ny vette

Alm. snak
Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

ny vette

Indlægaf Allan#271 » 26. jan 2008, 21:53



uhmm..Fed vogn... tillykke Jesper , kommer den på gaden iår ?

1968Cab
Indlæg: 0
Tilmeldt: 12. jun 2004, 16:50

re:ny vette

Indlægaf 1968Cab » 27. jan 2008, 19:38

Hej Allan, Februar bliver en meeeeget lang måned - pladerne kommer på 1. marts. Har i øvrigt fået pillet lidt ved udstødningen i dag, så nu er den bare grum :-) Vi ses derude!

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Re: re:ny vette

Indlægaf usa1#137-841 » 27. jan 2008, 20:14

Hej Jesper.

Tillykke med din nye Z06, så skal du vel med på Ring Djursland 12-13 April

Hilsen Flemming.

1968Cab
Indlæg: 0
Tilmeldt: 12. jun 2004, 16:50

re:ny vette

Indlægaf 1968Cab » 27. jan 2008, 21:26

Hej Flemming, Tak - jeg er ikke god til langtidsplanlægning, men Djursland lyder jo ikke helt tosset! I øvrigt - er du ikke ved at være træt af din nummerplade? Du burde jo have en med 'Ron F' og ikke 'Z06' :-) Mvh jesper

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: re:ny vette

Indlægaf Allan#271 » 27. jan 2008, 22:15

Pillet lidt ved udstødning jo der da en start :-) 
Ta nu med d. 9 så vil Karsten Horn helt sikkert ,komme med et par ekstra indsprøjtnings fif . Der kan ændre en z06 til at blive grum , grummere....

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: re:ny vette

Indlægaf karstenhorn » 28. jan 2008, 09:32

Hejsa Der er desværre ikke så meget at hente på en moderne suge motor med en vel optimeret motorstyring fra fabrikkens side. Jeg er sikker på at GM har gjort sig særlig umage for at udnytte Z06 optimalt hvad ydelse angår. Man kan hente lidt ved at fjerne nogle af de restriktioner som er nødvendige for at overholde de nye strenge miljøkrav men den opnåede ekstra effekt står ofte slet ikke mål med udgifterne til forbedringerne. På Corvette Forum er der således en tråd lige nu der anskueliggør at en standart C6 med en ?Cat-back? udstødning, ?Cold Air Intake? og re-programmering af ECU får ca. 10 hk samt lidt ekstra moment. Link til tråden: Denne rulning var på et dårligt rullefelt hvor rullerne ikke var tunge nok til at skabe nok modstand til at spoole turboen. Ladetrykket indtraf således ca. 1000 omdrejninger senere end ved almindelig gadekørsel. Denne rulning er med 1.1 bar (17 Psi) i ladetryk og den setting jeg typisk kørte med på landevejen, jeg har dog datalogs fra ture hvor jeg ladede med 2.4 bar (35 Psi) hvilket var ganske ?underholdende?. Den pågældende motor blev lavet i 2005 og kører den dag i dag uden at have været åbnet så det kan godt lade sig gøre at lave en driftsikker motor med mange heste.   Med Venlig Hilsen Karsten    

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: re:ny vette

Indlægaf Allan#271 » 28. jan 2008, 18:58

Hej Karsten

Er ikke med ?

Dårligt rullefelt ,menes der at dækkene spandt på rullerne når du skriver at der ikke var modstand nok og tuboen derfor ikke kunne spoole ? Modstanden på turboen kommer vel udelukkende fra motoren eller hvad ?

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: re:ny vette

Indlægaf karstenhorn » 29. jan 2008, 10:05

Hej Allan   Mange tror fejlagtigt at det udelukkende er udstødningsgassernes hastighed som driver en turbolader, imidlertid har den termiske energi som den 700-800 grader varme udstødningsluft indeholder mindst lige så stor indflydelse på at få turboen hurtigt op i omdrejninger.  Med andre ord er det således en kombination af varme og flow som bestemmer turboens effektivitet. Til forskel fra en sugemotor, er det derfor vigtigt at rullefeltet er i stand til at skabe den belastningsmodstand som gør at motoren udvikler nok varme. På et accelerations rullefelt er dette ofte et problem da motoren, om man så kan sige, ?flyver? igennem omdrejningsregistreret alt for hurtigt hvorved turboen ikke får tilført samme energi som ude på landevejen. Derfor er et bremse rullefelt langt at foretrække hvis man arbejder med turbo motorer, her kan man i langt større udstrækning skabe en modstand der afspejler virkeligheden. Dog opstår der typisk andre problemer så som hjulspind når turboen tager fat for alvor, det er ikke unormalt at se en effektforøgelse på over 400 hk på de første 1000 omdrejninger hvor turboen spooler. Det er også det som gør det sjovt ude på landevejen/væddeløbsbanen når momentet træder ind for alvor, problemet er bare at få ordentlig grip i asfalten. Et bremse rullefelt er også et must hvis man skal lave noget seriøst trimning på et rullefelt, uden den fornødne modstand vil tændingskurven/benzinblanding slet ikke passe når bilen kører på landevejen, jeg har set forfærdelige eksempler på at biler, trimmet ind på et dårligt rullefelt, har eksploderet første gang de fik pedalen på landevejen. Dette gælder både suge- og trykladede motorer. Her er et lille videoklip som viser den pågældende rulning i 4. Gear fra ca. 2000 omdrejninger og op til 6000 omdrejninger. 6000 omdrejninger svarer til ca. 220 km/t og kunne den trække ud i det tempo på landevejen så var det bare fedt. http://www.supra4ever.dk/upload/esm_rullefelt.mpg   Med Venlig Hilsen Karsten


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst