Hej.
Hvad sker der hvis man kommer lidt for meget blytilsætning i en tankfuld benzin?
Hilsen
John 691:reddevil:
Blytilsætning
At du har spildt nogle
At du har spildt nogle penge, ellers absolut intet.
Lykkemark
Lykkemark
- Bilen bli'r lidt tung i
-
Bilen bli'r lidt tung i røven.. ;-)
Bilen bli'r lidt tung i røven.. ;-)
Det ender med der kommer
Det ender med der kommer nogle mærkelige gullige aflagringer på tændrør og i forbrændingskammer som til sidst resulterer i tændingsbanken og eftertænding, har haft et par stykker der tilsatte blytilsætning på motorer efter 1971 hvoraf den ene gik på 4 cyl tilsidst.
Tak for svarene. Dette er en
Tak for svarene.
Dette er en 73 corvette og jeg har fået at vide at den skal have blytilsætning, så nu er jeg i tvivl?????
Hilsen
John 691
Dette er en 73 corvette og jeg har fået at vide at den skal have blytilsætning, så nu er jeg i tvivl?????
Hilsen
John 691
Jeg tror, at de Corvetter,
Jeg tror, at de Corvetter, der kan køre blyfri, har en indsnævring i tankstudsen så kun den blyfrietankpistol kan komme ned i hullet. Det har min og jeg har altid kørt blyfri.
Så hvis bilen syner original og ikke har fået skiftet motor og tankstuds osv, så tror jeg godt man kan gå efter det. Ellers må du undersøge om din motors ventilsæder er bygget til blyfri eller blyholdig benzin.
Så hvis bilen syner original og ikke har fået skiftet motor og tankstuds osv, så tror jeg godt man kan gå efter det. Ellers må du undersøge om din motors ventilsæder er bygget til blyfri eller blyholdig benzin.
-
Hej John Jeg køre på almindelig
Hej John
Jeg køre på almindelig 95 blyfri det meste af tiden på min model 1974, hver 2 eller3 gang får den dog Shells W- power bensin eller Ok´s med bly erstatning.
Men ellers for den ikke tilsat noget i bensinen.
Jeg har valgt at bruge 100 kr ekstra på 5 Liter motorolie ved bruge Vantage V67S SAE 20W/50 , som har et forhøjet indhold af slidbeskyttende additiver (zddp) dette er den oprindelig Castrol Clasik, beregnet til biler fra før 1980, men den kan ikke godkendes i API klassificeringen pga af det forhøjeindhold af ZDDP. Nogle vil sikkert mene at dette er ren frås, men jeg har det godt med at have brugt den olie som var beregnet til bilerne fra dengang. Hvis motoren står af skal jeg ikke være i tvivl om om dennne kunne have klaret det med en 100 lap. Olien bliver skiftet om efteråret når den bliver sat ind, for at undgå at olien skulle indhold vand, ved opstart til foråret.
Håber at du kan buge dette, det var bare mit bud
Hilsen Frank lesemann 909
Jeg køre på almindelig 95 blyfri det meste af tiden på min model 1974, hver 2 eller3 gang får den dog Shells W- power bensin eller Ok´s med bly erstatning.
Men ellers for den ikke tilsat noget i bensinen.
Jeg har valgt at bruge 100 kr ekstra på 5 Liter motorolie ved bruge Vantage V67S SAE 20W/50 , som har et forhøjet indhold af slidbeskyttende additiver (zddp) dette er den oprindelig Castrol Clasik, beregnet til biler fra før 1980, men den kan ikke godkendes i API klassificeringen pga af det forhøjeindhold af ZDDP. Nogle vil sikkert mene at dette er ren frås, men jeg har det godt med at have brugt den olie som var beregnet til bilerne fra dengang. Hvis motoren står af skal jeg ikke være i tvivl om om dennne kunne have klaret det med en 100 lap. Olien bliver skiftet om efteråret når den bliver sat ind, for at undgå at olien skulle indhold vand, ved opstart til foråret.
Håber at du kan buge dette, det var bare mit bud
Hilsen Frank lesemann 909
Alle Chevy's biler kører blyfri
Alle Chevy's biler kører blyfri fra og med 1971.
Den indsnævrede påfyldning kom først flere år efter, så man var sikker på at alle tankstationer havde denne tankpistol.
Den indsnævrede påfyldning kom først flere år efter, så man var sikker på at alle tankstationer havde denne tankpistol.
Indsnævring..?? Min 68'er har et
Indsnævring..??
Min 68'er har et "mandehul" på 8-10 cm så man med lethed kan stoppe 3-4 tankpistoler i på een gang.... Så kan man hurtigere komme videre ud og brænde det af igen :-)
Min 68'er har et "mandehul" på 8-10 cm så man med lethed kan stoppe 3-4 tankpistoler i på een gang.... Så kan man hurtigere komme videre ud og brænde det af igen :-)
Ja, min '71ers tank kan
Ja, min '71ers tank kan man da også få armen ned i (med nogen besvær). Meget praktisk når man skal montere filtersokken på sugerøret :)
Tilbage til "Generelt teknisk forum"