Afgift
Afgift
Jeg forstår ikke den kan være så meget pris forskæl mellem afgifter. På de sider jeg har set på ligger min 69 fra 24,000 op til 30,000 der må da vil værre en der ved prisen. Kender i noglen ?? foruden SKAT & TOLD for der kan ikke få noget at vide.
Sommer Hilsen.
Fra Kurt.
Sommer Hilsen.
Fra Kurt.
-
Re: Afgift
har du sorteret de vurderinger fra som er foretaget før lovændringen her i foråret?
Tror det er før og efter prisen ift den nye afgiftslov som Roald siger..
Jeg er ikke helt med er det blevet dyre eller billiger som det ser ud nu ?
Og mange tak for de svar der kommer.
Hilsen Kurt.
-
re:Afgift
det skulle gerne være blevet billigere. I løbet af ugen skulle jeg gerne kunne fortælle dig hvad en 68er koster :-)
Re: re:Afgift
Det lyder rigtig godt. Vi går igang med min i morgen så hvis alt går vel køre jeg den til syn i denne uge. Efter hvad jeg kan se høre og føle er der lidt benzin spild fra el.pumpe (ved ikke hvorfor der sat el.pumpe på) bremser skal lige støves af samt en smule slør i hjælpe styerhus, så det ikke så slemt. Så hvis alt går vel kommer jeg ud og køre i år.
Hilsen Kurt.
Hilsen Kurt.
Hej Kurt
Hvis du stadig har sidepipes på . Skal du huske inden syn ,at den højre skal vende ned mod asfalten
Hvis du stadig har sidepipes på . Skal du huske inden syn ,at den højre skal vende ned mod asfalten

Hej Allan.
Tak det var en god oplysning. Men ved du hvor meget ? da den vender lidt nedad og ikke lige ud af siden.
Hilsen Kurt.
Tak det var en god oplysning. Men ved du hvor meget ? da den vender lidt nedad og ikke lige ud af siden.
Hilsen Kurt.
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
Hej Kurt
Jeg har for ganske kort tid siden betalt afgift på min 69´ efter de nye regler = ca. 24K.
Hvis synsmanden er en rigtig regelrytter, så må din højre sidepipe slet ikke blæse udad - dvs. den skal drejes lige nedad. Jeg vil dog anbefale, at du lige kører omkring synsstedet forinden, og lige snakker med ham om hvilke ting han lægger vægt på. Medbring et par billeder af bilen, og så finder I nok ud af dét.
Sidepipes er i øvrigt et kildent spørgsmål... - ifølge politiet og synsmanden blev corvetterne aldrig typegodkendt med sidepipes i DK, men jeg har aldrig kunne tjekke det, da ingen kan fremskaffe en typegodkendelse fra 69 (hvor sidepipes var fabriksoption). Måske nogen her på forum har kendskab til typegodkendelsen?
Min 69´er er synet og godkendt som den står på profil-billederne (dog med midlertidige sideblink monteret i gællerne).
Jeg har for ganske kort tid siden betalt afgift på min 69´ efter de nye regler = ca. 24K.
Hvis synsmanden er en rigtig regelrytter, så må din højre sidepipe slet ikke blæse udad - dvs. den skal drejes lige nedad. Jeg vil dog anbefale, at du lige kører omkring synsstedet forinden, og lige snakker med ham om hvilke ting han lægger vægt på. Medbring et par billeder af bilen, og så finder I nok ud af dét.
Sidepipes er i øvrigt et kildent spørgsmål... - ifølge politiet og synsmanden blev corvetterne aldrig typegodkendt med sidepipes i DK, men jeg har aldrig kunne tjekke det, da ingen kan fremskaffe en typegodkendelse fra 69 (hvor sidepipes var fabriksoption). Måske nogen her på forum har kendskab til typegodkendelsen?
Min 69´er er synet og godkendt som den står på profil-billederne (dog med midlertidige sideblink monteret i gællerne).

Grunden til at din sidepibes, skal pege i 45 grader nedad, er at fru Jensen på fortovet ikke må få forbrændinger på hendes ben !?
Men hvis den skal pege lige ned foran baghjulet og bilen skulle smide olie ud af udstødningen og ned på dækket, er det så bedre at du glider ud på fortovet og klipper fru Jensen og hendes veninder !?
I det mørke Jylland har vi heldigvis ikke de problemer..
Typegodkendelse på en veteran, nu har jeg hørt det med, er det normalt ??
/Thomas..