Hej.
Mit Diff. er i sin tid blevet skiftet, så mit speedometer og odometer viser ca. 10% for meget.
Det er en TH400, men det er vel ikke bare at købe plastikdrevet der trækker kablet, for ændrer man på antal af tænder ændrer man vel også diameter, og det passer vel ikke med den fætter der sidder i gearkassen og driver plastikhjulet ?-så- hvad gør man??
Allan
Speedometer drev
Speedometer drev
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Re: Speedometer drev
du kan nøjes med at skifte et plastikhjul som sidder i gearkassen, det kommer i forskellige farver afhængigt af bagtøjsudveksling
Jo jeg er helt med på de forskellige farver, og fra ca. 33 tænder og til ca. 43 tænder, men har et tandhjul på 33 og 43 tænder samme diameter????? for så må der jo være forskel på tændernes bredde ikke sandt??
der er her geometrien ikke slår til
Hvis der sidder et tandhjul på f.eks. 33 tænder kan man vel ikke bare plumpe et på 40 tænder i og regne med det passer til modparten der skal drive det?? Det er egentlig det spørgsmålet går på.
Allan
der er her geometrien ikke slår til

Hvis der sidder et tandhjul på f.eks. 33 tænder kan man vel ikke bare plumpe et på 40 tænder i og regne med det passer til modparten der skal drive det?? Det er egentlig det spørgsmålet går på.
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hej Allan,
Ifølge min GM bog findes der kun 2 typer ';gear speedo drive';, det er den plastikring som sidder inde på selv akslen i gearkassen original partnummer er 8623311 el 8623313, det pudsige er at det ';gear speedo. driven'; som sidder på selve gearkassen passer på begge numre i de fleste tilfælde, dvs. du højst behøver at købe to forskellige men sandsynligvis kan nøjes med et enkelt nyt plasticdrev. Hvis du skriver rullediameteren/dimensionen på dine dæk og bagtøjsudvekslingen vil jeg godt give et bud på hvad farve/partnumber du skal bruge, jeg tror det er noget Andersen og Martini kan skaffe fra dag til dag.
Ifølge min GM bog findes der kun 2 typer ';gear speedo drive';, det er den plastikring som sidder inde på selv akslen i gearkassen original partnummer er 8623311 el 8623313, det pudsige er at det ';gear speedo. driven'; som sidder på selve gearkassen passer på begge numre i de fleste tilfælde, dvs. du højst behøver at købe to forskellige men sandsynligvis kan nøjes med et enkelt nyt plasticdrev. Hvis du skriver rullediameteren/dimensionen på dine dæk og bagtøjsudvekslingen vil jeg godt give et bud på hvad farve/partnumber du skal bruge, jeg tror det er noget Andersen og Martini kan skaffe fra dag til dag.
Hej Allan
Her er hvad de forskellige farver passer til.
Brun med 18 tænder passer til gearing 3.08
Neutra med 19 tænder passer til gearing 3.23
Blå med 20 tænder til 3.36
Rød med 21 tænder til 3.55
Grøn med 22 tænder til 3.70
Sort med 23 tænder til 4.11
Gul med 24 til 4.33
Jørgen
Her er hvad de forskellige farver passer til.
Brun med 18 tænder passer til gearing 3.08
Neutra med 19 tænder passer til gearing 3.23
Blå med 20 tænder til 3.36
Rød med 21 tænder til 3.55
Grøn med 22 tænder til 3.70
Sort med 23 tænder til 4.11
Gul med 24 til 4.33
Jørgen
Hej Jørgen
Fine oplysninger, men jeg tror du er ovre i 4 gear manuel.
Jeg har en TH 400 automatic, med en 3,55 (eller 3,54?) klump og dækkene bliver 255/60/15
Hvad skal vi så bruge for en fætter?
Der er åbenbart ikke nogen af de hjælpsomme gutter, der vil/tør svare JA eller NEJ til mit umiddelbare spørgsmål
Allan
Fine oplysninger, men jeg tror du er ovre i 4 gear manuel.
Jeg har en TH 400 automatic, med en 3,55 (eller 3,54?) klump og dækkene bliver 255/60/15
Hvad skal vi så bruge for en fætter?
Der er åbenbart ikke nogen af de hjælpsomme gutter, der vil/tør svare JA eller NEJ til mit umiddelbare spørgsmål

Allan
re:Speedometer drev
Dine dæk er 4 procent lavere end original og det passer med en 3:70 gearing +- lidt, hvis du derfor vælger en gråt drev partno 9780470 tror jeg det vil passe, det grå drev passer til begge typer tandhjul på højgearsakslen (som på billedet fra Allan).
Tilbage til "Generelt teknisk forum"