For noget siden bad jeg om råd til at løse et problem: Hakkende, uregelmæssig tomgang, ved køkørsel / rød bølge gennem lysreguleringer.
Problemet skyldes kogende benzin.
Jeg fandt en billig løsning: Summit Racing sælger en 'Edelbrock Heat Insulator Gasket', varenr. EDL-9265, pris $13,88.
Der er tale om en varmeisolerende pakning, som monteres mellem manifold og karburator. Ovennævnte passer til min Edelbrock Performer AVS karburator, men Summit fører et stort udvalg til forskellige karburatorer.
Pakningen er MEGET varmeisolerende, karburatoren bliver aldrig varmere end man kan røre den uden at brænde sig, helt nede ved manifolden.
Vupti, mit problem er løst - jeg håber evt. andre med samme problem løser dette indlæg.
Vær dog opmærksom på at pakningen er 8mm tyke, så er der nogle der har ekstremt lille hood clearance, kan det blive problematisk at finde plads.
Enkel løsning på stort problem
Re: Enkel løsning på stort problem
Smart nok.... På de originale 77, var der en spiraltråd nok 0.5mm viklet rundt om hele benzin slangen, men mange når de har skiftet benzin pumpe osv. har ikke genbrugt eller ikke kunne genbruge denne 'slange'... Og det var jo nok dumt :-) Det har sine grunde nogen gange at det har siddet på... Også alle de originale varmeskjole, bliver ofte 'glemt'