Hjælp

Alm. snak
Gæst

Hjælp

Indlægaf Gæst » 15. feb 2008, 23:15

Hej Rødder

Jeg har lige købt en Corvette L82 fra 1979. Har problemer med, at vippelygterne ikke vil køre op, men de vil gerne køre ned. Kan I hjælpe?

Har endvidere lige været ude at trille en tur i dag i det gode vejr, og nu vil bilen ikke rigtig trække, og der er masser af olie i automatgearkassen. Er der nogen, der ved, om der sidder et filter i bundkarret?

PS: det er da bare for cool at køre vette

Piet

Re: Hjælp

Indlægaf Piet » 16. feb 2008, 01:02

Hej Nikki

Tilykke med din nye bil.
Hvis det er begge lygter som kun vil køre den ene vej så har du et vakum problem, dine forlygter er styret af vackum fra din motor.
det kan enten være din lyskontakt, en vakumslange  eller vakumstyrerelæet som er defekt, styrerelæet sidder immellem forlygterne og du skal kunne se det når du åbner motorhjælmen, prøv at tjekke om vakumslangerne sidder på.

Der sidder et filter inde under bundkarret.

Lykkemark

Indlægaf Lykkemark » 16. feb 2008, 01:24

Hej Nikki og velkommen ';om bord';.

Du skriver: ';masser af olie i autogear'et';. Når du måler oliestanden der, skal motoren være igang, og der må ikke være mere end til mærket på oliepinden.

Ser olien frisk ud ? Lugter den grimt ?

Lykkemark

vamdrup c3-954

Indlægaf vamdrup c3-954 » 17. feb 2008, 18:12

Hej Nikki.

Jeg har selv haft det samme problem med lygterne. så jeg skiftede alle vaccum slanger +2stk.accuator i fronten, men det hjalp ikke.
Jeg fik mig derefter mast ind under frontenog fandt ud af at, de to stænger der skubber og trækker lygten har en gummimanchet inde ved vaccumbeholder ( koster ca 10 dollars) var utætte, dem skiftede jeg så,og nu virker de perfekt.

Hilsen
Michael #783

Gæst

Indlægaf Gæst » 17. feb 2008, 20:39

Tak Michael. Jeg prøver at skiffe lygte-vacummerne.

Cool bil du har!

Tilbage til "Generelt forum"