Schumacher Cargo

Alm. snak
454

Schumacher Cargo

Indlægaf 454 » 3. jun 2008, 19:02

I forbindelse med lasting af bilen ind i container i USA har de ødelagt udstødning, bagfjæder og et feste til ophæng bag.
Her sidder jeg nu med en ødelagt corvette og venter på at Schumacher Cargo sit forsikringsselskab skal kontakte mig.
Det tragiske med dette er at jeg får ikke synet/toldsynet bilen endnu. Og Forsikringsselskabet har ikke givet lyd i fra sig til trodds for at jeg gentatte gange har ringet til Schumacher Cargo og bedt dem rykke på forsikringen.

Er det nogen der ude i corvetteland der har oplevet tilsvarende med Schumacher ? 

Det kan umuligt være rigtigt at jeg skal ødelægge en hel seson på grund af at ingen tager et ansvar ?

Og til sidst, kan man kontakte en uafhengig takstmand som kan vurdere kostnader ved reparationen ?

Jeg bliver bare utålmodig af at sidde her hjemme uden at jeg får komme ud med min nye bil.

Bankmand

Re: Schumacher Cargo

Indlægaf Bankmand » 3. jun 2008, 19:48

Af skade bliver man klog - sjælden rig...

Jeg føler med dig bigtime - men det er ikke første gang at vi har hørt den historie omkring MEGET lang ';sagsbehandling';.

Det er nemt at være bagklog..........Men man får tit hvad man betaler for.

Sidste år fik jeg fredag den 8 juni en bil hjem med Bendix ( lidt dyere fragt end Schumacher ) bilen havde fået noget nedfald af en art i lakken som ikke kunne fjernes. Mandag morgen ringede jeg til Tim og fortalte om problemet. Samme dag over middag ringede forsikringen og dagen efter stod der en mand fra Århus og inspicerede bilen. Torsdag i ugen efter var den en hellarkering i postkassen... DET kan jeg service og kundepleje.

Håber du får løst problemet og kan komme ud at køre snart...

/Claus

(udmeldt) Anders

Indlægaf (udmeldt) Anders » 4. jun 2008, 15:47

Min hard top forsvandt også... Jeg tror ikke engang Schumacher kontaktede forsikringen, men efter mange måneder, hvor vi ikke kunne finde en tilsvarende, så lavede vi en deal om at jeg fik lidt penge tilbage.

Derudover kom der en revne i glasfiberen, som sælger nægtede var der inden (og jeg tror 100% på ham, for han havde taget billeder af hele bilen og nævnt alle fejl der ellers var). Den er dog svær at se med mindre man ligger under den. Jeg opgav helt at gøre noget ud af det med Schumacher, men konstaterede bare at mange biler herinde har fået knubs med dem og at denne var en typisk ';transport-skade';

Andre har dog haft stor succes med Schumacher og de er billige, så jeg vil ikke fraråde nogen at bruge dem, men man skal bare være klar over risikoen. 

Held og lykke med det... håber du kan komme ud og rulle i det gode vejr.

Anders
(som ikke ruller meget for tiden, da blæseren ikke vil virke og bilen derfor egner sig mere til at koge æg med, men det er nok også for det bedste for Alm. Brand insisterer på at prøve at overtage min veteranforsikring, med det resultat at jeg pludselig stod uden nogen forsikring overhovedet!!! Ja de giver os mange glæder de biler)

david

Indlægaf david » 4. jun 2008, 18:17

vi har jo fået en ny spiller på banen nemlig shipping.dk, har nogle erfaringer med dem?

www.shipping.dk/Default.aspx

Nillerdrengen. #531

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 4. jun 2008, 18:46

Vi tog i efteråret 2007 en vette hjem med Schumacher. Jeg mener den landede midt eller slut oktober, som blev beskadiget under transporten. I denne skrivende stund, er bilen ved at blive afleveret efter en reparation, så du skal have overordentligt stor tålmodighed hvis den bliver skadet med Schumacher.

Yderligere har jeg lidt kasser som blev afleveret på terminalen i New Jersey slut november 2007, og start December som jeg endnu ikke har fået.

Jeg har, jeg ved ikke hvor mange gange, kontaktet dem i Ringe, for at få en update på de kasser, men jeg får ikke andet end de vil kontakte terminalen igen. Og så hører jeg intet fra dem indtil jeg skriver igen.

På Fredag er de 14 dage siden jeg kontaktede dem for at få en update igen. JEG HAR INTET HØRT. 
Jeg da også på den baggrund fundet en anden til at tage mine biler, samt stykgods hjem.

For at være helt ærlig føler jeg mig komplet til grin.

Niels

454

re:Schumacher Cargo

Indlægaf 454 » 4. jun 2008, 18:59

Mange tak for de hyggelige ord. Jeg kan bare si med det samme at dem har jeg ikke fået mange af i dag.

I går aftes sendte jeg en mail til chefen hos Schumacher, hvori jeg ba om en redegørelse. Jeg sagde at jeg ikke ville have min ferie ødelagt fordi jeg har fået min bil smadret under transporten fra USA.
Så jeg ba om at de rykket forsikringen igen. Fordi der ikke sker noget, kun tomt snak fra kontoret jeres.

