Benzinlugt

Teknisk relateret snak
Larsen

Benzinlugt

Indlægaf Larsen » 23. jun 2008, 17:18

Jeg har lidt problemer med benzinlugt når jeg kører bilen i garage. Det aftager efter nogle dage. Der er ingen synlig læk nogen steder.
Er der nogen der har erfaring med en evt årsag ?
MVH, Claus 

(udmeldt) Henrik Berg

Re: Benzinlugt

Indlægaf (udmeldt) Henrik Berg » 23. jun 2008, 18:10

Hej Claus

Prøv at se om der ligger benzin oppe ved påfyldningsstudsen. Hvis benzindæksel har en dårlig gummiring, slutter den ikke tæt, så benzinen kan skulpe over. Dette giver en kraftig benzinlugt.

Henrik

Lykkemark

Re: Benzinlugt

Indlægaf Lykkemark » 23. jun 2008, 19:15

Ja Larsen

Jeg havde også benzinlugt, og jeg investerede i et nyt låg med pakning, og det hjalp ikke (i mit tilfælde).

Har du ikke selv skiftet benzinslangerne der går fra de to stålrør på vangen, så kan du være sikker på at de er rådnet op indefra, skift dem.
Når du alligevel har bilen oppe på bukkene, kik grundigt på tankmåler enheden der sidder i bunden af din tank. Er der nogetsomhelst mistænkeligt a'la fugt når du piller med en hvid klud ? Benzinmåleren holdes på plads med en snapring og over den sidder 

og den var i mit tilfælde blevet til en konsistens som en ';vandmand'; og svedte derfor en lille bitte anelse benzin. Så den blev også skiftet.

Når nu man er inde under ';tingesten'; kan man også stikke ';poten'; op og befamle tankens hjørner. Der kan i nogle tilfælde sidde en 3'die studs såfremt tanken er skiftet undervejs i bilens liv. Denne 3'die studs var i mit tilfælde blændet med et stykke haveslange med en gammel bolt i, der med tiden var blevet halvt opløst, og dermed lukkede benzinfis ud. Dette blev lukket efter kunstens regler.

Lykkemark

Roald #606

re:Benzinlugt

Indlægaf Roald #606 » 23. jun 2008, 23:16

Har du tjekket stålrør(ene) under bunden, en klubkammerat fra den lokale amerikanerklub havde også problemer med benzinlugt i tomgang. Intet synligt spild. Men ved nærmere eftersyn viste det sig vist at stålrørene under bilen var gennemtæret og lækkede lidt benzin.

Tilbage til "Generelt teknisk forum"