Hej,
Jeg er ved at kigge på min indsugningsmanifold.
Jeg vil gerne male den, derfor har jeg købt maling af Firstmile.
Men skal manifolden grundmales først? (med hvad)
Og på undersiden af manifolden er der nittet en plade fast med 4 nitter. Dem vil jeg gerne have af.
Skal man nitte dem på igen, eller kan man bare bruge 4 stk selv skærende skruer?
/John
Maling af indsugningsmanifold
Re: Maling af indsugningsmanifold
Hej John
Du skal få glasblæst den først, normalt grunder man inden rigtige lak kommer på, det maling du har købt er nok varmefast, ligesom det til bremser caliber, jeg har malet mine caliber uden grunder, men du skal nok give 2-3 gange for at det dækker helt.
MVH/KIM651
Øhm, John normalt ville jeg jo i dit tilfælde anbefale Loft Aloma, men
Skal indsuget være sølvbronzeret, (min mor elskede at gøre det ved alle mulige ting, blandt andet på petroleumstanken til kaminen der hang på toilettet

Eller skal det være orangefarvet så det ligner noget der hører til en motor ?
Jeg synes det er at gå rimelig hårdt til den at afmontere det hele for at male, den orange er jo fin og varmefast. ?
Lykkemark
-
Hvad er forskellen på sand og glasblæsning egentligt?
Jeg regnede nemlig også med at male indsugningsmanifolden på den grå når jeg får tid til at skifte løfterne.
Jeg har en mindre sandblæsekabine som jeg havde tænkt mig at sandblæse den i, men det er måske en dum ting at gøre ved en støbejernsmanifold?
Jeg regnede nemlig også med at male indsugningsmanifolden på den grå når jeg får tid til at skifte løfterne.
Jeg har en mindre sandblæsekabine som jeg havde tænkt mig at sandblæse den i, men det er måske en dum ting at gøre ved en støbejernsmanifold?
re:Maling af indsugningsmanifold
Sandblæs aldrig motordele, har set eksempler på sandskorn som løsner sig og spiser lejerne
-
Puha... det lyder ikke rart. Den ide er droppet igen.
Tak for svar alle.
Ang. de 4 nittet på undersiden af manifolden, kan jeg fjerne dem?
Jeg har en del koks inde under pladen.
/John
Ang. de 4 nittet på undersiden af manifolden, kan jeg fjerne dem?
Jeg har en del koks inde under pladen.
/John
Re: re:Maling af indsugningsmanifold
det er en god ide at fjerne koks under manifolden/under pladen, man kan så sætte den fast med selvskærende igen, meningen med pladen er at holde undersiden af manifolden kølig så benzinblandingen ikke bliver unødig varm, specielt på bigblock ser man at den bliver fyldt helt op med olievædet koks som hæver temperaturen med de problemer det giver.
man kan sætte den fast igen med selvskærende skruer evt med lidt loctite så man er sikker på de ikke falder ned i løftergalleriet.
man kan sætte den fast igen med selvskærende skruer evt med lidt loctite så man er sikker på de ikke falder ned i løftergalleriet.