Efter en herlig Weekend med over 300 km. på tælleren må jeg lige spørge specialisterne til råds.
Jeg har haft lidt problemer med tomgang det sidste års tid, Ruller og ryster lidt, så efter demont. af hele udst. system, for ombygn. til nye potter kiggede jeg op i udst.manifolder (headers), det så ok ud, pænt sorte fra alle 8 porte, på nær fra cyl. 5, var meget lys (næsten hvid), er det et tilfælde eller er det flere problemer at vente???. Der er lige skiftet tændkabler.
Og i et stykke tid tid har det lydt som om man ';taber værktøjskassen'; når man kører over et bump på vejen og dem er der jo mange af.
Så efter lidt eftersøgning viste det sig at være bremseklodserne på v/forhjul der var meget løse og derfor ';hoppede'; og sagde klank og klonk. Det er meget at de klodser kan larme så meget. Men de skulle aldrig være pillet af, for der startede problemerne da først. De bremseklodser er da noget svære at få på plads igen
Jeg fik da konstateret at ingen stempler sidder fast, og jeg fik set at det er et spøjst system, med de ';meget løse'; stempler, og det krævede ny udluftning af forbremser for at få det til at virke igen.
Nu har jeg rodet med calipre i over 30 år. og har da aldrig set det system med de meget ';vaklende'; stempler før, er det normalt eller hvad, og der kom også bremsevæske ud, og derfor skulle der udluftes.
Jeg overvejer at renovere calipre, men er det nødv. nu når de er så løse, men dog lidt utætte.???, og vil det hjælpe med O-rings rep. sæt.
Hvor køber man foriøvrigt en ny Lamda sonde, da det ikke er en ';hyldevare';
Nå, men hvis der er nogle der er friske på en melding om motorproblemer, og bremseprobl. så lad høre fra jer.
Erik
motor + bremser
Re: motor + bremser
mht. design af kalipre er der mening med galskaben, designet giver en bedre reaktionstid og kompenserer for det flex der kan være, prøv evt. at læse dette : www.duntovmotors.com/CaliperSchool.htm
Re: motor + bremser
Hej Erik
Du kan effektivt fjerne alt dit koks med ganske alm danskvand ;-)
Af med luftfilteret og øg omdrejningerne på motoren samtidig med at du stille og roligt hælder 1/4 liter Danskvand ned i i karburatoren..
Derefter har du en fuldstændig ren motor :-)
/Claus
Du kan effektivt fjerne alt dit koks med ganske alm danskvand ;-)
Af med luftfilteret og øg omdrejningerne på motoren samtidig med at du stille og roligt hælder 1/4 liter Danskvand ned i i karburatoren..
Derefter har du en fuldstændig ren motor :-)
/Claus
Re: motor + bremser
Hej Claus.
Er dette virkelig rigtigt, eller er det en and ??
Så har jeg godt nok mange biler i garagen, som skal have en tår danskvand, skal det være med eller uden citrussmag ??
/Thomas..
Er dette virkelig rigtigt, eller er det en and ??

Så har jeg godt nok mange biler i garagen, som skal have en tår danskvand, skal det være med eller uden citrussmag ??

/Thomas..
Re: motor + bremser
Hej Thomas
Ha ha den er skam go nok ;-) og det virker... Du kan også købe noget motorrens til præcis samem formål, men alm danskvand gør jobbet til UG med kryds og slange...
Ha ha den er skam go nok ;-) og det virker... Du kan også købe noget motorrens til præcis samem formål, men alm danskvand gør jobbet til UG med kryds og slange...
re:motor + bremser
Jeps - det virker..
Det skal, for god ordens skyld, være UDEN citrussmag!
;-)
Det skal, for god ordens skyld, være UDEN citrussmag!
;-)
Re: re:motor + bremser
Nu bliver jeg krævende - Kan man også gøre det ved en dieselbil, min Passat med TDi motor, den kunne nok også trænge til en tår og hvordan gør man mon i sådan en motor uden karburator ??
Skal motoren være varm, kold eller er det ligemeget ??
/Thomas


Skal motoren være varm, kold eller er det ligemeget ??
/Thomas
Re: motor + bremser
Hej Erik
Den der med lyden af ';en hel værktøjskasse'; havde jeg også. Men det skyldtes at øverste bolt på bagerste højre støddæmper simpelthen var faldet af.
Støddæmperen sad faktisk i den rigtige stilling, men bolten manglede, hvilket gav lyden når man passerede et dæksel eller lign i vejen, så husk stramning af støddæmperbolte.
Lykkemark
-
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36
Re: motor + bremser
Hej
Danskvanden renser ikke gasspjældet ret meget, men derimod slår kulsyren sammen med vandet en masse koksskaller af forbrændingskammeret! Og jeg skal lige huske at fortælle at der udlægges et gevaldigt ';røgslør'; bag bilen!!!
Ps. brug sukkerfri danskvand bedste resultat ryst danskvanden og forstøv den ved indsugningen
Henrik
Danskvanden renser ikke gasspjældet ret meget, men derimod slår kulsyren sammen med vandet en masse koksskaller af forbrændingskammeret! Og jeg skal lige huske at fortælle at der udlægges et gevaldigt ';røgslør'; bag bilen!!!
Ps. brug sukkerfri danskvand bedste resultat ryst danskvanden og forstøv den ved indsugningen
Henrik
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst