Nice
Her er et link til lovændringen
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1753142
Det interessante ser ud til at ligge i paragraf 4, stk 7
»§ 4. Afgiften beregnes for nye køretøjer og køretøjer, der har mistet deres identitet, af køretøjets afgiftspligtige værdi med følgende satser:
Motorcykler: 105 pct. af 7.201-20.300 kr. og 180 pct. af resten.
Andre køretøjer, jf. dog §§ 5, 5 a og 6: 105 pct. af 64.500 kr. og 180 pct. af resten.
------------------------------------
------------------------------------
Stk. 7. Afgiften for brugte køretøjer beregnes på samme måde som for nye køretøjer. Beløb i stk.1-3, 5 og 6, § 3, stk. 2, og § 8, stk. 7, nedsættes med samme procentdel, som køretøjets værdi inklusive afgift er ændret, sammenholdt med et tilsvarende køretøj, der er afgiftsberigtiget som nyt.
også det sidste som pisser mig lidt af da jeg betalt afgift i maj 2007
§ 4
Stk. 1. Loven træder i kraft den 27. april 2008.
Stk. 2. For køretøjer, der efter den 24. april 2007 er afgiftsberigtiget efter de hidtil gældende regler i registreringsafgiftslovens § 4 og § 5 om afgift af køretøjer med en alder over 1 år, kan der efter ansøgning foretages omberegning af registreringsafgiften efter registreringsafgiftsloven som affattet ved denne lov. Ansøgning om omberegning skal være modtaget hos told- og skatteforvaltningen inden den 30. april 2008. Er det omberegnede beløb lavere end det opkrævede beløb, udbetales forskellen.
Det giver 6 dages ansøgningsfrist hvis jeg har forstået ovenstående korrekt...