Så fik jeg endelig en ny powervalve hjem til min kaburator, og for dævlen det hjalp efter al for megen skruen og regeren på den dumme kaburator har jeg endelig fået klaveret til at spille.
For dem som læste min tråd for et års tid siden omkring mit urealistiske mål 0-100kmt på 3sek på almindelig vej på gadedæk osv så er jeg nu kommet en del tættere på 3,57sek blev den bedste tid ud af 3 runs og det var med enten morfar start eller hjulspind det meste af vejen, så problemet i at komme længere ned ligger stadig i kraftoverførslen.
Det nye forstærkede bagtøj, 5trins gearkasse, motor,fælge, undervogn, bremser osv spiller fantastisk sammen, og sammenlagt har jeg nu vægten af bilen nede på en kampvægt der siger 1292kg, når styrtbøjle bliver monteret snakker vi vel 1300kg.
Om jeg kommer længere ned i accelerationstid er uvist men jeg har mine tvivl, jeg har overvejet at montere et antispin system men det bliver vel lidt kedeligt når en computer kører bilen for en til sidst.
3.57 sek
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: 3.57 sek
3.57 sek er da dælme også ekstremt fint for en bil fra 68
specielt på alm. vej med gadedæk. Efterhånden er det vel også snart kun rammen der er fra 68
Hvad måler du med? G-måler?


Hvad måler du med? G-måler?
Re: 3.57 sek
Yep jeg har en moderne G-tech måler som jeg bruger til at måle med.
Haha ja der er ikke mange originale skruer tilbage i den bil, men jeg er yderst tilfreds med at sådannet en gammel bil kan komme til at køre som den gør.
mit næste projekt er højst sansynligt at få en stærkere ramme til den. det bliver nok ikke en rørramme da jeg tviivler på den kan synes, men da jeg ikke har planer om at sætte bredere skærme på så må vi få lavet rammen så der kan komme mere dæk på ind under bilen.
Haha ja der er ikke mange originale skruer tilbage i den bil, men jeg er yderst tilfreds med at sådannet en gammel bil kan komme til at køre som den gør.
mit næste projekt er højst sansynligt at få en stærkere ramme til den. det bliver nok ikke en rørramme da jeg tviivler på den kan synes, men da jeg ikke har planer om at sætte bredere skærme på så må vi få lavet rammen så der kan komme mere dæk på ind under bilen.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
re:3.57 sek
Ja om ikke andet ville det ihvertfald nok medføre en ny omgang afgift. Jeg har ellers savlet lidt over en ramme fra SRIII motorsports et par gange 

Re: 3.57 sek
Beviser kære Piet....... beviser . Skal vi sige d. 24 maj ...... ?
Re: 3.57 sek
Jeg skal ikke køre race i min bil, ingen forsikringer dækker, desuden er jeg til åbent hus arrangement hos Lasse den dag selvom det uden tvivl trækker at komme ind og se dem som skal køre.
Re: 3.57 sek
om forsikring dækker eller ej d. 24 er jeg ikke klar over ,men Flemming fortalte at hans tidligere c5 gule ville blive dækket helt af forsikringen efter et lign arr.
Re: 3.57 sek
Forsikringen dækker ved et køreteknisk kursus, der er inegen forsikringer som dækker en gadebil ved et race arrangement som jeg kender til.
re:3.57 sek
WOW. Det lyder hurtigt!
feks. Lamborghini Gallardo Superleggera med Lunch control, traction control osv osv har ligende vægt og klare kun 3,8 på papiret, og ved at man i virkelighedes verden har svært ved at få den meget under 4 sek.
Du må ha nogle virkelig brede og bløde bagdæk på for at ligge så meget energi ned?
feks. Lamborghini Gallardo Superleggera med Lunch control, traction control osv osv har ligende vægt og klare kun 3,8 på papiret, og ved at man i virkelighedes verden har svært ved at få den meget under 4 sek.
Du må ha nogle virkelig brede og bløde bagdæk på for at ligge så meget energi ned?
-
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36
Re: 3.57 sek
Hej Allan
Det arr. med Finns gule var et køreteknisk kursus hvor vi lærte en masse, og ikke som den 24 maj.
Henrik
Det arr. med Finns gule var et køreteknisk kursus hvor vi lærte en masse, og ikke som den 24 maj.
Henrik
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster