Hejsa i klubben..
Jeg har lige et spørgsmål....
Kan man regne med emblemet på motorhjælmen, på min står der L82.????
Og hvordan chekker jeg det.
På forhånd tak
Michael #783
L82
Re: L82
Hej,
Du skriver at det er en aut-gear med a/c.
Derfor hvis det er en L82 (250hk) skal motor koden ( ved siden af stelnr. på blokken) være CLD eller CLH for at være L82
Hvis der står CLA eller CLC så er det en 190hk model.
Din karburator skal ha'; nr. 7043212 for være L82
Hvis det er 190hk modellen så skal det være 7043202
Hvis det er fabriks motor og karburator der er i bilen.
Kig evt. her
http://www.100megsfree4.com/corvette/1970/vet73.htm
/John
Du skriver at det er en aut-gear med a/c.
Derfor hvis det er en L82 (250hk) skal motor koden ( ved siden af stelnr. på blokken) være CLD eller CLH for at være L82
Hvis der står CLA eller CLC så er det en 190hk model.
Din karburator skal ha'; nr. 7043212 for være L82
Hvis det er 190hk modellen så skal det være 7043202
Hvis det er fabriks motor og karburator der er i bilen.
Kig evt. her
http://www.100megsfree4.com/corvette/1970/vet73.htm
/John
-
Hej John..Tak for svaret.
Jeg har lige været inde på Vettescape og chekke mit win nr.
og der står at den er født med L48-350 cid-190 hp.
men jeg vil lige gå ud og chekke om det skulle være en anden motor der ligger i.
Hilsen Michael # 783
Jeg har lige været inde på Vettescape og chekke mit win nr.
og der står at den er født med L48-350 cid-190 hp.
men jeg vil lige gå ud og chekke om det skulle være en anden motor der ligger i.
Hilsen Michael # 783
-
Hejsa igen John..
Jeg har konstateret at der står CLA på blokken og at engine id er det samme som i stelnr.så det er altså 190 hp,
Men toppen er repareret (fik jeg også at vide da jeg købte den), der sidder en Edelbrock intake nr.3744463,hvad det er for en tybe ved jeg ikke, ved du det ??.
Hilsen Michael #783
Jeg har konstateret at der står CLA på blokken og at engine id er det samme som i stelnr.så det er altså 190 hp,
Men toppen er repareret (fik jeg også at vide da jeg købte den), der sidder en Edelbrock intake nr.3744463,hvad det er for en tybe ved jeg ikke, ved du det ??.
Hilsen Michael #783
-
re:L82
edelbrock torker ifølge dette.
www.hotrodders.com/forum/what-intake-does-i-have-24118.html
www.hotrodders.com/forum/what-intake-does-i-have-24118.html
-
Hej Henrik..
Jo , jeg er lige så spændt som dig ,på hvad der sker, der er hele tiden nogen der heldige og nogen der ikke er.
Jeg har fundet ud af at min C3 er fra maj 73 og er bygget i St.Louis,men om det lykkes til maj i år og blive veteran . der er åbenbart forskel på hvem der vuderer.
Nogen siger at man skal fremvise bilen og andre siger det modsatte. Så det er lidt svært at finde ud af.
På min reg.att. står der nemli`kun year 1973 og ingen dato/måned. Kan jo være man skal igang med lidt tovtrækkeri..he he.
Med Vettehilsen
Michael #783
Jo , jeg er lige så spændt som dig ,på hvad der sker, der er hele tiden nogen der heldige og nogen der ikke er.
Jeg har fundet ud af at min C3 er fra maj 73 og er bygget i St.Louis,men om det lykkes til maj i år og blive veteran . der er åbenbart forskel på hvem der vuderer.
Nogen siger at man skal fremvise bilen og andre siger det modsatte. Så det er lidt svært at finde ud af.
På min reg.att. står der nemli`kun year 1973 og ingen dato/måned. Kan jo være man skal igang med lidt tovtrækkeri..he he.
Med Vettehilsen
Michael #783
-
re:L82
hvis de ved toldsynet sætter et kryds i rubrikken 'ikke original stand', så er du næsten helt sikker på at skulle til fremvisning. Mens hvis du har et kryds i 'original stand' så burde det ikke være nødvendigt med en fremvisning. Det var hvad jeg fik at vide da jeg betalte afgift på min '68er i århus her i foråret.