motor udtagning2

Teknisk relateret snak
John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

Re: re:motor udtagning2

Indlægaf John #817 » 15. jan 2008, 23:06

Hvad er det for nogle topstykker?

/John

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

re:motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 15. jan 2008, 23:36

nogle gamle lavkomprimerede toppe. 3986339X

CC omkring 74 eller deromkring og 1.72/1.50 ventiler. Motoren ydede 186 hk på natmekanikerens rullefelt med dem.

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: motor udtagning2

Indlægaf Allan#271 » 15. jan 2008, 23:48

Fortsæt Ronaldo ... Men pas på ikke at ridse krumtappen når du presser stemplerne ud . Kan ske krumtappen er ok og ikke bør slibes

AC/DC hmm er det jazz

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 17. jan 2008, 23:40

Det var egentligt meningen at jeg ville bytte motor med en andet medlem her fra klubben, da han mangler sådan en gammel pre '65 327*blok som min til hans c2'er. Så jeg havde egentligt ikke planlagt at skille shortblokken ad.

Dog kan jeg se efter rengøring af toppen af et stempel at blokken allerede er boret 0.060 over.*

Er dette ikke maks for en gammel smallblock

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: motor udtagning2

Indlægaf Allan#271 » 17. jan 2008, 23:48

Det vil jeg mene .Måske et par nye stempel ringe, en honing eller foring kan klare det.

Oprigtigt ville jeg ikke spilde tid / penge på den. David , Piet hvad siger I

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 17. jan 2008, 23:57

Jeg tvivler på at det kan klare det... når man kigger ned i nogle af cylindrene, ser det decideret ud som motoren engang har stået stille og var begyndt at ruste i dem. Der kan føles en ru overflade når man kører fingeren hen ad cylindervæggen.

Om ikke andet så kan blokken måske blive et flot bord

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: motor udtagning2

Indlægaf Piet » 18. jan 2008, 00:53

0.60 er maksimum overstørrelse for en SB chevy, jeg må tilstå at det lyder ikke godt når du skriver at der er ru overflade/rust i nogle cylindervægge.

Det kan på ingen måde betale sig at sætte løse foringer i blokken, med mindre man har en matching# blok som man bare vil beholde.

Et andet problem du kan løbe ind i er hvis du vil genbruge din krumtap/plejstænger så skal du sørge for at få en anden blok med samme main journal størrelse altså størrelsen på krumtapslejerne, de findes nemlig i small eller large på en 327.

Med hensyn til 327 og omdrejninger, så er det korrekt at de potentielt er mere omdrejningsvillige end feks en 350, det er netop pga den kortet slaglængde som også er grunden til de lidt færre cui. en 327 og en 350 har samme boring 4.00';

I praksis (gadebiler) er der ikke den store forskel heller ikke på deres ydeevene, på de rullefelts dage vi havde for nogle år siden, ydede min 327 det samme som de fleste 350 både i moment og HK.

Det understøttes meget godt af GM's egene opgivelser på disse smallbloks de blev begge solgt i Corvetter som 300 eller 350HK udgaver.

Til en højtydende smallblok (400+ HK) ville jeg dog personligt ikke bruge en 327 blok som kun kunne fås i 2 boltet udgave og slet ikke en smalljournal udgave.

Faktisk er mit sidste motorbyggeri baseret på en nyere udgave af GM generation I smallblok, det er en blok som blev introduceret i 1986 hvor GM havde forstærket blokken på nogle områder heriblandt en forstærkning af materialet i løftergalleriet til dels lavet fordi man introducererde rulleknasten som standard, en anden ændring var at man lavde tætningen på den bageste del af krumtappen om til en pakdåse istedet for en 2delt pakning, sb chevy har altid været notorisk kendt for at lække olie herfra.

Nå men jeg blabrer, Det er drønærgeligt at din motor ser ud til ikke at være ';genanvendelig'; hvis du stadig har mod på at genopbygge så bør du måske tage en snak med Simon fra Roskilde Cylinder service* jeg mener han har fået en del gamle blokke og motorer hjem som han sælger ud af, der skulle være en del 1pc rearseal blokke altså 86+ imellem,* måske det kunne være et udgangspunkt.

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: motor udtagning2

Indlægaf Roald #606 » 18. jan 2008, 01:03

Tak for den uddybende forklaring

Jeg tror jeg overveje lidt hvad jeg vil have og derefter kigge lidt på om det økonomisk kan betale sig at bygge selv når der skal startes helt fra bunden.*

Allan#271
Indlæg: 0
Tilmeldt: 26. sep 2003, 00:10

Re: motor udtagning2

Indlægaf Allan#271 » 18. jan 2008, 20:50

Kan kun bekræfte ,at Simon har et par blokke liggende . Men du skal gøre op med dig selv om hvilken vej du vil gå med opbygningen...knast, alutoppe m.m . ? 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst