Kære Claes
Du er jo til overflod en inspirator her. Det du vil er at lave ';fond'; (udtales : fong), en benzinfond. Det er sikkert lavet før, al god kemi er jo skabt ved tilfældige ulykker, så jeg vil da foreslå at vi til forårstræffet anvender dit køkken til dette spændende forsøg.
For at vi ikke skal stå og fumle alt for meget foran det spændte publikum, er det godt med lidt forberedelse, vi skal bruge:
1. En trykkoger, eller alternativt en gl. tisseblekoger med låg (hvis det bliver det sidste må du sørge for noget hegnstråd til at sætte låget ordentlig fast.
2. Lokkeværktøj på 2'; det skal du lave et hul i låget med.
3. Et stykke 2 '; vandrør ca 400 mm langt med gevind i begge ender, det er dit kommende crackertårn.
4. 2 stk 2'; omløbere således at røret kan sættes fast på grydelåget
5 Lidt hegntråd du krøller sammen nede i røret i lågenden evt med en grydesvamp over.
51/2 Du henter lige en tår at drikke.
6. 5 klare cocacola flasker som du knuser i stykker a';la frimærkestørrelse, dem hælder du ned i røret.
7. Nu skruer du en 2 '; x 1'; reduktionsmuffe øverst på røret
8. Nu skruer du 1'; vinkelstykke der i
9 Nu kommer jeg med en jerrycan med benzin og min lille hyggelige kolonnekøler (modstrøms)
91/2 Vi er tørstige igen
10 den forbinder vi til dit blandingsbatteri
Nu har du fået dig et raffinaderi i ministørrelse, så er det bare at tænde for emhætten og kogepladen
Går det galt, så er det jo ikke så galt at det ikke er godt for noget, vi sparer frisørregningen det næste halve år.
Går vort forsøg nu godt kan du udvide din bilpark med dette køretøj
Lykkemark
ps. Nu sidder der måske een eller anden og siger: ';Jamen den slags hjemmeanlæg kender jeg da fra mit barndomshjem';, så er det fuldstændigt rigtigt, det lavede man ';Gule ærter'; på i gamle dage.