Endnu en Vette på vejen

Alm. snak
Shark

Endnu en Vette på vejen

Indlægaf Shark » 9. sep 2008, 20:42

Så fik jeg også omsider synet min 'nye' 1971er.
Synet forløb smertefrit og uden bemærkninger.

Efter den flinke synsmand ellers var gået hen for at udskrive rapporten kom han pludselig farende tilbage til bilen for at kontrollere sideblinklys og med et 'Det var da ligegodt satans!' måtte han konstatere at det også var iorden :-)

Afgiften var 26190,- DKK (1971 350/270 coupe, middel stand).

Hos Skat løb jeg ind i et lettere komisk problem:
Synsmanden havde glemt at afkrydse 'original stand' så den flinke dame hos Skat ringede i stedet til en kollega for at spørge om hvad der skulle til for at den kunne accepteres som original. Her fik hun at vide at da den er malet om (den har en hæslig amerikaner lakering i beige; original farve er War Bonnet Yellow) så kunne den ikke få original status!!!
Efter hun havde ringet til en anden kollega og synsmanden havde faxet en ny synsrapport med de rigtige krydser gik den dog gennem som original og veteran.

Lidt komisk at de mente at lak skulle kunne have noget at gøre med original stand? Der er nok ikke ret mange 37 år gamle biler der aldrig har været lakeret...

Karsten

John #817

re:Endnu en Vette på vejen

Indlægaf John #817 » 9. sep 2008, 21:02

TILYKKE med bilen.....

Ja det er utroligt at man bor i et land, hvor man interesseret i en bil som er en veteran bil, skal koste 1000kr mere eller mindre i afgift. Men at man skal vente ½ år for at starte på behandling af eks. kræft, det kan man ikke løse !

Lykkemark

Re: Endnu en Vette på vejen

Indlægaf Lykkemark » 9. sep 2008, 21:38

Tillykke Karsten

Sørg nu for at få brugt din bil så meget som muligt, du vil opdage at den kører bedre og bedre. Jeg drønede også idag min 50 kilometer tur, og jeg vil påstå at jeg kan mærke at den bare triller bedre og bedre.

Lykkemark

John #817

re:Endnu en Vette på vejen

Indlægaf John #817 » 9. sep 2008, 22:39

Lykkemark,

Jeg læste i avisen i dag, at isen på Grønland smelter hurtigere i dag end for nogle år siden.
Så kom jeg til at tænke på, købte du ikke din bil for et par år siden ?? :-)

/John

Lykkemark

Re: re:Endnu en Vette på vejen

Indlægaf Lykkemark » 10. sep 2008, 16:17

Kære John

Det ender med at jeg også får skylden for at isen i din drink forsvinder. 

Lykkemark

Roald #606

Re: Endnu en Vette på vejen

Indlægaf Roald #606 » 10. sep 2008, 16:25

........................................................................................

Tilbage til "Generelt forum"