Så bliver jeg opringet kl 08.00 i dag tidlig af en kontordame ved Schumacher Cargo. Hun lover at forsikringen skal tage kontakt med mig om 10 minutter. Og det er heller ingen bombe at den fyren ringer mig først kl 12 i dag !

Men han ku lige godt la være med at ringe. Han er direkte sur på mig.
Og spørger om jeg ikke kan stille mig i den kø som de har i sit forsikringsselskab. De har travlt og kan ikke love mig hvornår det kommer en taksator....
Det hjelper ikke mig noget, jeg skal på ferie i midten af juni. Men det er han ligeglad med. Så jeg siger at det er bare i orden. Jeg kører min bil på et værksted og får den lavet, så får du en regning bagefter. Her er der ingen der skal får ødelægge min ferie pga.at de ikke gider at rydde op i sagen nu.
De har fået detaljeret beskrivelse og billeder af skadene, så det skal ikke stå på nogen dårlig information fra min side. Jeg har også snakket med værksted som skal lave skaderne, så jeg kan ikke se det store problem med at kun sige: Reparer bilen, og send os lige regningen....

Men nej. Nu sidder jeg her og er offer i en håbløs situation.

Chefen ved Scumacher ringer mig så op her i eftermiddag og bliver sur når jeg forteller ham at jeg kører advokat på sagen nu. Min tålmodighed er slut. Og den mand er ikke seriøs.
Hvis man kalder sin kunde for ';en helvedes nar'; efter at man forklarer manden at den servicen de giver her nu ikke er god nok, så er det ikke meget værdt.

Et godt råd til jer alle: Lad være med at bruge Schumacher. Det fungerer sikkert ok, når det hele går på skinner. Men den dagen det bliver en skade på din bil er helvede løs.

Jeg håber for alt på denne jord at bilen min kommer på vejen inden ferien, men jeg ser mørkt på det lige nu.

Tak Scumacher, I har lige mistet en kunde.

Brugeravatar
Allan#373
Geografisk sted: Thisted

Re: re:Schumacher Cargo

Indlægaf Allan#373 » 4. jun 2008, 20:47

Hej Svein
Jonna fra Thisted her, vi snakkede sammen i telefonen, da du skulle meldes ind i klubben. Vi føler 100% med dig, det er en forfærdelig træls situation at stå i. Schumacher burde og skulle give en ordentlig service, da de jo henter rigtig mange Corvetter hjem for medlemmerne, men det er ikke første gang, vi hører sådan en historie, selv om de er billige, betyder det vel ikke, at man så skal regne med dårlig service!!!
Behold nu gejsten og giv ikke op, selv om det nok vil være opslidende at få noget gennemført her, men igen, giv ikke op, slid dem op i stedet for, ring til dem en gang om dagen, eller hvad der nu skal til.
Rigtig meget held og lykke med det og håber vi ses til sommertræf og/eller på Dursland sammen med dine landsmænd, du må jo spørge pænt, om du kan køre sammen med Tone
Vi har i år fået ';Guldkareten'; og ';Grønærten'; hjem med Shipping DK, som vi har været tilfredse med. Deres priser er OK, det fungerer indenfor tidsplanen og ingen skader på bilerne.
Vettehilsner fra
Jonna og Allan
Medlemsinfo
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Lysmand

Re: re:Schumacher Cargo

Indlægaf Lysmand » 5. jun 2008, 01:14

7-9-13 Jeg har heldigvis endnu ikke haft nogen transportskader på de biler jeg har fået hjem med Schumacher og det får jeg forhåbentlig heller ikke med de næste som er på vej hjem med dem. 

Jeg vil ikke hænge Svenning ud på nettet og slet ikke hvis jeg ville køre en retsag på ham, så vil jeg anbefale dig at holde at holde kortene på hånden til sagen er ovre.

At Svenning skulle blive så sur, troede jeg ikke var muligt, han er altid i godt humør uanset på hvilken tid af døgnet jeg ringer til ham. 

/Thomas..

LasseG436

Indlægaf LasseG436 » 5. jun 2008, 01:25

Jeg har fået transporteret over 100 biler af schumacher det sidste år og er SUPERTILFREDS.

Da vi hos Grebart biler er afhængige af proffesionelle og pålidelige samarbejdspartnere, og betragter schumacher som en sådan, kan vi kun varmt anbefale dem.

Lasse
www.grebartbiler.dk

454

re:Schumacher Cargo

Indlægaf 454 » 5. jun 2008, 01:46

Hyggelig at der er nogen der er 100 % tilfreds med det firma. Og det ville være rimeligt naturligt at man opfører sig normalt mod et firma som importerer over 100 biler. Hvis man ikke gør det, så er man rimelig dum spør du mig !
Men det fraskriver ikke det ansvar de har over for en kunde som kun har importert 2 biler fra samme firma ?

Og til dig Thomas; Jeg har ikke nevnt et navn her ???
Jeg vil kun dele de dårlige erfaringer med mine medlemmer her inde.
At jeg bruger min advokat til at rydde op betyder kun at jeg ikke gider at bruge mer af MIN tid på denne sagen.

Jeg har heller ikke snakket om nogen retsag....

Tilbage til "Generelt forum"