T. Hansen og Lykkemark ( kan springes over) .

Alm. snak
Lykkemark

T. Hansen og Lykkemark ( kan springes over) .

Indlægaf Lykkemark » 7. maj 2008, 23:31

Kære læser, det der står herunder er sådan lidt ret personligt, og ikke specielt vigtigt, nu er du advaret.

Solen skinner, og et (hængesjoske) projekt i Emiraterne er på plads så et par ';kikkedage'; er fortjent, så ';dampmaskinen'; kan komme ned fra bukkene.

Den glade kommis Jørgen, som jo i modsætning til det stykket her handler om, er et menneske som tager begrebet penge alvorligt. Jørgen lytter (tror jeg nok) til det sludder jeg står og siger, og så pejler han sig frem til, hvad det er jeg skal bruge. Han er ovenikøbet så omhyggelig, at han trækker ting fra indkøbslisten og siger: ';du har ikke brug for to af dem';!

Når vi er færdige med ekspeditionen, bytter jeg kassen med dele for kroner, han smiler, jeg smiler, sådan skal det jo være.

Jeg er det mine studerende børn (krævende og umættelige) kalder ';en mindre behagelig kunde'; (ikke direkte ubehagelig).

Årsagen til jeg er det er at jeg hader og føler mig forulempet ved at skulle stå i kø, for at få lov til at aflevere mine penge.

Ikke alene skal jeg betjene mig selv, men jeg skal også vente og bruge kostbare minutter af mit liv for at få lov til at aflevere penge, mine penge.

Efter at have aflagt XL byg, min lokale tømmermalingvvs pusher et udgiftskrævende besøg, kørte jeg ind hos virksomheden T. Hansen for at købe et underlag til nummerpladen, i ved det der sorte plastic ';et.

Jeg går mig en tur rundt i forretningen, og følte mig selv som en 60 årig på sodavands diskotek. Jeg finder underlaget i neutral udgave, altså uden ';streetfighter'; symboler, og går direkte til kassen hvor der står en ungersvend som er ankommet på en Puch af ukendt årgang og diskuterer en slags fælge til en eller anden slags bil, som sikkert burde være støbt om til barberblade.

Efter at have ventet et kvarters tid, får jeg den der urolige adfærd : '; Host, kan du finde een i baglokalet der vil have nogen penge for denne her ?';

Der går yderligere fem minutter, så glider vores ven med Puch';en med bemærkningen : ';Jarh, det må jeg lige tænke over';.

Juhuu nu er det mig, og nu står jeg og kikker vor kassemedarbejder lige i øjnene, af rødmen i hans ansigt kan jeg se at han ikke har anvendt frokosten til at spise i, men anvendt tiden på toilettet til at klemme bumser ud.

Efter at have betalt for underlaget, spørger jeg så: 

';Har i akkumulatorer til alle biler';?

';Ja det tror jeg';, svarer ekspedienten

';Det lyder godt, har i et til en Corvette fra 71';

Han knastrer ind på sin ven computeren: ';Nej det har vi ikke';

';Nå, hvad så med 1975 ?';

';Nej det har vi heller ikke';

';Kikker du under Chevrolet ?';

Det gør han så, men stadigvæk intet resultat.

Man stiller så ';kontrolspørgsmålet';: ';ved du hvad Corvette er, nu da vi er i en forretning med bilting, kender du navnet Jan Magnussen'; ?

';Kører han Corvette'; ?

Jeg opgiver, lad mig lige se hvad du skriver på skærmen:

der stod : ';kuvette'; ikke engang cuvette.

De skal ikke have mine penge.

Lykkemark

Roald #606

re:T. Hansen og Lykkemark ( kan springes over) .

Indlægaf Roald #606 » 7. maj 2008, 23:40

Ha! Jeg har prøvet nøjagtig samme situation også i t-hansen. Her var det vist bare et oliefilter der var tale 

Man går vel heller ikke på en tankstation og forventer at ekspedienten ved hvad en krydsnøgle er... 

Gæst

Re: re:T. Hansen og Lykkemark ( kan springes over) .

Indlægaf Gæst » 8. maj 2008, 10:03

Man kan undres over hvor thansen dog rekruttere sine medarbejdere fra ???
Sendte engang min bror ind for at købe en tændrørsnøgle (det skal hertil siges at min bror HELLER ikke har meget forstand på biler) 
Nå, men som sagt så gjort. Op til kassen for at spørge efter tændrørsnøglen. Min bror bliver så mødt med modspørgsmålet ';til hvad'; ? Og han svarer ';øh til en bil'; Hvorefter ekspedienten spørger ';hvilken bil '; ? Da min bror ikke kunne huske nøjagtigt hvilken model det drejer sig om, måtte han ringe til mig. Jeg har nok lydt som et stort spørgsmålstegn i telefonen '; spørger han dig hvilken bil tændrørsnøglen er til';????? Ja, svarede min bror ';de findes i 2 forskellige størrelser '; kom det frem. Ved længere tids parlamenteren frem og tilbage, kom det så frem at den anden slags tændrørsnøgle var til plæneklippere og knallerter :-) 
Det kan man da kalde expertbistand i en specialbutik !

Mvh Smipe

Ilse

Indlægaf Ilse » 8. maj 2008, 10:58

Hej Lykkemark

vi har også prøvet T Hansen da vi købte 4 alu fælg til vores nissan da de skulle prøves på bilen kunne nav kapslen ikke side der, efter at have ringet til T Hansen fik vi et tilbud man næsten ikke kunne sige nej til, de tilbød et sæt låse møtrikker som plaster på såret   vi prøvet at forklare denne mand at det kom ikke til at passe af den grund 
var hans besked Øv så må i komme tilbage med dem 

så vi lægger ikke fler spare penge der

Hvadså Lykkemark er dampdytten klar til en tur til lysten onsdag den 14/5 

MV8H
Ilse & Michael

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 8. maj 2008, 15:35

Marielyst starter jo som rigtigt nævnt igen 14-5.

Så er det ellers hver onsdag resten af sæson'en. Man kommer bare dappende ud til Kjørups ishus (gennem byen og en kilometers penge videre ud af vejen ved 19 tiden.

Der er altid noget at kikke på, alle mulige slags halv og helgamle biler og altid corvetter. Publikum er også skiftende idet det jo er et sommerhus sted.

Det er fornuftigt at medbringe en lille stol.

(jeg kommer ikke den 14 michael, idet jeg medens du sparker dæk, er i Belgien for at indoktrinere unge håbefulde selvoptagede mennesker.

Lykkemark

Tilbage til "Generelt forum"