Hej Allesammen og godt forhjul!
Jeg ved ikke om dette har været forsøgt før i CCD, men hvad siger i til, at vi undersøger om det er muligt at lave et fælles værksted ?
Ja det lyder lidt voldsomt, men istedet for at vil alle laver hver vores eget, som meget hurtigt bliver meget dyrt eller ikke er muligit, kunne vi undersøge hvor mange der er interesseret i at være med i et fælles Corvette værksted. Selvfølgelig er det jo geografisk betinget om hvem der vil være med. Da jeg bor i København er jeg selvfølgelig interesseret i at høre om der er nogen i dette område ( Stor København ) eller bor hvor det er praktisk muligt at være med og syntes at det kunne være en god ide ? Selvfølgelig kan andre undersøge lignende andre steder!
Jeg har ingen anelse om der er tilslutning til dette eller om det vil ende med at være for dyrt eller der er andre forhindringer. Men jeg forestiller mig at hvis der er tilslutning fra ca. 30 kunne man starte med et lokale med plads til ca. 7 biler ad gangen. I starten kunne man nøjes med stedet og medbringe ejet værktøj og senere opbygge bedre fasiliteter. Det er ikke tanken det skal være vinter opbevaring, men et sted, hvor vi kunne reparere vores Corvetter når det er nødvendigt. Måske ved naboen lige hvordan man nemmere ordner dit og dat osv. Samtidigt kunne det være vældig hyggeligt at være sammen med jer mens dytten bliver flottere eller repareret så er der chance for få virkelig velkvalifiseret ros og hvem vil ikke gerne det :o)
Og jo ......jeg ved at nogle reparationer kan tage måneder, men der må vi jo selvfølgelig deles om pladsen.
Uden at have regnet særlig meget på det forestiller jeg mig, at havne på en pris på omkring 300,- -400,- om måneden. Men lad mig først høre om der er andre som syntes om ideen ?
Med venlig hilsen
Torben
Corvette Værksted
-
Re: Corvette Værksted
Det lyder som en god ide. (Dog ikke relevant for mig herovre i Horsens)
Men i praksis tror jeg der bliver nogle problemer.
Dele et værksted 30 mennesker, så tror jeg der enten bliver plads problemer eller dyrere end 300-400 pr måned hvis der skal være ordentligt plads.
Men i praksis tror jeg der bliver nogle problemer.
Dele et værksted 30 mennesker, så tror jeg der enten bliver plads problemer eller dyrere end 300-400 pr måned hvis der skal være ordentligt plads.
re:Corvette Værksted
Tanken er rigtigt god, men det kan være yderst svært at føre ud i livet.
Jeg har desværre set lignende initiativer selv imellem venner som er gået fløjten når lige pludselig nogle ikke betaler? eller strømregningen er gået amok fordi en lige ville svejse sin egen ramme fra bunden, hvem skal så betale? eller når der mangler noget af det ';fælles'; værktøj, eller når ';sidemanden'; knækker en aftrækker. Eller når en af deltagerne inviterer alle sine kammerater over for at se på bilerne og de også lige skal have lavet olieskift.
Der er mange hurdles som skal overvindes for at det kan lade sig gøre i praksis.
Jeg er tilhænger af ideen, og hvis jeg må komme med nogle indput så er her en liste.
Sørg for at der altid er en på stedet med ANSVAR, dvs en som sørger for at der bliver lukket og slukket, at gassen er lukket på svejseren og kaffemaskinene er på OFF
Lav et system så alle betaler forud for ½-1 år af gangen og fornyelse skal forudbetales på lignende vilkår, ellers kommer der hutigt til at mangle penge i kassen som en eller aden skal dække eller inddrive, det er ikke sjovt.
Sørg for at der er alle forsikringer i orden imod brand tyveri osv, evt invester i videoovervågning, disse ';kammerat'; værksteder er slaraffenland for tyve med samme interesse.
Husk at der skal godkendelse til for at måtte reperere motrkøretøjer pga diverse mmiljøkrav,og brandfare reglemanter. Sørg for at lave en dagsorden som SKAL overholdes af alle, det er ikke super at finde ud af at ens nylakerede bil stod ved siden af ham som skulle igang med vinkelsliberen på sin egen.
Hav et aflåst område som kun 1 eller 2 personer har adgang til, hvor man kan opbevare dyrere ting, det begrænser mulighden for tyveri.
