Hej alle
Jeg skal have skiftet tæpper i vetten og har et spørgsmål omkring isolering.
Har det nogen effekt? Her tænker jeg på varme? I så fald hvad skal man købe?
Det tæppesæt jeg har købt (hos Firstmile) har et isolations-lignende materiale på nogle dele (vist nok den del der ligger over transmissions tunnellen), men ikke på bund stykkerne.
Karsten
Isolering under tæpper
-
Hej, havde lidt det samme
Hej, havde lidt det samme problem som jeg løste på følgende måde:
Købte hos Mekonomen den sorte tjæreagtige plade og lagde den i bunden der hvor fødderne er, giver en god lyddæmpning er lettest at arbejde med når det er varmet op på radiator eller som jeg i en kold garage med varmepistol.
Købte i Biltema ( Mekonomen har det vist også) skum fidusen med sølvfolie som jeg satte som du kan se på billederne,begge dele har klæb på bagsiden.
Hilsen Peter
28812880
Købte hos Mekonomen den sorte tjæreagtige plade og lagde den i bunden der hvor fødderne er, giver en god lyddæmpning er lettest at arbejde med når det er varmet op på radiator eller som jeg i en kold garage med varmepistol.
Købte i Biltema ( Mekonomen har det vist også) skum fidusen med sølvfolie som jeg satte som du kan se på billederne,begge dele har klæb på bagsiden.
Hilsen Peter
28812880
Hej Peter Jeg kan ikke se
Hej Peter
Jeg kan ikke se de vedhæftede filer.
Er det kun til lyddæmpning eller også mod varme? Det er varmeisolering jeg er mest interesseret i.
Karsten
Jeg kan ikke se de vedhæftede filer.
Er det kun til lyddæmpning eller også mod varme? Det er varmeisolering jeg er mest interesseret i.
Karsten
-
28832884prøver igen, det er både
28832884prøver igen, det er både varme og lyd, jeg kom det også i dørene mest for lydens skyld
OK, tak for det. Jeg kan
OK, tak for det.
Jeg kan stadig ikke se billederne, ved ikke hvorfor
Jeg kan stadig ikke se billederne, ved ikke hvorfor
-
Jeg kunne se billederne da
Jeg kunne se billederne da jeg havde uploadet dem men ikke nu ligesom dig ,nu har jeg lagt dem ind på min side, klik på Peter1030 over billedet af mig ,klik se profil, se under restaurering indvendigt 68,så kan du finde dem der.
Jeg har gjort som Peter
Jeg har gjort som Peter og lagt det lyd/varmeisolerede plader i fra Biltema jeg løb dog ind i et problem efter at have ramt et skybrud sidste sommer
de plader er vandsugende..... så mit gulvtæppe begyndte at mugne, jeg har nu hevet alle de plader ud igen og kigger mig om efter en anden løsning.
de plader er vandsugende..... så mit gulvtæppe begyndte at mugne, jeg har nu hevet alle de plader ud igen og kigger mig om efter en anden løsning.
Ja Piet Der er et problem
Ja Piet
Der er et problem der. Skal skummet være lyddæmpende, så skal det i sagens natur være åbencellet, eller slet ikke være skum. Åbencellet skum vil være vandsugende som en svamp. Skal skum isolere mod varme, skal det være lukkede celler. Lukkede celler optager kun vand enten ved knusning, eller direkte eksponering mod luft (derfor er sådant skum forsynet med et lag film således at det er beskyttet mod atmosfærisk luft).
Så det er faktisk lidt svært at gøre begge dele med et materiale, med et nævneværdigt resultat.
Lykkemark
Der er et problem der. Skal skummet være lyddæmpende, så skal det i sagens natur være åbencellet, eller slet ikke være skum. Åbencellet skum vil være vandsugende som en svamp. Skal skum isolere mod varme, skal det være lukkede celler. Lukkede celler optager kun vand enten ved knusning, eller direkte eksponering mod luft (derfor er sådant skum forsynet med et lag film således at det er beskyttet mod atmosfærisk luft).
Så det er faktisk lidt svært at gøre begge dele med et materiale, med et nævneværdigt resultat.
Lykkemark
-
Hvis i ser på det
Hvis i ser på det første billede er det med det sorte tjære agtige stads fra Mekonomen, der suger ikke vand, det har taget meget af lyden fra sten mod undervognen( der er jo kun et tyndt lag glasfiber ned mod vejen )
-
Se evt OzzyToms løsning mod
Se evt OzzyToms løsning mod varme her
http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/2271218-carpet-pad-heat-shield-install-s.html
http://forums.corvetteforum.com/c3-tech-performance/2271218-carpet-pad-heat-shield-install-s.html
Tilbage til "Generelt teknisk forum"