2 eller4 bolt

Teknisk relateret snak
david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf david » 16. nov 2007, 18:23

man skal huske at sætte dem tilstrækkeligt højt når man er færdig med at justere dem :-)

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Piet » 16. nov 2007, 19:44

Hahaha David :)  yep både mig og Jan så jo hvad der skete når de ikke var sat i korrekt højde :))

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Roald #606 » 16. nov 2007, 22:21

sonictestet? Er det nødvendigt hvis vi maksimalt snakker en 400-500 hk på motoren? (2 bolt)

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

re:2 eller4 bolt

Indlægaf david » 16. nov 2007, 23:24

hvis det er .90 overstørrelse ja, ellers spring over som tommelfingerregel, men det er en hurtig ting så det skader ikke at kende tykkelsen på cylindervæggene og kigge efter core shift. core shift er det fænomen at de skabeloner som blokken støbes på kan flytte sig lidt, ikke nok til det er synligt og har betydning ved alm. brug, men en block med core shift er svagere fordi cylinderne ikke er præcist sat da de blev 'født'.

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

re:2 eller4 bolt

Indlægaf Roald #606 » 17. nov 2007, 00:03

nja... en hurtig måling gav ca 4.260 i boring men den måling vil jeg ikke stole alt for meget på. Ved du hvad sådan en test koster og hvem kan lave den?

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

re:2 eller4 bolt

Indlægaf Piet » 17. nov 2007, 02:39

Hvis du bygger en ny motor på en gammel blok er det nok de dummeste penge at spare, ved ikke at få blokken trykprøvet, sonic testet, tank renset osv, det er netop nogle af de ting som gør forskellen på en professionelt renoveret og en baggårdsrenoveret motor. 

For mig svarer det til at kaste en motor sammen uden at måle tolerancer på alle dele, den skal sikkert nok starte når den er samlet, men holder den også om 6måneder? 

Det kan være fristende at kaste skidtet sammen som det kommer ud af kasserne, men det er altså alfa omega at gennemgå alt mnituøst hvis du ikke vil have ubehagelige overraskelser når den er færdig. 

Det er dyrt at bygge motor korrekt og det kræver tålmodighed, lad være med at springe over hvor gæret er lavest, det kommer tilbage som en boomerang.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf david » 17. nov 2007, 09:46

Jeg vil næsten tro at det er noget som enhver god cylinderservice har, hvis ikke var det måske en ide at vi havde et teknisk klublager af specialværktøj som kunne lånes ud til medlemmer.

Tykkelsen af cylindervæggene  kan ihvertfald gøre en stor forskel på hvor godt en motor kommer til at  køre, for tynde cylindervægge og en lidt heftig opskrift giver mere ';blowby'; dvs. en større del af den benzinblandningen vil i tidspunktet for forbrændningen ende i bundkarret fordi cylindervæggene giver lidt efter. 



Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: re:2 eller4 bolt

Indlægaf Roald #606 » 17. nov 2007, 12:25

ok, jeg havde bare den opfattelse før at man kun testede den hvis man var tæt på grænsen. Men jeg kan godt se jeres pointer
 
Så den bliver nok testet inden der lavet noget andet 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster