Et praktisk/teknisk spøgsmål.
Jeg fik toldsynt og registrende syn på min vette 5 feb. Hvor bilen blev godkendt og alle papire stemplet osv.
Jeg indsendte derefter straks anmeldelsen og alle tilhørende papire til told skat. Som har stemplet papirene som modtaget 8 feburar.
Efter at have rykket for en afgørelse hos skat 3 gange, fik jeg brevet med den endelig vurdering 27 marts.
Problemet er nu, at på Anmeldelsen til registering, som er stemplet osv af synshallen står der at: ';Anmeldelse skal ske til et motorkontor inden 1 måned fra godkendelsesdatoen';
MEN jeg kan jo IKKE registrere en bil der ikke er betalt afgift af?, og jeg skal have lavet et registrende syn inden skat vil lave vurderingen,. Og når så skat tager knap 2 måneder om at lave vurderingen har jeg jo ikke rigtig en chance for at gøre det indefor en måned.
er der noget jeg overser her? Er det min fejl?
På denne måde kan jeg vel blive nødtil at køre til syn IGEN, med en bil der har kørt 45 km siden sidste syn, og betale 500kr, fordi Skat ikke overholder de 3 uger de ellers skriver....
Afgift og registering, er det mig der er galt på den??
Re: Afgift og registering, er det mig der er galt på den??
Hvorfor kørte du ikke bare til skat og betalt afgiften med det samme efter syn og toldsyn ?? Det har jeg da gjort mange gange ?!?!?
Principielt kunne du have søgt afgiften inden du fik den synet, således du kunen tage papirerne med ned på toldkontoren - dog kan de ikke kræve det...
Jeg vil da bare køre ned og betalt afgtiften ( hvis du accepterer den ) og så ned efter pladerne tro sgu ikke de hænger sig i den mdr...
/Claus
Principielt kunne du have søgt afgiften inden du fik den synet, således du kunen tage papirerne med ned på toldkontoren - dog kan de ikke kræve det...
Jeg vil da bare køre ned og betalt afgtiften ( hvis du accepterer den ) og så ned efter pladerne tro sgu ikke de hænger sig i den mdr...
/Claus
Re: Afgift og registering, er det mig der er galt på den??
Hej Lars
Det du kunne have gjort var: så snart du havde fået lavet toldsyn i synshallen kunne du køre direkte til et motorkontor hos SKAT hvor der foretages toldbehandling af importbiler (ex: Odense og Århus) medbringende: toldsynsattest, org. registreringsattest samt bevis for betaling af importtold hvis bilen har oprindelse udenfor EU. Så vlle du straks få oplyst hvad du skulle betale i afgift. Her kunne du vælge at betale med det samme og derefter hente dine plader ved en anden skranke i det samme kontor, eller bare tage papirerne med hjem og betale senere hvis du hellere ville det.
Det du nok i stedet har gjort er at anmode om en forhåndsvurdering. Det er tidskrævende og som beskrevet ovenfor egentligt overflødigt.
Jeg ved ikke hvordan de nu stiller sig til, at dit syn er blevet for gammelt, men mon ikke synshallen kan give dig en fornyelse til reduceret takst?
Held og lykke med projektet.
Vi ses vel snart...
Finn
Det du kunne have gjort var: så snart du havde fået lavet toldsyn i synshallen kunne du køre direkte til et motorkontor hos SKAT hvor der foretages toldbehandling af importbiler (ex: Odense og Århus) medbringende: toldsynsattest, org. registreringsattest samt bevis for betaling af importtold hvis bilen har oprindelse udenfor EU. Så vlle du straks få oplyst hvad du skulle betale i afgift. Her kunne du vælge at betale med det samme og derefter hente dine plader ved en anden skranke i det samme kontor, eller bare tage papirerne med hjem og betale senere hvis du hellere ville det.
Det du nok i stedet har gjort er at anmode om en forhåndsvurdering. Det er tidskrævende og som beskrevet ovenfor egentligt overflødigt.
Jeg ved ikke hvordan de nu stiller sig til, at dit syn er blevet for gammelt, men mon ikke synshallen kan give dig en fornyelse til reduceret takst?

Held og lykke med projektet.
Vi ses vel snart...
Finn
re:Afgift og registering, er det mig der er galt på den??
Det er ikke en vurdering med en værdifastsættelse jeg ahr fået lavet.
'problmet' er løst, og det ser ikke ud til at det skal give problemer... tak Knud! (c4vette)
'problmet' er løst, og det ser ikke ud til at det skal give problemer... tak Knud! (c4vette)