Ford Fusion (eller hvad pokker den nu hedder...)

Først tager han en sort (diesel) pistol, men han kan ikke lige få den til at passe i hullet, herefter sætter han den på plads i standeren, står og kigger lidt på bilen. Så prøver han en gang til, denne her gang med lidt mere kraft, men heller intet held.

Så stiller han sig over og kigger lidt på vores stander og kører bagefter over til en 3. stander, men heller ikke her kan han få (diesel) pistolen til at passe i bilen, så han går ind i butikken og kommer ud igen kort efter og fylder 95 blyfri på istedet... :smilielol5:



Det kan kun være Jyden fra det høje nord der er tale om ....:smilielol5:


Jeg tror nu det må være en køjwenhavner :smilielol5:


/John

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

hehe, den må lyde voldsom

Indlægaf david » 21. nov 2008, 22:20


hehe, den må lyde voldsom :D (og være lidt tung)

Der fulgte også en anden motor med (bilen kunne ikke købes uden)

401 cui fontana alu motor med sprøjt.





Den lille sorte kasse med 2 udgange i bunden af billedet er, ifølge de vedlagte kvitteringer, en olie pumpe til TopFuel (pris 1300$) Er der nogen grund til at købe sådan en til en 500-600 hk gademotor?

"http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=296"

Nogen der kender noget til indsprøjningsystemet? (Western Motor Sports SDS w/standalone motor harness)






Det er godtnok sukkertøj :drool5:, det ligner Juleaften :party: jeg synes ikke det ligner en ekstern oliepumpe(hvor er remhjulet), der er heller ikke tørsump på motoren såvidt jeg kan se, men det kunne være der var tænkt over at køre med ekstra olietank så man kunne skifte olie mendens man kørte ved ekstrem endurance løb eller lignende en Pantera er jo sat op til narrestreger ganske som Corvetten for selvom Pateraen har motoren bag føreren har corvetter af samme årgang stadig 50/50 i vægtfordeling ;)

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 22. nov 2008, 00:24

........................................................................................

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Jo motoren i Corvette C3,

Indlægaf (udmeldt) C3 » 22. nov 2008, 12:57

Jo motoren i Corvette C3, som jeg kender bedst, ligger bag forakslen. Mig bekendt gælder det også i C2 og C4-C6. Det er derfor underligt at wiki skriver:

Typical cars with FMR layouts include the following:

Aston Martin Vanquish
Aston Martin V8 Vantage (2005)
Bill Thomas Cheetah early-1960s Chevrolet-based GT-prototype race car
Chevrolet Corvette (4th through 6th Generation)
Chevrolet Camaro
Pontiac Firebird
Dodge Viper
Honda S2000

Wiki er selvfølgelig kun vedligeholdt af private/frivillige, men plejer dog at være rimelig præcis.

Er der nogen der ved hvorfor de undtager C1-C3 fra FMR.

C3

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Jeps, sådan en kasse dele

Indlægaf david » 22. nov 2008, 19:53


Jeps, sådan en kasse dele fulgte der sgu ikke lige med corvetten:D

Jeg kiggede mængden af medfølgende papirer igennem idag og det viser sig at være en Titan Speed Sportsman olie pumpe.

http://www.titanspeed.com/content/pump/pump_sportwet01.html
(den er ganske rigtigt ikke til dry sump)

Hvorfor i alverden der står top fuel på kvitteringen kan jeg ikke lige regne

Prisen ser ud til at være inkl. speciallavet bundkar og oliepickup, så er der lidt mere meningen med galskaben.

Bruger corvetten ikke også et Front Mid Engine design til at opnå den vægtfordeling?

http://en.wikipedia.org/wiki/FMR_layout

Narrestreger, ja tak jeg skal love for at man kan høre motoren brøle når man sidder 20 cm foran den.


Top fuel må være fordi sådan en oliepumpe bruges til dragrace og kan klare 12000 omdrejninger, den har løs si (i billedet lige bag oliepumpen). Bundkarret er ekstra dybt og sumpen kommer dermed længere væk fra krumptappen, de søler af olie som normalt hiver i krumptappen får det sværere, det er en art fattigmands tørsump, men perfekt til gaden hvis man gerne vil imponere lidt og køre ind på træfpladsen med 10000 omdrejninger i første gear uden nervøse trækninger :D

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 22. nov 2008, 20:27

........................................................................................

k651
Indlæg: 0
Tilmeldt: 1. apr 2008, 17:42

Billet

Indlægaf k651 » 22. nov 2008, 23:46

Hej Roald

Billet krumtap er så vit jeg ved, en krumtap der er drejet ud af en blok, og ikke støbt.

