God Jul

Alm. snak
kim l

God Jul

Indlægaf kim l » 20. dec 2007, 20:51

Hej

Jeg ønsker alle CCD medlemmer en rigtig god jul samt et godt nytår, og tak for de gode råd i  2007.

Mvk Kim

Lykkemark

Re: God Jul

Indlægaf Lykkemark » 21. dec 2007, 20:38

Jeg vil også gerne som nyt medlem af denne ';sangforening'; have lov til at ønske alle en rigtig god jul, samt et godt og lykkebringende nytår.

Jeg vil også gerne have lov til at sige rigtig mange tak for modtagelsen. Tak for gode og lødige svar, på spørgsmål, som for den rutinerede er enkle, men som for os ';grønne'; er dybe og vigtige.

Amerikanerbilsproget er også kryptisk i stil med computersproget sådan a';la: det er nok din ';vaccum advance'; eller dine ';trailling arms'; eller ';selonoid';en';, men bare rolig vi ';grønne'; skal nok få det lært.

Jeg sad forleden og kikkede lidt på min streng på teknisk forum ';454 bliver varm'; hvor Allan 271 også klager over at hans bil også gløder let, og så slog det mig, at som medlemmer i denne forening kunne man sagtens i denne juletid gøre noget mere for hinanden.

Jeg er ikke noget mekanisk geni, men helt fummelfingret er jeg heller ikke, Allan er ikke kok, men jeg er sikker på at han kan få kredit.
Så Allan her er det jo så at vi kan hjælpe hinanden. Nu foreslår jeg at du går ned hos din lokale slagter og benytter din kredit, til at anskaffe en flæskesteg på et par kilogram eller fire. Den deler du i to. Du starter med den tykke ende af stegen

den præparerer du med salt, et par laurbær blade og gerne lidt nelliker. Du anbringer den i den smalle bradepande, åbner låget til motoren og sætter bradepanden på dine headders i højre side.
Du lukker låget til maskineriet og sætter kursen mod Falster. Undervejs kikker du til stegen hvergang du tanker. Når stegetermometeret når en cirkus 80 grader tager du bradepanden ind i kabinen og anbringer den bag dit sæde.

når du så ankommer her til matriklen har jeg stillet glasset med de små kartofler frem samt et pund melis. Du kan så fortsætte med at lave brunede kartofler.

Medens du nu hygger dig i køkkenet med den flæskesteg du har tilberedt til mig og mine snart  brunede kartofler, ligger jeg jo ikke på den lade side og kasteer mig ufortøvet over projektet: ';Manglende ventilation i Allans bil';. Ved hjælp af denne

løvsav, vil jeg demonstrere mine fingerfærdigheder og kreativitet. Når man kikker på din bil kan man jo med det blotte øje se, at der til overflod er frådset med glasfiberen. Så jeg kunne tænke mig at udskære stykker af din alt for store kølerhjelm i festlige former lige til at hænge på juletræet hjemme hos dig selv, du skal bare bore et lille hul i toppen af emnet til kinesertråden. Det vil være noget din familie vil nyde, at jeg skal nok tie stille med at det er mig der har stået for udskæringen siger jo sig selv.
Så når nu du er færdig med mine kartofler, anbringer du bare den anden ende af flæskestegen, du hele tiden har haft med bag dit sæde (den tynde ende) i bradepanden, hvor den steg du købte og gav mig var før. Når du så kommer hjem er den færdig, nu er der jo ikke så megen varme i rummet med dog nok til at klare din del af stegen.

Varmeste julehilsen
Lykkemark

Martedal

Indlægaf Martedal » 21. dec 2007, 22:09

haha Lykkemark 

Enten trækker du ikke på alle otte cylindre eller også er du begavet med en usædvanlig god humor.
Jeg vælger at tro på det sidste.

God Jul allesammen

Martedal
- husk at alt det i putter i skuffen, skal løbes væk efter jul 

og vil lige bemærke at flæskestegen bliver bedst hvis den steges med sværene nedad den første halve time øf  øf

Allan#271

Indlægaf Allan#271 » 22. dec 2007, 11:59

Ja den kan jeg ikke lade gå forbi . 
Hr. Lykkemark de er ikke rask  igivet fald jeg tager fejl , vil jeg mene at De er den fødte skribent til ccd-nyt´s. nye madkunst klumme .
Jeg vil samtidig mene at der vil være plads til en bage mester mere d. 9/2 , og der kunne De jo føre nogle af bage - idèrne ud i livet . Der er jo en bid vej fra Falster til Roskilde 

Også god jul og godt nytår herfra

/Allan 271

Ps. Niels og Sonne det billed med sne-øl må jo være fra sidste år , nu lagerne er tomme  

Nillerdrengen. #531

Indlægaf Nillerdrengen. #531 » 22. dec 2007, 12:50

Allan

Hvis det er billedet du refererer til, ligner det ikke en der hedder Henrik, men mere en der hedder Niels.

Niels

John #817

Indlægaf John #817 » 22. dec 2007, 14:00

Som medlem af bageklubben anno 09-02-08 , vil jeg gerne opfordre Hr. Lykkemark til at melde sig ind, han har helt sikkert (også) evner i den retning.  

GOD JUL TIL ALLE..........

/John

john691

re:God Jul

Indlægaf john691 » 22. dec 2007, 16:28

I ØNSKES ALLE EN GOD JUL HER FRA KØBENHAVNS YDERKANTER. JOHN

HJN

Indlægaf HJN » 22. dec 2007, 17:29

God jul og et rigtig godt nytår til alle CCD-medlemmer. Tak for de mange gode råd jeg har fået, siden jeg blev medlem og også tak for de til tider kontante meningsudvekslinger her på foraet. En god meningsudveksling er efter min mening aldrig af vejen.

Jeg glæder mig til sæsonnen 2008, hvor jeg skal gøre vejene usikre i min ';nye'; C2 - uha hvor jeg glæder mig. 

Henrik
Hilsen

Henrik #1699
C3 1969

Tilbage til "Generelt forum"