Jeg har fået et lille 'dræn' i batteriet. Ikke en kortslutning men alligevel på 3 - 4 amp, selv når tændingen ikke er slået til. Er der nogle der har en ide om hvad det 'kunne' være. Når + ledningen til sikringsholderen fjernes, fra generator forsvinder dette. Men det er ikke generatoren. Hvad har et strømforbrug når tændingen ikke er til??
Dræn i batteriet
-
Re: Dræn i batteriet
Det kan dælme' være mange ting!!
Jeg har selv haft problemet med at viskermotoren brugte 2 amp i 'afbrudt' tilstand.
Mit råd er at du ser om du kan låne et jævnstrøms-tangamperemeter.
Sæt det på plus eller minus kablet ved batteriet, og start så fra en side med at fjerne forbindelsen til bilens elektriske komponenter.
Der er ikke så meget elektronik i gamle øser som vores Vetter, så du kan hurtigt komme hele vejen rundt.
Held og lykke med det.
Jeg har selv haft problemet med at viskermotoren brugte 2 amp i 'afbrudt' tilstand.
Mit råd er at du ser om du kan låne et jævnstrøms-tangamperemeter.
Sæt det på plus eller minus kablet ved batteriet, og start så fra en side med at fjerne forbindelsen til bilens elektriske komponenter.
Der er ikke så meget elektronik i gamle øser som vores Vetter, så du kan hurtigt komme hele vejen rundt.
Held og lykke med det.
Re: Dræn i batteriet
Du behøver ikke et tangamperemeter, hvis du siger det drejer sig om ca. 4 Amp tager du en fatning med en 21 wat pære i, fjerner det ene batteri kabel og forbinder det til den ene ledning på din fatning og den anden ledning til batteriet, hvor du lige har fjernet kablet, nu lyser din nye pære på fuld kraft og er ledningerne lange nok tager du den med rundt i bilen så du hele tiden kan se den, for i det øjeblik du finder ( får afbrudt ) strømtyven vil pæren slukke.
Tommy 358
Tommy 358