Caburator ?
-
Caburator ?
Hej er der nogen som kan hjælpe mig. Min Corvette er en 68 med 327/350 hp. Kører med Holley doubbel pumper 4 barrel. Bilen starter fint men kører som om at chokeren ikke slår helt fra, det føles som om den sætter en smule ud når jeg kører med en fast hastighed. Først troede jeg det var forkert benzin men jeg tror at det er chokeren der giver problemer. Den slår fint til og jeg kan også få den til at slå fra når bilen er varm. Kan man afmontere choker eller kan det være tændingen som står forkert. Håber at der er en der kan hjælpe.
Hilsen Johnny

Re: Caburator ?
Det lyder som om du har det man kalder ';surging'; det opstår gerne hvis man kører med for mager blanding eller for lav tænding.
Prøv evt at dreje blandingsskruerne ½ omgang ud og se om det hjælper.
Prøv evt at dreje blandingsskruerne ½ omgang ud og se om det hjælper.
-
Hej Piet og tak for dit råd. Hvor på caburatoren sidder blandingsskruerne. Er det på siden af svømmerhuset, eller sidder de inde i caburatoren. Kører med holley 4160. Hilsen Johnny
De sidder på siden af kaburatoren, de er bitte små.
-
Hej Piet!
Tak for dit råd med caburatoren, nu kører den som en drøm. Har lige været ude at køre en tur og problemet er helt væk.
Tak for dit råd med caburatoren, nu kører den som en drøm. Har lige været ude at køre en tur og problemet er helt væk.

Se det er en rigtig guldtråd her på forummet . Flere af dem tak 

Enig med Allan, dette her er sku godt læsestof.
Utrolig at bilen igen kører som den skal, bare ved at dreje en skrue en halv omgang FEDT !!
/Thomas..

Utrolig at bilen igen kører som den skal, bare ved at dreje en skrue en halv omgang FEDT !!

/Thomas..
Selv tak Johnny
Godt at høre at det hjalp på problemet, netop tilbagemeldingen er god fordi det kan bekræfte teorien så andre kan få glæde af det.
Godt at høre at det hjalp på problemet, netop tilbagemeldingen er god fordi det kan bekræfte teorien så andre kan få glæde af det.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"