Motortest - del 2

Alm. snak
Gæst

Motortest - del 2

Indlægaf Gæst » 12. aug 2008, 14:59

Er der nogle af jer gutter der kender en mekaniker i sydjylland som kan konkluderer årsagen til min motor tikker i ventilerne eller om der kunne være noget andet i vejen. Som tidligere skrevet på forummet så tikker den svagt når motoren er kold og tikken er næsten væk når motoren er kørt varm.

I øvrigt er motorolien skiftet for 4500 kilometer siden, så det er ikke mig der har glemt noget her.

Mig bekendt skulle det ikke være så vildt avanceret at skifte vippearme, stødstænger og ventilløftere i en LS6 motor. Når jeg nu alligevel er gang kan jeg lige så godt monterer high performance, så det evt. kan holder noget længere.

jeg vil jo gerne have fundet årsagen, så jeg kan få bestilt nye ventilløftere, vippearme mv. 

Det interessante er selvfølgelig at vide hvor meget der skal skilles ad i motoren.

/Kasper

Lars #510

re:Motortest - del 2

Indlægaf Lars #510 » 12. aug 2008, 15:30

Kør den forbi Knud Kjær I Esbjerg. Tlf. 4017 1111. Han har lavet ligende på min LT4.

Det kan evt også være dyserne du kan høre, det er ret højrystet på C4 og C5 vette.

Hvis der ikke allerede er ruller vipper på Ls6, så kan du ligeså godt købe disse hvis du skal udskifte. Jeg købte alle mine stumper hos summit da jeg lavede det samme på min 87 LPE. Men det hele kan fåes hos first mile nu.

Større ARP studs
Comp cams vipper
Com cams stødstænger
Comp cams guide plates

Det giver en lidt stivere ';valvetrain';, og jeg havde mere tiltro til at køre med højere omdr.

Så længe du køre med std. kanst for du nok ikke de store ud af at skifte ratio på dine vippe arme.

Da din bil har kørt lidt miles, kunne du overveje at få skiftet dine ventilstamme pakinger når du er i gang.

Gæst

Re: re:Motortest - del 2

Indlægaf Gæst » 12. aug 2008, 16:19

Det lyder som en fornuftig plan

mange takker

/Kasper

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 12. aug 2008, 16:47

';I øvrigt er motorolien skiftet for 4500 kilometer siden, så det er ikke mig der har glemt noget her.';

Der står i min instruktionsbog, at olien skal skiftes for hver 5.000km og en gang om året, selvom man kun har kørt 1.500km !? 

/Thomas..

Lars #510

Indlægaf Lars #510 » 12. aug 2008, 16:54

Jeg skifter min ved sesson start og midt på sessonen.
Bremsevæske skifter jeg ligeledes 2 gange pr sesson, men det er nok overkill for det fleste. Selvom mange egentlig helt glemmer det...

Alt i alt kan det jo ikke skade at skifte olie og filter ofte. 

Gæst

Indlægaf Gæst » 12. aug 2008, 17:10

Okay det er 4500 km og 3 måneder siden

/Kasper

Lars #510

re:Motortest - del 2

Indlægaf Lars #510 » 12. aug 2008, 18:02

Det er helt ok. Men sys du sku få undersøgt den mislyder du mener at have, det ku blive grimt hvis du virkelig har en vipper eller lign der er ved at gå.

PS. fedt men vette der bliver kørt

Tilbage til "Generelt forum"