Held og lykke med projektet
Jeg har desværre set lignende initiativer selv imellem venner som er gået fløjten når lige pludselig nogle ikke betaler? eller strømregningen er gået amok fordi en lige ville svejse sin egen ramme fra bunden, hvem skal så betale? eller når der mangler noget af det ';fælles'; værktøj, eller når ';sidemanden'; knækker en aftrækker. Eller når en af deltagerne inviterer alle sine kammerater over for at se på bilerne og de også lige skal have lavet olieskift.
Der er mange hurdles som skal overvindes for at det kan lade sig gøre i praksis.
Jeg er tilhænger af ideen, og hvis jeg må komme med nogle indput så er her en liste.
Sørg for at der altid er en på stedet med ANSVAR, dvs en som sørger for at der bliver lukket og slukket, at gassen er lukket på svejseren og kaffemaskinene er på OFF
Lav et system så alle betaler forud for ½-1 år af gangen og fornyelse skal forudbetales på lignende vilkår, ellers kommer der hutigt til at mangle penge i kassen som en eller aden skal dække eller inddrive, det er ikke sjovt.
Sørg for at der er alle forsikringer i orden imod brand tyveri osv, evt invester i videoovervågning, disse ';kammerat'; værksteder er slaraffenland for tyve med samme interesse.
Husk at der skal godkendelse til for at måtte reperere motrkøretøjer pga diverse mmiljøkrav,og brandfare reglemanter. Sørg for at lave en dagsorden som SKAL overholdes af alle, det er ikke super at finde ud af at ens nylakerede bil stod ved siden af ham som skulle igang med vinkelsliberen på sin egen.
Hav et aflåst område som kun 1 eller 2 personer har adgang til, hvor man kan opbevare dyrere ting, det begrænser mulighden for tyveri.
Held og lykke med projektet
Det lyder, som en rigtig god idé, men der er flere ting, man skal være opmærksom på.
Jer er selv, med min MG B - racer medlem af '; HELSINGØR SPORTSVOGNSKLUB';,( Corvetten står derhjemme i en lun garage). Vi er 18 medlemmer, som sammen har lejet en fabrikshal, som vi bruger dels til opbevaring, og dels, som værksted.
Vi har skillinget sammen til en stor brugt lift fra et nedlagt værksted, samt et gammelt værførerkontor ( dejlig varmt i de kolde måneder ), samt en Weber grill til de varme sommeraftener.
Det er en broget skare, som spænder over Lotus Cortina, -Elan, -super 7, Porsche 356 ,-911, MG B, -TC, Austin Healey, Alfa Romeo, Jaguar m.m.m.
Nogle er ';Boulevardracere'; andre er ';hard-core'; baneracere, d.v.s. at vore behov er vidt forskellige.
På trods af disse forskelle, er det lykkedes i løbet af 1 1/2 år, udfra de erfaringer vi har gjort, at skabe en hyggelig klub, hvor vi alle hygger os.
Nogle af de regler vi har, er som følger :
- Vi har alle, hver vores aflåselige værktøjsskab.
- Der er pligt til at dække bilen af med et car-cover, når der ikke arbejdes på den.
- Det er forbudt at male med sprøjte og aerosol.
- Restriktiv brug af vinkelsliber.
- Restriktiv brug af CO2 og Autogen svejs.
Dette blot for at vise, at det kan lade sig gøre at være mange sammen, uden de store problemer.
Håber at projektet lykkes.
Hilsen,
(nshdk) Nils Støttrup.
Jer er selv, med min MG B - racer medlem af '; HELSINGØR SPORTSVOGNSKLUB';,( Corvetten står derhjemme i en lun garage). Vi er 18 medlemmer, som sammen har lejet en fabrikshal, som vi bruger dels til opbevaring, og dels, som værksted.
Vi har skillinget sammen til en stor brugt lift fra et nedlagt værksted, samt et gammelt værførerkontor ( dejlig varmt i de kolde måneder ), samt en Weber grill til de varme sommeraftener.
Det er en broget skare, som spænder over Lotus Cortina, -Elan, -super 7, Porsche 356 ,-911, MG B, -TC, Austin Healey, Alfa Romeo, Jaguar m.m.m.
Nogle er ';Boulevardracere'; andre er ';hard-core'; baneracere, d.v.s. at vore behov er vidt forskellige.
På trods af disse forskelle, er det lykkedes i løbet af 1 1/2 år, udfra de erfaringer vi har gjort, at skabe en hyggelig klub, hvor vi alle hygger os.
Nogle af de regler vi har, er som følger :
- Vi har alle, hver vores aflåselige værktøjsskab.
