2 eller4 bolt
Re: re:2 eller4 bolt
man skal huske at sætte dem tilstrækkeligt højt når man er færdig med at justere dem :-)
Re: re:2 eller4 bolt
Hahaha David :) yep både mig og Jan så jo hvad der skete når de ikke var sat i korrekt højde :))
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: re:2 eller4 bolt
sonictestet? Er det nødvendigt hvis vi maksimalt snakker en 400-500 hk på motoren? (2 bolt)
re:2 eller4 bolt
hvis det er .90 overstørrelse ja, ellers spring over som tommelfingerregel, men det er en hurtig ting så det skader ikke at kende tykkelsen på cylindervæggene og kigge efter core shift. core shift er det fænomen at de skabeloner som blokken støbes på kan flytte sig lidt, ikke nok til det er synligt og har betydning ved alm. brug, men en block med core shift er svagere fordi cylinderne ikke er præcist sat da de blev 'født'.
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
re:2 eller4 bolt
nja... en hurtig måling gav ca 4.260 i boring men den måling vil jeg ikke stole alt for meget på.
Ved du hvad sådan en test koster og hvem kan lave den?
re:2 eller4 bolt
Hvis du bygger en ny motor på en gammel blok er det nok de dummeste penge at spare, ved ikke at få blokken trykprøvet, sonic testet, tank renset osv, det er netop nogle af de ting som gør forskellen på en professionelt renoveret og en baggårdsrenoveret motor.
For mig svarer det til at kaste en motor sammen uden at måle tolerancer på alle dele, den skal sikkert nok starte når den er samlet, men holder den også om 6måneder?
Det kan være fristende at kaste skidtet sammen som det kommer ud af kasserne, men det er altså alfa omega at gennemgå alt mnituøst hvis du ikke vil have ubehagelige overraskelser når den er færdig.
Det er dyrt at bygge motor korrekt og det kræver tålmodighed, lad være med at springe over hvor gæret er lavest, det kommer tilbage som en boomerang.
For mig svarer det til at kaste en motor sammen uden at måle tolerancer på alle dele, den skal sikkert nok starte når den er samlet, men holder den også om 6måneder?
Det kan være fristende at kaste skidtet sammen som det kommer ud af kasserne, men det er altså alfa omega at gennemgå alt mnituøst hvis du ikke vil have ubehagelige overraskelser når den er færdig.
Det er dyrt at bygge motor korrekt og det kræver tålmodighed, lad være med at springe over hvor gæret er lavest, det kommer tilbage som en boomerang.
Re: re:2 eller4 bolt
Jeg vil næsten tro at det er noget som enhver god cylinderservice har, hvis ikke var det måske en ide at vi havde et teknisk klublager af specialværktøj som kunne lånes ud til medlemmer.
Tykkelsen af cylindervæggene kan ihvertfald gøre en stor forskel på hvor godt en motor kommer til at køre, for tynde cylindervægge og en lidt heftig opskrift giver mere ';blowby'; dvs. en større del af den benzinblandningen vil i tidspunktet for forbrændningen ende i bundkarret fordi cylindervæggene giver lidt efter.
Tykkelsen af cylindervæggene kan ihvertfald gøre en stor forskel på hvor godt en motor kommer til at køre, for tynde cylindervægge og en lidt heftig opskrift giver mere ';blowby'; dvs. en større del af den benzinblandningen vil i tidspunktet for forbrændningen ende i bundkarret fordi cylindervæggene giver lidt efter.

-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: re:2 eller4 bolt
ok, jeg havde bare den opfattelse før at man kun testede den hvis man var tæt på grænsen. Men jeg kan godt se jeres pointer
Så den bliver nok testet inden der lavet noget andet

Så den bliver nok testet inden der lavet noget andet

Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster