taber strøm

Teknisk relateret snak
falkenberg-1064

taber strøm

Indlægaf falkenberg-1064 » 6. jun 2009, 19:09

Har et besværligt problem i min nyindkøbte C3. Efter et par dage i garage er batteriet fladt.Skete gentagne gange trods fuld opladning. Troede det gamle batteri var defekt og købte et fint nyt med høj kapacitet. Startede herefter som et skud i nogle dage, men efter et par dage i garage atter fladt batteri. Der er målt på generatoren som lader fint og der er altid strøm til genstart lige efter en kørsel.Alt er naturligvis slukket når jeg forlader bilen. Er der et venligt menneske med et bud på at løse dette irriterende problem, som truer min gavnødeltagelse.
falkenberg

(udmeldt) C3

Har et besværligt problem i

Indlægaf (udmeldt) C3 » 6. jun 2009, 19:18

Har et besværligt problem i min nyindkøbte C3. Efter et par dage i garage er batteriet fladt.Skete gentagne gange trods fuld opladning. Troede det gamle batteri var defekt og købte et fint nyt med høj kapacitet. Startede herefter som et skud i nogle dage, men efter et par dage i garage atter fladt batteri. Der er målt på generatoren som lader fint og der er altid strøm til genstart lige efter en kørsel.Alt er naturligvis slukket når jeg forlader bilen. Er der et venligt menneske med et bud på at løse dette irriterende problem, som truer min gavnødeltagelse.
falkenberg

Det mest oplagte er at du ikke sætter tændingslåsen i 'lock' før du tager nøglen ud. (Foreslå da du skriver nyindkøbte - ikke alle kender den detalje).
Ellers kan det være en dørkontakt der hænger, men så skulle du kunne se lys inde i bilen.
Ellers kan generatorerne drille og aflede strøm.
Det er nemt at lokalisere med et Amp meter mellem pluspolen og plusledningen.
Hvis Amp meteret giver udslag så tag først generator stikket af og se om det ændrer noget.
Ellers tag en sikring ud af gangen og se hvor strømmen bliver af.
C3

falkenberg-1064

tak til c3. prøver dine

Indlægaf falkenberg-1064 » 6. jun 2009, 19:42

tak til c3. prøver dine forslag

olestenbent-975

Hej har haft samme problem,

Indlægaf olestenbent-975 » 7. jun 2009, 19:50

Hej har haft samme problem, kunne desværre ikke lokalisere hvor bilen afladede, så jeg monterede en afbryderklemme på batteriet. Kan købes hos First Mile. Har ikke manglet strøm siden.
Johnny

John W

Hej har haft samme problem,

Indlægaf John W » 7. jun 2009, 21:51

Hej har haft samme problem, kunne desværre ikke lokalisere hvor bilen afladede, så jeg monterede en afbryderklemme på batteriet. Kan købes hos First Mile. Har ikke manglet strøm siden.
Johnny

Jeg roder også lidt med afladning på min 68ér. Jeg har idag fundet ud af at hornrelæet (og de tykke ledninger dertil) i venstre inderskærm ind i mellem blev så varme at man ikke kunne røre ved dem. Så det hele blev skilt ad og renset for rust og dårlige forbindelser. Siden har den ikke været varm.
Men jeg har så heller ikke kørt i bilen siden og ved ikke om den er mere startvillig, hvad angår strøm.

Mvh John Würtz

falkenberg-1064

tak til alle for gode

Indlægaf falkenberg-1064 » 8. jun 2009, 17:28

tak til alle for gode råd. Starter fra ende af næste weekend og melder tilbage når problemet er løst. Ellers er afbryderklemmen jo en god mulighed.

Gæst

Hej Falkenberg Ked af at høre

Indlægaf Gæst » 9. jun 2009, 22:43

Hej Falkenberg
Ked af at høre du stadig har problemer.Når du nu har fundet fejlen så hvis du skal oplade dit nye batteri så husk det skal foregå ved lave Amp. ellers så bare ring så kan vi lige snakkes.
Mvh Jørn/841

(udmeldt) C3

Hej C3 I min 69

Indlægaf (udmeldt) C3 » 16. jun 2009, 18:04

Hej C3

I min 69 ` kan nøglen ikke fjernes med mindre den står i lock...
Hvad er det for en detalje,du taler om....???

Mvh jimmy # 637

Du har selvfølgelig ret. Det jeg tænkte på var at jeg engang drejede nøglen forbi lock - men lod nøglen sidde i bilen (i den lukkede garage). Dengang var den afladet nogle dage efter. Jeg ved dog ikke hvor forbruget opstår.

Falkenberg - noget nyt?

C3

Tilbage til "Generelt teknisk forum"