Ville lige skifte olie i min 5 trins Ricmond gearkasse. Det olie jeg tappede af er rødligt.? Har købt en alm. synthetic 75-90 gearolie og det ligner jo motorolie. Er det ikke det rigtige at bruge?
mvh.
Steffen
gearkasseolie
-
Re: gearkasseolie
Jo, noget kunne tyde på at den tidligere ejer har fyldt aut.gear olie på.
C3
C3
re:gearkasseolie
F.eks. TREMEC TRANSMISSION anbefaler GM Synchomesh eller Dexron lll/Mercon Spec ATF, og den er rød og ikke nær så tyk som 75/90 Gearolie. Grunden er for synchronizer materialet.
Hvis du benytter Gearolie på en gearkasse der har brugt Dexron lll så får du problemer, disse to olier er ikke forenelige, ifølge TREMEC.
Hvis du benytter Gearolie på en gearkasse der har brugt Dexron lll så får du problemer, disse to olier er ikke forenelige, ifølge TREMEC.
re:gearkasseolie
Richmond anbefaler syntetisk gear olie i ren 90'er.
-
Re: re:gearkasseolie
Jeg fandt dette på Keislers hjemmeside:
Fill the transmission with 3 quarts of GM Sychromesh, part number 12345349, available from your local GM/Buick/Pontiac dealership.
Jeg ved ikke helt hvilken type det dækker over. Men det ville undre om det er egentlig aut.gear olie.
C3
Fill the transmission with 3 quarts of GM Sychromesh, part number 12345349, available from your local GM/Buick/Pontiac dealership.
Jeg ved ikke helt hvilken type det dækker over. Men det ville undre om det er egentlig aut.gear olie.
C3
http://www.richmondgear.com/01pdfs/MANTRFLUID.pdf.
har også set dette på richmond's hjemmeside, det tyder da på at der skal anvendes alm. gearkasseolie.
Hvad er forskellen på 75-90 kontra 75-140?
Bjarne: hvad mener du med at det giver problemer at skifte olien? er der fordi der ikke må være rester af den anden type olie samtidig med en 75-90 olie? Skal den evt. ';skylles'; igemmen med et par skift lige efter hinanden.?
David: har søgt lidt efter en ren 90 olie det syntes jeg ikke jeg kan finde ?
mvh. og tak for svar
Steffen
har også set dette på richmond's hjemmeside, det tyder da på at der skal anvendes alm. gearkasseolie.
Hvad er forskellen på 75-90 kontra 75-140?
Bjarne: hvad mener du med at det giver problemer at skifte olien? er der fordi der ikke må være rester af den anden type olie samtidig med en 75-90 olie? Skal den evt. ';skylles'; igemmen med et par skift lige efter hinanden.?
David: har søgt lidt efter en ren 90 olie det syntes jeg ikke jeg kan finde ?
mvh. og tak for svar
Steffen
fra en af mine gamle favoritartikler på nettet:
Which lubricant you select is critical with this transmission in a Corvette due to heat radiated from the exhaust. Unless you have sidepipes; there is no way to avoid the exhaust running close to the transmission. Richmond Gear recommends a synthetic oil and we used MT90 from Red Line Synthetic Oil Corporation.
corvetteidaho.com/hib/bbfh16.htm
Which lubricant you select is critical with this transmission in a Corvette due to heat radiated from the exhaust. Unless you have sidepipes; there is no way to avoid the exhaust running close to the transmission. Richmond Gear recommends a synthetic oil and we used MT90 from Red Line Synthetic Oil Corporation.
corvetteidaho.com/hib/bbfh16.htm
Tilbage til "Generelt teknisk forum"