Mvh-Kim:party:

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Ah okay, der begynder at

Indlægaf david » 23. nov 2008, 00:10


Ah okay, der begynder at tegne sig et billede af hvilken type motor den tidligere ejer har sammensat, når man så også kigger på resten af bunden - 4340 H pejlstænger, smedet ross stempler og en letvægts scat billet stålkrumtap.

Men vi forstår ikke helt hvorfor man har valgt en eksternt balanceret (28oz) krumtap. Er en internt balanceret krumtap ikke bedre? (og hvad betyder billet?)



Ah okay, der begynder at tegne sig et billede af hvilken type motor den tidligere ejer har sammensat, når man så også kigger på resten af bunden - 4340 H pejlstænger, smedet ross stempler og en letvægts scat billet stålkrumtap.

Men vi forstår ikke helt hvorfor man har valgt en eksternt balanceret (28oz) krumtap. Er en internt balanceret krumtap ikke bedre? (og hvad betyder billet?)


Som kim skriver er vil Billet sige at den er drejet ud af et stykke stål imodsætning til støbt/smedet som er en råstøbning der bliver drejet/forarbejdet efter støbningen, den ser ud til at være fornemt lavet, alle smallblock ford er externt afbalanceret så det er vel for at tro mod originaliteten/gøre det nemt, det er bare lidt mere kompliceret når man skal sammensætte "rotating assembly". Men der er sikkert papirer med som giver en bobweight og så er det bare at gå ud fra det.

Men jo internt afbalanceret er bedre fordi en eksternt afbalanceret motor har en mere snævert område hvor den er i god balance/typisk ved lavere omdrejninger. Men denne motor har vundet mange løb så de ved hvad der skal til for at lave noget der holder (Fontana). Den burde kunne vinde DHB hvis den blev sat rigtigt op ;)

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

........................................................................................

Indlægaf Roald #606 » 23. nov 2008, 11:22

........................................................................................

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Der kan man bare se

Indlægaf david » 23. nov 2008, 13:57


Der kan man bare se

Så har vi kun en bekymring tilbage.

Såvidt vi kan se er delene sammensat til at bygge en omdrejningsvillig motor? Men vil motoren stadig have godt med moment helt fra bunden med denne knast (og de andre dele)?

Crane Cams 529801

Cam Style: Hydraulic roller tappet
Basic Operating RPM Range: 3,000-6,500
Intake Duration at 050 inch Lift: 228
Exhaust Duration at 050 inch Lift: 232
Duration at 050 inch Lift: 228 int./232 exh.
Advertised Intake Duration: 290
Advertised Exhaust Duration: 294
Advertised Duration: 290 int./294 exh.
Intake Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.597 in.
Exhaust Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.609 in.
Valve Lift with Factory Rocker Arm Ratio: 0.597 int./0.609 exh. lift
Lobe Separation (degrees): 112
Intake Valve Lash: 0.000 in.
Exhaust Valve Lash: 0.000 in.
Computer Controlled Compatible: No

Topstykkerne er Blue Thunder, 70 cc, flow data ved 0.7 løft: intake 360, exhaust 270. Tidligere ejer gætter vist på omkring 10-1 i kompression med de valgte stempler.



Men vi siger ihvertfald tak for oplysningerne indtil videre. Nu er lillebror lidt klogere på hvad han har af dele



hm.. det ser ud som knasten er lidt "skæv" for kombinationen hvis man regner lidt på det (knastdata
http://www.cranecams.com/index.php?show=browseParts&action=partSpec&partNumber=529801&lvl=2&prt=5 ) sådan ser det ud med den kombination I har (den dør alt for tidligt ):



hvis man giver den .50 mere i løft/mekanisk rulleknast med lidt stejlere rampe og 260 i indsug, 288 i udstødning, 30 graders overlap, giver det dette billede ( som passer bedre til en italiener IMO) :



hvis man så synes at det er for vildt og gerne vil have noget som er mere alm. gadeegnet med max. moment kan man vælge en knast med 236 duration i indsug og 256 duration udstødning, 22 graders overlap og samme løft/knasttype som foregående:



http://www.club-corvette.dk/ccdforum/forums/vbimghost.php?do=displayimg&imgid=312


Tilbage til "Snak / off topic"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst