Hey there
Jeg skal snart til syn toldsyn med min 71er, og jeg har ledt efter sideblinklys til den.
Er der nogle der ved hvor man kan købe nogle er ikke er alt for grimme. Gerne et link
Niels
Blinklys.
re:Blinklys.
Jeg ved at Opel har nogle små pæne sølvgrå sideblink, og så er der ennda et GM mærke i dem :)
De er ret diskrete.
De er ret diskrete.
Re: Blinklys.

Hey there Niller-cowboy
Iflg. de nye regler til syn af amerikanerbiler , skal de være fastmonteret ,og på c3 modellerne skal de være i stil som den viste .Da lyset fra blinket skal kunne komme ud over de svulmende skærmkanter lige denne bil model har
Streetparts har et par fornuftige på lager

Sideblink er et spasserkrav
Så snart jeg for tid allierer jeg mig med Lykkesmart(
), så vi kan få afskaffet den TOTAL LATTERLIGE LORTESPASSERREGEL.
Jeg var idag til syn med min 59 Coupe De Ville som er i mint condition, og en eller anden total nulstillet psykopatisk følelsesmæssigt afstumpet klaphat af en synsmand ville gudhjælpemig ha'; at jeg skulle bore huller i skærmene til blinklys. Det er det tætteste jeg nogensinde har været på at afsige en dødsdom, manden burde sgu stenes til døde med vingummibamser eller trampes ihjel af daggamle kyllinger.
det er ærgerligt der ikke er en smiley med røg ud af ørerne, det ville være den mest passende.
Så snart jeg for tid allierer jeg mig med Lykkesmart(

Jeg var idag til syn med min 59 Coupe De Ville som er i mint condition, og en eller anden total nulstillet psykopatisk følelsesmæssigt afstumpet klaphat af en synsmand ville gudhjælpemig ha'; at jeg skulle bore huller i skærmene til blinklys. Det er det tætteste jeg nogensinde har været på at afsige en dødsdom, manden burde sgu stenes til døde med vingummibamser eller trampes ihjel af daggamle kyllinger.

Et skærmblink skal bare kan ses skråt bagfra.
Tommy 358
Tommy 358
For det første kan jeg sige at ';dampmaskinen'; blev synet og godkendt i 2007 blot med blink i det orange felt på forskærmen, jeg skulle ikke have noget andet sideblink på. Om det så er fordi synet foregik et skummelt sted på Fyn, det skal jeg jo ikke kunne sige.
For det andet Lasse. Jeg ved udmærket at du af listig vej og ved mange kneb forsøger at ';sjanghaje'; mig som ny mekaniker på dit værksted. Det næste billede der kommer på er vel et hvorder står ';Her føler Lykkemark sig for fin til at stå';.
Sagen er jo som Lasse har luret, at skønt jeg ikke har svendebrev så banker ';der en indre mekaniker';, i mit alt for store hjerte. Er jeg måske ikke manden der kan fylde en sjat olie på en bil, føler jeg mig måske for fin til at hælde lidt sprinklervædske på en i forvejen fyldt sprinklertank, og komme med ';høfligheder'; til den feminine side af kundemassen ?
Men jeg synes der er nogle uafklarede ting Lasse, nu vil du stille ';midlertidig'; bolig til min rådighed, jeg havde jo sådant set tænkt mig noget permanent stillet til rådighed. Nu hvor vi er ved det, hvad med kosten ? Jeg vil ikke have min morgenbakke med kaffe, to velsmurte rundstykker med henholdsvis ost og marmelade (jordbær) samt en nystrøget avis før klokken 08.30, den mester jeg har nu prøver med mange tricks og taskenspiller kneb at komme med disse effekter allerede klokken 8.00
Nu hvor vi er ved kosten, så vil jeg gerne spørge lidt ind til aftensmåltidet: nu er det vil ikke sådan at når den står på gule ærter at der kun er flæsk til, vel ? Hvis der ikke er kogte haler, så er toget kørt, jeg finder mig nemlig ikke i noget som helst, det må stå helt klart.
Hvor ofte kommer der fodterapeut ?

Vi må lave en folkebevægelse mod blinklys, jeg borer ikke hul i dampmaskinen.
re:Blinklys.
Hej Niels
Jeg har fået synet min 71 i sommers og har monteret selvklæbende diodeblinklys på siden i motorudluftningen de ses næsten ikke købt hos Høyer autodele tror jeg de hedder, du skal ikke kikke på mine billeder de er fra USA :o) Men hvis du er interesseret kan jeg da tage et billede en af dagene.
mvh Torben
Re: re:Blinklys.
Øhh Allan, hvorffor skal de være i stil som de viste, der er da vel forhåbentligt ikke noget krav om stilen på et sideblinklys?
Jeg har 3x fået min bil synet uden andet sideblink end de forreste sidemarkeringslys som er lavet om til blink.
Hvis det kræves at jeg monterer et blink så bliver det et midlertidigt uden at bore hul i skærmen kun for at blive afmonetert når jeg kommer fra syn.
Jeg mener (har ikke tjekket) kravene er at man skal kunne se sidebinket i en 20g vinkel set bagfra, jeg har set rigtigt mange som har fået bilerne synet med selvklæbende diodeblink i gællerne precis som Torben.
Jeg har 3x fået min bil synet uden andet sideblink end de forreste sidemarkeringslys som er lavet om til blink.
Hvis det kræves at jeg monterer et blink så bliver det et midlertidigt uden at bore hul i skærmen kun for at blive afmonetert når jeg kommer fra syn.
Jeg mener (har ikke tjekket) kravene er at man skal kunne se sidebinket i en 20g vinkel set bagfra, jeg har set rigtigt mange som har fået bilerne synet med selvklæbende diodeblink i gællerne precis som Torben.
Lasse har ret ; det er en fuldstændig fjollet regel, at vi danskere, som de (næsten) eneste, er pligtige til at montere disse blink.
Jeg har et lille fif.
Da jeg for snart 10 år siden,( dengang var man mere strikse end idag ) , skulle have synet min MG SA fra 1937, monterede jeg to bittesmå blink fra ';Ermax'; i Søborg, på torpedosiden med klar silicone og trak to meget tynde ledninger ind igennem åbningen mellem torpedo og frontklap, og fik det godkendt. alt sammen uden at bore. De sidder der rent faktisk endnu, men man kan meget nemt afmontere dem igen efter syn.
Piet´s ide med de forreste sidemarkeringer, som blink er også god og diskret, men for at få den fulde effekt af disse lamper, ville jeg montere en pære med to filamenter, så den virker både som blink og side markering.
Hilsen,
Nils.
Jeg har et lille fif.
Da jeg for snart 10 år siden,( dengang var man mere strikse end idag ) , skulle have synet min MG SA fra 1937, monterede jeg to bittesmå blink fra ';Ermax'; i Søborg, på torpedosiden med klar silicone og trak to meget tynde ledninger ind igennem åbningen mellem torpedo og frontklap, og fik det godkendt. alt sammen uden at bore. De sidder der rent faktisk endnu, men man kan meget nemt afmontere dem igen efter syn.
Piet´s ide med de forreste sidemarkeringer, som blink er også god og diskret, men for at få den fulde effekt af disse lamper, ville jeg montere en pære med to filamenter, så den virker både som blink og side markering.
Hilsen,
Nils.
Detaliforskrifterne forskriver at der skal være sideblink på som kan være placeret i forskellig vinkler afhængig af årgangen.
www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf
Hvis der er en der lige mangler et sæt så har jeg et i overskud. Det hvidt glas, selvklæbende, med en smal cromkant også er det diodeblink i gult og en tyd dobbelt ledning. De er meget diskrete og kan ses her. http://www.j-l.dk:515dae96www.j-l.dk hilsen Jørn
www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap06.pdf
Hvis der er en der lige mangler et sæt så har jeg et i overskud. Det hvidt glas, selvklæbende, med en smal cromkant også er det diodeblink i gult og en tyd dobbelt ledning. De er meget diskrete og kan ses her. http://www.j-l.dk:515dae96www.j-l.dk hilsen Jørn