Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Alm. snak
karstenhorn

Re: re:Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 20:09

Hejsa

Ja David, selvfølgelig gør man det MEN man kan jo både køre Audi A8 og Opel Corsa, begge løser deres opgave perfekt men unægtelig en god forskel i pris.

Jeg skal bruge en 4 søjlet lift der løfter lige omkring 2 m, en lift der kun skal tjene private formål og derfor ikke særlig meget brug. Kvaliteten skal modsvare prisen og den skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig at arbejde med. Den pågældende lift har en CE attest hvilket indikerer at den, erhvervsmæssigt, kan sikkerhedsgodkendes. Nuvel, jeg må en tur til Køge og checke den ud selv.

Mvh
Karsten Horn

david

re:Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf david » 18. sep 2008, 20:14

Helt enig og held og lykke med det Karsten, at have en lift er det halve arbejde !

Gæst

Hej Karsten Som tidligere montør i

Indlægaf Gæst » 18. sep 2008, 20:59

Hej Karsten

Som tidligere montør i Stenhøj kan jeg ikke anbefale den lift i Køge.Jeg har været nede og kigge på liften for min chef da han bor i Tønder!
For at du skal kunne arbejde ved en 4-søjlet lift(servicelift) skal du også have en frihjulsløfter eller 2.
Jeg rådede min chef til at slå koldt vand i blodet og vente og 14 dage efter købte han en brugt 4 søjlet med frihjulsløfter til ca. kr. 21.000 i en god kvalitet.
Jeg syntes du skal køre ned og se den ved selvsyn da ham der sælger kører dragrace og har sjove biler stående, det i sig selv er en oplevelse.
Du er altid velkommen til at ringe hvis du står og er i tvivl i et valg.

Mvh Jørn/841

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 22:49

Hej Jørn 

Tak for nogle super gode råd, der er nok ikke andet for end at jeg må se den med mine egne hænder. Folk på Smallblock lovpriser den hvad angår stabilitet så det er nok sikkerheden jeg vil koncentrere mig om.

Mvh
Karsten Horn

Gæst

Indlægaf Gæst » 20. sep 2008, 00:17

Her er lifte til rimelige priser...
www.jemalifte.dk/

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 20. sep 2008, 10:07

Hejsa

Jeg har bemærket at de også sælger den samme lift som Dan i Køge, udover forskel i farve så virker de til at være identiske. 

Mvh
Karsten Horn

Gæst

Indlægaf Gæst » 20. sep 2008, 11:03

Hej Karsten

Jeg købte en sakselift for 2 år siden og der har været mange problemer med den,da det var en kinesermodel.Jeg solgte den igen for halv pris efter 1 år.Jeg troede at når man brugte 20000 kr på en lift,så var det en ok kvalitet.Du skal nok regne med 40-50 000 kr for en 4 søjlet lift.
Jeg købte selv en 4 søjlet lift hos www.flex1one.dk med 2 donkrafte til og det virker rigtig godt.Den er af mærket ravaglioli og du kan få lavet service på den.

hilsen  Stig

454

Indlægaf 454 » 22. sep 2008, 00:31

Jeg har selv købt en 4 søjlet Stenhøj lift i dag til brug i min garage her hjemme. Det tror jeg er en god investering. Denne lift har haft alle servicer og giver mig en indre ro når jeg en gang skal under bilen for at arbejde. Jeg har vurdert flere typer lift den sidste tiden. Men mit valg faldt på en 4 søjlet Stenhøj. Det er da en grund til at værksteder rundt om i Europa bruger den....

Så må vi se om der er ';plads'; til den i garagen næste søndag 

/Svein

Tilbage til "Generelt forum"