Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Alm. snak
karstenhorn

Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 12:49

Hejsa

Jeg har forelsket mig i en af de nye typer 4 søjlede auto lifte der i øjeblikket bliver sat til salg på såvel Smallblock som i Den blå avis og De gule sider.  Det drejer sig blandt andet om denne:

http://www.funnycar.dk/Lifts.htm

Det jeg især finder tiltalende, er det faktum at man tilsyneladende ikke behøver at fastgøre den til værkstedsgulvet og man kan flytte liften med en bil oppe på den.

Er der andre i klubben som har købt en af disse og som kan beskrive hvor stabil den er med en bil 2 meter oppe i luften?

Mvh

Karsten Horn

david

Re: Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf david » 18. sep 2008, 14:10

nu er den vel ikke lavet i Kina ? :

PT Montage udførte service på min to-søjlede lift igår, koster 600kr , meget professionelt firma fra Grindsted, montøren nævnte at de har brugte men fine to-søjlede til 8000 kr. som de er ved at tage ned. Firsøjlede er fine bare ikke til arbejde med bremser, svingarme/spindler mv. og så fylder de en del.

pt : www.pt-montage.dk/

lift collapse : forums.corvetteforum.com/showthread.php

karstenhorn

Re: Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 15:21

Hej David

Om lige præcis denne lift er lavet i Kina ved jeg ikke endnu, er den det så kommer den under alle omstændigheder ikke ind på mit værksted.

Jeg foretrækker en 4 søjlet lift til det jeg typisk laver og det jeg netop finder særlig interessant ved den jeg henviser til er det faktum at man kan flytte rundt med den inde på værkstedet, dette med en bil oppe i luften. En 2 søjlet lift vil passe rigtig dårlig til den måde mit værksted er indrettet på da den kræver en stationær base.

Jeg har lige set en 2 søjlet Stenhøj smide den ene spindel og en stor 4-hjulstrækker gled ned i den ene side = død bil  

Mvh
Karsten Horn

John #817

re:Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf John #817 » 18. sep 2008, 15:36

Stenhøj køber vel også i Kina.
Vi kan lige så godt vende os til det, meget at det der står Made In Denmark på, er fra Kina, eller lavet med stumper fra Kina.

/John

Shark

Re: re:Erfaringer med 4 søjlet autolift?

Indlægaf Shark » 18. sep 2008, 16:13

Nu står der jo ikke noget om hvorvidt Stenhøj liften har været vedligeholdt. Hvis den aldrig har fået skiftet 'møtrikkerne' som spindlen kører i så fejler den jo også efter tilstrækkelig mange år...

/Karsten

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 16:29

Helt enig, det melder historien ikke noget om - Det var dog på et værksted.

Tilbage til liften, er der en som kender en eller.... 

Mvh
Karsten Horn

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 18. sep 2008, 16:39

Karsten

Jeg ville ikke bruge en 15.000 kr. lift til min bil, man får for det meste ikke mere end hvad man betaler for, uden at have erfaringer med pågældende lift, synes jeg dog at Davids skrækscenarie af et billede tydeligt illustrerer risikoen ved den billige løsning.

På vores værksted har vi stenhøj lifte, den 4 søjlede kostede ca. 90.000 kr. +moms

Vi har som Mekonomen autoteknik værksted mulighed for at købe nye 2 søjlede stenhøj lifte for lige omkring 20k hvis nogen skulle være intereserede

karstenhorn

Indlægaf karstenhorn » 18. sep 2008, 17:04

Tak for de gode råd Lasse men som privatperson er 100k nok lige i overkanten. Jeg er sikker på at en 4 søjlet Stenhøj er en langt bedre lift end den jeg kigger på men jeg skal ikke have den op og ned 20 gange om dagen, snarere 20 gange om året. Selvfølgelig skal liften være sikker og den jeg kigger på er tilsyneladende godkendt til erhvervsbrug, så helt livsfarlig kan den nødvendigvis ikke være. 

Endvidere vil jeg meget gerne have noget jeg kan skubbe over i et hjørne når jeg ikke skal bruge den i længere perioder og din Stenhøj ser ikke just flytbar ud 

En sænket C3 med Hooker Sidepipes er noget bøvl at få på en 2 søjlet lift uden at man skal til at løfte en side af gangen så en lift der kun er 12 cm høj og kan flyttes tiltaler mig meget.

Mvh
Karsten Horn

david

Indlægaf david » 18. sep 2008, 17:31

Ikke for at være lyseslukker Karsten så vil jeg give Lasse ret, man får hvad man betaler for, ihvertfald når det er nyt grej, jeg købte min 2 søjlede Istobal lift (spansk) fra 1987 for 3500 kr og den har gjort det godt, den har nu kørt i 10 år men det er tid til at skruerne til spindlerne skal skiftes (max 2 mm slup), de koster 900 kr. stykket. Så det jeg egentlig vil sige er at man er godt stillet med en brugt lift med servicecheck på hvert andet år fra f.eks. TP Montage. Mht. en tosøjlet og sidepipes så kan det fint lade sig gøre med et par kileformede træklodser foran (som har samme hældning som rammen). Selvom en lift ser solid ud ville jeg nok betænkte mig en del ved at skubbe den rundt med en bil på, Murphy har ikke levet forgæves og slet ikke på et hobbyværksted :-)

Wils

Indlægaf Wils » 18. sep 2008, 18:06

Hej Karsten.

Jeg har købt denne lift, http://www.autotest.dk//data/images/consul2.pdf  den er flytbar og kan varmt anbefales.

Den findes i 2 højder. ( Min er en sakselift, der løfter 980 mm, og der er fin plads til at arbejde under) den hedder 0.25 KM.

Mvh Gerner

Tilbage til "Generelt forum"