'Ny' Corvette

Alm. snak
Brugeravatar
Finn #105

'Ny' Corvette

Indlægaf Finn #105 » 16. jul 2008, 12:27

Sommerferien nærmer sig og i år er der noget specielt på programmet for os. På mandag ankommer vores vette til Århus Havn. Jeg knuste jo min gule 2000er på Ring Djursland under Forårsmønstring Vest i april. Nu kommer erstatningen. En gul 2001er. Den har kun kørt 8.000 km og skulle efter sigende være næsten som ny. Lygter og dataerklæring ligger klar, så hvis SKAT er med på ideen kan den hurtigt komme på landevejen. Bilen har fået C6-hjul og en CORSA-udstødning som skulle kunne gi'; et pænt brøl. Den har dual-roof, altså både glas tag og indfarvet tag. En ';radikal'; løsning når man nu har svært ved at vælge. De originale C5-hjul skulle også være med. Vi glæder os!!

Finn

PS: Jeg havde håbet at kunne vise nogle billeder herunder, men selvom det går fint med at linke til TDCs hjemmeside hvor billederne ligger, så forsvinder de fra CCDs side så snart jeg lukker TDC! What happens?

Lysmand

Re: 'Ny' Corvette

Indlægaf Lysmand » 16. jul 2008, 15:14

Hej Finn.

Tillykke med den, den glæder jeg mig til at se ! 

Jeg har nu ventet i små 5 måneder på min C5, den har nu holdt parkeret i Bremen i en uge, men kan ikke udleveres pga noget manglende papirarbejde fra USA !   (Undskyldning nummer 597 - den var lovet hjemme til sommertræffet)

Jeg har oprettet en side på www.photobucket.com det virker fremragende, når man ligger billeder ind på nettet.

/Thomas..

Lars #510

re:

Indlægaf Lars #510 » 16. jul 2008, 15:20

Det bliver spændende, så er du klar til Djursland d.22 aug. (-:

Du bliver helt sikkert glad for CORSA systemet!!!

Lysmand

Re: re:

Indlægaf Lysmand » 16. jul 2008, 16:24

Jeg glæder mig faktisk til at høre hvordan sådan en Corsa udstødning lyder, jeg kan ikke bestemme mig for, om man skulle skifte sin originale lydløse udstødning ud, med en Corsa, Borla eller BB ?? 

Alle har en mening om, hvilken udstødning er den bedste, det er komplet umuligt at blive klog på. Jeg tror jeg har hørt de første 40 lydklip med udstødnings brum, brum ! 

De fleste Amerikanere mener dette:

Corsa = Lyder som en båd, men ingen kabinestøj.

Borla = Dyb lyd, men for meget kabinestøj ved 80kmt.

BB = Fri udblæsning, meget larmende, kan ikke bruges til hverdagskørsel. (men det er jo heller ikke en hverdagsbil)

/Thomas..

Brugeravatar
Finn #105

Indlægaf Finn #105 » 16. jul 2008, 16:38

Hej Thomas og Lars

Angående lyden fra CORSA-potterne: jeg har hørt Ulriks C5er som også har de potter på, og den lyder dælme gal som Jens-Bondemand siger, men den er der jo også pillet ved. Men mon ikke en standard C5er også kan få lyd i orgelpiberne!?

Angående Djursland: ja, vi har meldt os til, men dog ikke til ræs på Ringen.

Og angående billeder via photobucket. Det prøver jeg lige herunder, så må vi håbe det virker.

Ses vi i weekenden i Esbjerg?

Finn

Gæst

Indlægaf Gæst » 16. jul 2008, 17:40

Utoligt at ingen har lagt mærke til denne lille TAP under indsættelser af billeder.
Den kan nemlig oploade billeder direkte i forums, som f. eks dette !!!

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 16. jul 2008, 23:07

Hej Finn.

Wauw en flot bil, fede fælge og afgangsrør !! 

Vi rejser på ferie på fredag, så vi kommer desværre ikke i weekenden.

/Thomas..

Bjarne: Det kan jeg ikke få til at virke på min pc, ville sætte et billede ind her som test ??

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 17. jul 2008, 00:18

Hej Thomas

Er bilen fragtet over med rool on rool off skib ,siden den holder i Bremen ? 

Lysmand

Indlægaf Lysmand » 17. jul 2008, 11:00

Nej den står i en container sammen med 2 andre biler ! 

Og vi tager på ferie i morgen, så det skal nok passe at de ringer på vores første feriedag, så jeg rigtig kan nyde solen hele ugen ! 

/Thomas..

Tilbage til "Generelt forum"