Lyn registrering!

Alm. snak
jgeh

Lyn registrering!

Indlægaf jgeh » 3. jul 2008, 21:45

• Hej,

Jeg er endnu et nyt medlem af CCD. I øjeblikket er jeg passiv medlem, da jeg venter med længsel på at min 73'er Coupé skal dukke op på Århus havn. Schumacher Cargo har dog stillet mig i udsigt at jeg kan hente Vetten i uge 29! 
    Da jeg har ventet ';meget'; længe på Vetten, ønsker jeg naturligvis at få bilen ud at køre hurtigst muligt.
    Jeg har et stort ønske og håb om at få bilen synet og indregistreret med det samme!.

Her kunne jeg godt ønske mig lidt hjælp fra jer!. Jeg har rimelig styr på at få bilen synet, men jeg er i tvivl om hvorledes jeg får alle formulare fremskaffet. Der er vist sket en ændring efter kommunal reformen. Er der en tråd på dette forum som beskriver proceduren eller er der en der for nylig har indregistreret en Vette og som har lyst til at beskrive proceduren. Jeg tænker på:

• Hvilke registrings attester skal bruges og hvor skaffer jeg dem?

• Hvorledes med forsikrings police? Kan jeg skaffe en inden bilen er hjemme?(jeg kan jo ikke sende billeder af bilen før den er hjemme)

• Kan jeg på forhånd henvende mig til Skat for at få bilen forhånds afgift beregnet?

• Der kan være andre vigtige opgaven!!

Alle relevante links eller oplysninger tages imod med TAK

Venlig hilsen
Jgeh #959

Roald #606

Re: Lyn registrering!

Indlægaf Roald #606 » 4. jul 2008, 01:54

Jeg indregistrede en 68er sidste forår og skal have indregistreret en anden 68er så snart jeg lige får den igennem syn. (Den dumpede på en slidt bærekugle)

Jeg gjorde det således:

1. Bestille forsikringsbevis på forhånd hos forsikringsselskab

2. Inden toldsyn, en dispensation fra synsmand til ihugning af stelnummer på rammen

3. En frisk vejeseddel fra en godkendt vejer, applus har en liste her http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/synstyper/toldsyn/godkendte_vejere_og_maalere/

4. Vetten igennem syn/toldsyn.

5. Op til Skat og betale registreringsafgift

6. Ned til motorkontoret og hente plader (som idag vel er hos Skat)

Foregår det ikke stadig sådan idag?

Hvis din vette stryger lige gennem syn, burde ovenstående vel kunne klares på en enkelt dag hvis du er heldig, afhængig af køen hos Skat 

Min røde 68';er blev vurderet til at stå i originalstand og skulle ikke fremvises. Værdiansættelsen tog vel 10 minutter, efter køen på 2 timer var overstået.

jgeh

Indlægaf jgeh » 4. jul 2008, 02:29

Hej Roald,

TAK for dit hurtige svar!

Jeg er lidt overrasket over at bilen skal vejes!. Er det et krav?
Hvem vurdere at bilen er i original stand? Er det syningsmanden?
Skal jeg hente blanketter til syn på motorkontoret og skal jeg bruge to, en til alm. syn og en til toldsyn?

rbering

re:Lyn registrering!

Indlægaf rbering » 4. jul 2008, 11:54

Hvad med en dataerklæring? er ved at få synet min i dag men synsmanden vil lige ha undersøgt om der skal værre en erklæring. Han har dog ikke snakket om at den skal vejes. Vender lige tilbage når jeg høre fra ham.

Roald #606

Indlægaf Roald #606 » 4. jul 2008, 12:33

Ja, det var synsmanden der vurderede om den var original da jeg indregistrerede min. Helt seriøst spurgte manden om det var en chevrolet mustang, så hvordan han skulle være istand til det, ved jeg ikke...

Synsmanden ville have en vejeseddel begge (under 48 timer gammel, såvidt jeg husker) gange i mit tilfælde.

Vedrørende dataerklæring, se evt side 19 i http://www.trm.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap14.pdf

her er nedenstående tekst sakset fra:

Køretøjer kan dog godkendes uden Data-erklæring, såfremt én af følgende seks betingelser er opfyldt (manglende tekniske oplysninger om fx vægte må supplerende oplyses):

Køretøj, hvor der i stedet for dokumentation for tidligere registrering i udlandet er medbragt tilladelse fra Centralregisteret til køretøjets fremstilling til syn, falder også ind under denne rubrik 

(forudsat årgangsfastsættelsen medfører en »registreringsdato«, der ville bevirke, at Data-erklæring ikke er nødvendig).

(Betingelse 4)

Køretøjet er masseproduceret og seriefremstillet og er registreret første gang på et tidspunkt, hvor der ikke krævedes særlig dokumentation 
(personbiler før den 1. maj 1977, varebiler før den 1. april 1978, motorcykler før den 1. oktober 1982, påhængskøretøj uden bremser uanset dato for første registrering). 

Om betydningen af begrebet masseproduceret og seriefremstillet, se pkt. 3. a) om Forenklet praksis for brugt importerede køretøjer.

rbering

re:Lyn registrering!

Indlægaf rbering » 5. jul 2008, 10:44

Hej igen.
Fik igår synet min vette og plader på, efter at ha stået stille i DK siden 1991.
Jeg skulle ikke bruge en dataerklæring, ej heller en vejeseddel. Stelnummer havde jeg fået hugget i.
Mine forlygter skulle dog skiftes, da det åbenbart er nogle andre glas de har på lygterne i usa, eller havde dengang. Dette var jeg ikke klar over, så fik den synet ved at love højt og helligt at skifte dem.
Orange glas på positionslygter var heller ikke noget problem.

Derefter bilen med ned til skat og betale 26800 kr. til staten. De ville ikke med ud og se bilen da stand var fuldstændig uden betydning når synsmanden havde skrevet at den var orginal. Bilens stand var krydset af til under middel, men det ændrede ikke på afgiften.
Skal lige fortælle at min er en Cab. fra 71

Tilbage til "Generelt forum"