1-2-3 lift
1-2-3 lift
Hvordan går det med din lift Lykkemark, har du opgivet eller har du gode/dårlige erfaringer. Lad hører, der er sikkert flere der er intereseret i denne type.
Re: 1-2-3 lift
Lift ??? har VI fået et værksted på syd Sjælland?
/John

/John
Et godt gammelt mundheld som jeg ofte har brugt er : ';Det er aldrig for sent at give op';.
Men dette er nu ikke tilfældet, sagen er nemlig den at jeg er kommet i tvivl om det rette valg, og da valget hedder 7 kilo kroner, så har jeg lært at man skal tænke sig om.
Situationen er for lige at repetere, at jeg havde givet mig selv den forståelse (selvsuggetion) at huset ';Vettenheim'; kunne indeholde noget nær en Boeing 747, men som billederne her viser det, var dette ikke tilfældet:

og i den anden ende

Rigtige mænd bruger ikke målebånd.
Når automobilet er kørt lige ind gennem denne nye port som jeg også fik installeret på filurenkik:

og i åben tilstand

er sagen den at der vel er ialt 40 cm at ';rutte'; med i længderetningen, men der er god plads i bredden så døre rigeligt kan stå åbne, med filebænke og alverdens tingeltangel ved siderne.
Se Bjarne hvor væmmeligt det end lyder, så kommer der et punkt i en hobbymands liv, hvor han ikke længere ';kan stå med begge hænder i den ene hånd';, med andre ord, tiden er inde til at tage sig sammen.
Når man kikker på liften 123 : http://www.123lift.dk/
så fik jeg nogle betænkeligheder da mit ';manøvrerum'; viste sig at være mindre end først antaget (jeg er begyndt at bruge briller

123 liften ligger på en pris af ca 6,5 kilo og den kan jo sikkert ';trynes lidt'; hvis jeg kender mig selv ret.
Ind på banen var der jo også kommet dette udmærkede autoløftevidunder:
til en pris af 8600,- uden papæskebil. hos virksomheden http://www.ajengros.dk/shop/:d7294aabhttp://www.ajengros.dk/shop/
Så hvor er jeg nu ? Jeg har købt stort set alt til Vettenheim og det fylder en masse papkasser deriblandt er der 4 skt 6 tons bukke (flere i mindre tonnage haves også) så jeg kan komme igang medens jeg beslutter mig, for jeg kan se flere problemer men også visse fordele ved den hydrauliske.
Sådan var den sang
Lykkemark
-
Du har ikke plads til den 2 søjlede fra ajengros til 12.900? Er den ikke mere alsidig? Men selvfølgelig også dobbelt så dyr som 123 liften...
Den der lift uden papæskemodel (alså den hydrauliske), hvordan kommen man ind og arbejder under bilen. Alle de kryds man skal skræve over, og vikle sig ind i!! Den er vist mere velegnet til hjulreparationer, end til at lave noget under selve bilen.
re:1-2-3 lift
Hej Lykkemark med flere.
Den sakselift med papæskemodellen er da vældig fin.
Det må da være muligt, at sætte nogle bukke under således at aggregatet herefter kan fjernes, så man kan komme til.
Hvis man var endnu mere voget, kunne man vel, efter at Dampmaskinen var placeret på bukkene ved første løft, sænke aggregatet og indsætte en (afstandsklods)og gentage løftet endnu en gang, hvorefter bukkene igen hæves og låses.
Dampmaskinen ville derefter kunne placeres i max. 2734 mm´s højde. Spørgsmålet er så om der er lofthøjde nok i ';Vettenheim';, men ud fra billedet er der jo pæn rejsning på hytten. (Man behøver måske hellerikke at løfte til fuld højde i bægge løft.)
Er det for Vakse Viggo agtigt ?
Med Vette hilsen Dan
Den sakselift med papæskemodellen er da vældig fin.
Det må da være muligt, at sætte nogle bukke under således at aggregatet herefter kan fjernes, så man kan komme til.
Hvis man var endnu mere voget, kunne man vel, efter at Dampmaskinen var placeret på bukkene ved første løft, sænke aggregatet og indsætte en (afstandsklods)og gentage løftet endnu en gang, hvorefter bukkene igen hæves og låses.
Dampmaskinen ville derefter kunne placeres i max. 2734 mm´s højde. Spørgsmålet er så om der er lofthøjde nok i ';Vettenheim';, men ud fra billedet er der jo pæn rejsning på hytten. (Man behøver måske hellerikke at løfte til fuld højde i bægge løft.)
Er det for Vakse Viggo agtigt ?
Med Vette hilsen Dan
Re: re:1-2-3 lift
Hr. Lykkekram
Den viste spoiler som du påtænker at montere dampmaskinen, vil jo nedsætte frihøjden væsentlig.
Den viste spoiler som du påtænker at montere dampmaskinen, vil jo nedsætte frihøjden væsentlig.
Det var jo nok sådan en du skulle have. Den fåes i danmark for 14000 + moms bl.a. igennem www.funnycar.dk
r4JvA4-pOXg
n7puJplPYEk
r4JvA4-pOXg
n7puJplPYEk
Hej Lykkemark.
Med hensyn til valget af din lift, er der måske, måske ikk';, en enkelt ting du skal være opmærksom på.
Min far er indehaver af en lift i den stil der, en lidt anden model men af noglelunde samme konstruktion. Men hvis du tænker på at bruge den i garagen med porten lukket, skal du tjekke om den løfter bilen lige op.
Ja - det lyder åndsvagt, men jeg kan se flere ligheder, og i det den løfter sig fra gulvet, ';flytter'; den bilen op til en 1/2 mtr. frem (eller tilbage afhængigt af hvordan liften vender) ved løft til fuld højde. Det gør den fordi den ene del af liften der står på gulvet, i det du løfter, kører mod den anden. Hvis jeg kigger på billedet med papbilen og sammeligner med den jeg kender, vil jeg tro at den trækker bilen ';baglæns'; idet du hæver den.
Men det må de kunne svare på hvis du spør';.
Det er bare et lille input herfra, så du ikke får en ubehagelig overraskelse, hvis du køber sådan en sag. Der er jo småt med plads for og bag bilen. Væggen eller porten skulle jo gerne forblive intakt, ligesom bilen.
Med hensyn til valget af din lift, er der måske, måske ikk';, en enkelt ting du skal være opmærksom på.
Min far er indehaver af en lift i den stil der, en lidt anden model men af noglelunde samme konstruktion. Men hvis du tænker på at bruge den i garagen med porten lukket, skal du tjekke om den løfter bilen lige op.
Ja - det lyder åndsvagt, men jeg kan se flere ligheder, og i det den løfter sig fra gulvet, ';flytter'; den bilen op til en 1/2 mtr. frem (eller tilbage afhængigt af hvordan liften vender) ved løft til fuld højde. Det gør den fordi den ene del af liften der står på gulvet, i det du løfter, kører mod den anden. Hvis jeg kigger på billedet med papbilen og sammeligner med den jeg kender, vil jeg tro at den trækker bilen ';baglæns'; idet du hæver den.
Men det må de kunne svare på hvis du spør';.
Det er bare et lille input herfra, så du ikke får en ubehagelig overraskelse, hvis du køber sådan en sag. Der er jo småt med plads for og bag bilen. Væggen eller porten skulle jo gerne forblive intakt, ligesom bilen.

Måske skulle man fylde en container op?
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=NT-9F+9K&category0=
/John
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=NT-9F+9K&category0=
/John