Lugter herligt af benzin, tøf tøf..

Alm. snak
Lykkemark

Lugter herligt af benzin, tøf tøf..

Indlægaf Lykkemark » 4. maj 2008, 20:49

Kære allesammen

Det har jo været en dejlig dag idag, det har det også været for mig, selvom jeg ikke har været ude at køre, jeg har tilgengæld rodet under bilen.

Gamle biler som vores lugter af olie og benzin, men det er jo noget der kan gradbøjes. Jeg synes dampmaskinen har lugtet noget af benzin ind i mellem, specielt ved nytankning. Jeg har bedt om gode råd, og tjekket, men stadig duft af benzin.
Jeg ville have været til Roskilde idag, men sådan blev det ikke.
I et anfald af nu kan det fand'me være nok, blev dampmaskinen hevet op i en højde man kan sidde under, udstødningerne flået af, tanktraversen ligeså, efter løsning af ledninger og slanger.
Se jeg har hele tiden syntes at tankmåleren har ';fugtet'; lidt. Det er lodningen rundt om benzinudløbsrøret der har en mikro utætningsfis (jeg har bestilt en hel ny unit). Oringen eller pakningen var blød som en snotklat, men rimiligvis tæt, måske.

Nu er en corvette jo et meccanosæt i overstørrelse, så hvorfor ikke pille tanken ud, når nu man er sur i skralden. Var der gummi under travers'en, næh. Har den tidligere ejer søgt at hænge en tank op uden at fjerne udstødningerne: Jah. Boltene var ikke spændt, de sad og raslede bag potter og reservehjuls bakker.

Ned med tanken, fremløb og returløb's slangerne til stålrørene havde jeg jo skiftet, som piet havde sagt, men hvad var det, der var en studs foroven (tanken var original GM og åbenbart udskiftet på et tidspunkt) denne studs havde man blændet ved at sætte et stykke haveslange på med en halvstor løstsiddende bolt i. Bolten sad og hoppede i slangen.

Man skal ikke være fysiker ud over 7 klasse for at vide, at såfremt vognen havde være parkeret i garage, så havde dampene lagt sig fint i reservedæk kassen og under de ';rigtige'; omstændigheder (en cigaret på gulvet eller en start) så havde man været sprængt ad hekkenfeldt til.

Nu har jeg bestilt en del nye dele (kan man sige det ?), men jeg må på det kraftigste appellere til i al fald folk der nyeligen har fået bil hjem: Undersøg benzinlinien helt fra tag tanken ud, til karburator, husk at transportgummiet uanset hvor det sidder  rådner og nedbrydes indefra. Ja det er besværligt at rive aircon ud på en bigblock, så man kan komme til, men det er nødvendigt.

Bedste søndagshilsner

Lykkemark

Piet

Re: Lugter herligt af benzin, tøf tøf..

Indlægaf Piet » 4. maj 2008, 21:54

Ærgeligt at du ikke kunne komme til havnen idag Lykkemark, men godt at høre at du har fundet synderen.

Kenneth Hansen

Re: Lugter herligt af benzin, tøf tøf..

Indlægaf Kenneth Hansen » 5. maj 2008, 00:11

Hey Lykkemark

Rart at høre at du har fundet fejlen, man bliver en del nervøs når bilen lugter af benzin.

Hilsen Kenneth

Tilbage til "Generelt forum"