- Der er pligt til at dække bilen af med et car-cover, når der ikke arbejdes på den.
- Det er forbudt at male med sprøjte og aerosol.
- Restriktiv brug af vinkelsliber.
- Restriktiv brug af CO2 og Autogen svejs.
Dette blot for at vise, at det kan lade sig gøre at være mange sammen, uden de store problemer.
Håber at projektet lykkes.
Hilsen,
(nshdk) Nils Støttrup.
-
Hej Torben
Rigtig god ide, men som andre skriver hulens svært at føre ud i livet.
Den husleje du forestiller dig, kan jeg som udlejer af erhvervslokaler i Københavnsområdet fortælle dig er urealistisk - for at huse 10 biler er der behov for 2-300m2 = min kr. 6-900,-/md/bil - hertil kommer vand, varme, strøm, fællesudgifter, forsikring m.m. og at udlejer har tilladelse til at udleje til autoværksted - dette er ikke kun et forsikringsspørgsmål(for udlejer), men også noget der skal godkendes miljømæssigt af kommunen.
Jeg har derimod ofte haft den tanke at klubben havde en ';ansat'; man kunne kontakte med sine problemer - dette kunne formodentlige lade sig gøre gennem et ';hotline'; medlemsskab hvor man betalte kr. 500,- ?? ekstra om året og havde ubegrænset adgang til denne service ?
En anden mulighed er at afholde arrangementer som filmdagen(29 Januar) og motoraftenen(9 Februar)
- arrangementer som giver en utrolig indsigt.
For mit eget vedkommende ser jeg meget frem til disse arrangementer.
Der kunne afholdes ';bremse';arrangementer, ';gearkasse';arrangementer, arrangementer om el og meget mere - arrangementer som alle uanset årgang kunne have glæde af.
Held og lykke
Lars
Rigtig god ide, men som andre skriver hulens svært at føre ud i livet.
Den husleje du forestiller dig, kan jeg som udlejer af erhvervslokaler i Københavnsområdet fortælle dig er urealistisk - for at huse 10 biler er der behov for 2-300m2 = min kr. 6-900,-/md/bil - hertil kommer vand, varme, strøm, fællesudgifter, forsikring m.m. og at udlejer har tilladelse til at udleje til autoværksted - dette er ikke kun et forsikringsspørgsmål(for udlejer), men også noget der skal godkendes miljømæssigt af kommunen.
Jeg har derimod ofte haft den tanke at klubben havde en ';ansat'; man kunne kontakte med sine problemer - dette kunne formodentlige lade sig gøre gennem et ';hotline'; medlemsskab hvor man betalte kr. 500,- ?? ekstra om året og havde ubegrænset adgang til denne service ?
En anden mulighed er at afholde arrangementer som filmdagen(29 Januar) og motoraftenen(9 Februar)
- arrangementer som giver en utrolig indsigt.
For mit eget vedkommende ser jeg meget frem til disse arrangementer.
Der kunne afholdes ';bremse';arrangementer, ';gearkasse';arrangementer, arrangementer om el og meget mere - arrangementer som alle uanset årgang kunne have glæde af.
Held og lykke
Lars
Først vil jeg takke jer for jeres virkelige gode indput, det er altid rart at jer der har mere erfaring end os 'nye' altid er parat med gode råd og vejledning,TAK FOR DET. Jeg kan se der er hel del ting, som bør tages i betraktning.
Men alle syntes det er en rimelig god ide, derfor vælger jeg at fortsætte, på den måde at opfordre jer der konstruktive indput som overstående endelig skrive dem ind her. Men ligeledes at jer der har interesse,(uden det tæller som en tilmelding) lige lave en kort besked med evt. ideen er god det har måske interesse eller lign.
Så kan vi jo se om et par uger,eller ved vores baghjul, hvor mange der kunne være interesseret her.
Mvh Torben
Re: re:Corvette Værksted
Hej Torben.
Jeg synes det er en kanon god ide, har selv savnet netop sådan et værksted eller klublokale hvor man kunne mødes og hjælpe hinanden på den ene eller anden måde.
Hilsen Kuno
Jeg synes det er en kanon god ide, har selv savnet netop sådan et værksted eller klublokale hvor man kunne mødes og hjælpe hinanden på den ene eller anden måde.
Hilsen Kuno
-
Corvette Club kunne måske, dele lokale med anden club, her tænker jeg
acc, fede lokaler gode parkeringsforhold